گزارش تخصصی مدیر متوسطه با موضوع نهادینه کردن صرفه جویی و بهینه سازی مصرف در مواد آموزشی

گزارش تخصصی نهادینه کردن صرفه جویی و بهینه سازی مصرف در مواد آموزشی

نمونه گزارش تخصصی مدیر مقطع متوسطه اول به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی نهادینه کردن صرفه جویی و بهینه سازی مصرف در مواد آموزشی  با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 23 صفحه

معلمان پژوهنــــــــــــــــده تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت گزارش تخصصی  خود را به بهترین شکل ممکن ارائه داده است..در این مورد تیم تخصصی ما به همراه نمونه گزارش تخصصی مدیر مقطع متوسطه اول پنج نمونه پیشنهاد و راهکار ارزشیابی را برای شما عزیزان به صورت رایگان قرار داده است.تیم تخصصی ما اصالت نمونه گزارش تخصصی مدیر مقطع متوسطه اول را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

سرفصلهای موجود در نمونه گزارش تخصصی مدیر مقطع متوسطه اول به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  نهادینه کردن صرفه جویی و بهینه سازی مصرف در مواد آموزشی

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  نهادینه کردن صرفه جویی و بهینه سازی مصرف در مواد آموزشی

دیباچه پیرامون قضیه نهادینه کردن صرفه جویی و بهینه سازی مصرف در مواد آموزشی

درک مشکل پیرامون قضیه  نهادینه کردن صرفه جویی و بهینه سازی مصرف در مواد آموزشی

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  نهادینه کردن صرفه جویی و بهینه سازی مصرف در مواد آموزشی

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  نهادینه کردن صرفه جویی و بهینه سازی مصرف در مواد آموزشی

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه نهادینه کردن صرفه جویی و بهینه سازی مصرف در مواد آموزشی

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  نهادینه کردن صرفه جویی و بهینه سازی مصرف در مواد آموزشی

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  نهادینه کردن صرفه جویی و بهینه سازی مصرف در مواد آموزشی

بررسی بیشتر در رابطه با نهادینه کردن صرفه جویی و بهینه سازی مصرف در مواد آموزشی

ارائه مستندات پیرامون نهادینه کردن صرفه جویی و بهینه سازی مصرف در مواد آموزشی

پیش بینی نتایج در مورد نهادینه کردن صرفه جویی و بهینه سازی مصرف در مواد آموزشی

راهکارها پیرامون قضیه نهادینه کردن صرفه جویی و بهینه سازی مصرف در مواد آموزشی

رفرنس و منبع مورد استفاده نهادینه کردن صرفه جویی و بهینه سازی مصرف در مواد آموزشی

راه حل هاي پيشنهادي:

تهيه و ارائه‌ي پرسش‌نامه به دانش‌آموزان.

مشورت با افراد متخصص در اين زمينه

بررسي راه‌كارها ارائه شده و انتخاب بهترين راه

مطالعه كتب، مجلات، پايان‌نامه‌هاي مرتبط با موضوع و سركشي به سايت‌هاي مختلف

مشاهده رفتار دانش‌آموزان

برگزاري جلسات هم‌انديشي در  آموزشگاه

انتخاب راه جدید به طور موقت: 

بدیهی است که شکوفایی یک رویکرد جدید ، مستلزم اندکی تمرین و بردباری است. اما از آنجایی که راهبردهای آموزشی اثر بخش بریافته های علمی و تجربه های عملی و مکتب رفتارگرایی و شناختی متکی هستند، می توان از آن به عنوان رویکردی مناسب و اطمینان بخش در آموزش مفاهیم استفاده کرد. چه بسا، بسیاری از ما در مدرسه همیشه به دنبال راهی نو برای تغییر روش های خود هستیم. اما آیا هیچ وقت سعی کرده ایم این تغییر را در خودمان ایجاد کنیم و آن را در جهت بهبود وضعیت مدرسه استفاده کنیم؟ بعد از اینکه دلایل به وجود آورنده را تجزیه و تحلیل کردم، سعی کردم تا تعدادی از راه حل های مورد نظرم را اجرا کنم. سعی کردم راه حل های خود را بیشتر حول محیط کلاس و تکیه بر آموزه های دینی و مذهبی قرار دهم تا نتایج بهتری را به دست آورده و کمتر به خطا بروم. البته در انتخاب راه حل باید از دیگر همکاران نیز کمک می گرفتم تا من را در اجرای صحیح راه حلها یاری دهند. حالا من می توانستم با صبر و حوصله بیشتر به انتخاب راه حل برای بقیه مشکلات بپردازم. راه حل های پیشنهادی خود را با دیگر همکاران در مدرسه وسرگروهای دروس در گروه های آموزشی منطقه در میان گذاشتم و در مورد آن با ایشان نظرخواهی کردم و خوشبختانه همگی نظر مساعد خود را اعلام کردند.

اجراي راه حل ها:

ا- قصه گویی: می دانیم که قصه، نقش بسیار مهمی در تکوین شخصیت کودکان دارد. مسلماً علاقه به قصه را خداوند در نهاد انسان گذاشته است، زیرا خداوند از زیر و بم آفریده ی خود دقیقاً آگاه است و در تمام کتاب های آسمانی به زبان قصه با انسان سخن گفته است از این رو ما می توانیم بسیاری از مسائل علمی، اجتماعی، عاطفی و … را از طریق قصه به دانش آموزان آموزش دهیم.

2- شعرخوانی: خوب خواندن شعر، بیشتر جنبه تجربی دارد و با تکرار و تمرین حاصل می شود و تمرین پیش از اجرا و علاقه مند بودن به شعر، دو نکته اساسی برای شعر خوانی به شیوه ی بهتر و مؤثرتر هستند.

3- استفاده از آیات قرآن: قرآن کریم کتاب هدایت است، هدایت انسان به سوی زندگانی توأم با رستگاری. پس ضروری است که برای شناخت این زندگی به پیشگاهش برویم و در آن بیندیشیم. در زمینه ی بحث الگوی مصرف می توان به تفکر در این آیات اشاره کرد.

«بخورید و بیاشامید اما اسراف و زیاده روی نکنید» سوره ی اعراف، آیه ی 31

«خداوند اسراف کاران را دوست ندارد.» سوره انعام، آیه ی 141

4- آموزش در درس انشاء: یکی از شیوه های آموزش، انشای هفته می باشد. در این شیوه، از دانش آموزان می خواهیم که راه های صرفه جویی را در موارد گوناگون تشریح نمایند و یا این که از مشاهدات خود گزارشی تهیه نمایند.

5- آموزش در درس هنر: دانش آموزان می توانند در زمینه ی صرفه جویی یک کار هنری ارائه دهند. مثلاً یک نقاشی طراحی و رنگ آمیزی نمایند و یا از مواد بازیافت، کاردستی بسازند و نمایشگاهی تشکیل دهند و یا این که با استفاده از ماسک، پانتومیم جالبی را اجرا نمایند.

 

6- آموزش از طریق بازی: در دوره ی ابتدایی با اجرای بازی های هدفدار می توان، تحرک و پویایی و حتی فضائل اخلاقی را در شخصیت کودکان بارور کرد و ریشه ی گرایشات منفی آتی را خشکانید و گامی اساسی در تربیت کودکان برداشت.

7- آموزش در درس تعلیمات اجتماعی: درس تعلیمات اجتماعی، دانش آموزان را با زندگی عملی در اجتماع بیشتر آشنا می سازد، چون در این درس دانش آموزان یاد می گیرند که یکی از وظایف فرد در جامعه ی اسلامی، اسراف نکردن است. آن ها می آموزند که در زنگ تفریح، نان را هدر ندهند و آن را در کیسه ی مخصوص بریزند و یا کاغذ را در ظرف خودش نگهداری نمایند تا قابل بازیافت باشد.

شما عزیزان می توانید نمونه گزارش تخصصی مدیر مقطع متوسطه اول را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.