نمونه کنش پژوهی دبیر کار و فناوری جذاب کردن قسمت آشنایی با خودرو کتاب کار و فناوری سال سوم راهنمایی برای دانش آموزان با وسایل کمک آموزشی

نمونه کنش پژوهی دبیر کار و فناوری

نمونه کنش پژوهی دبیر کار و فناوری جذاب کردن قسمت آشنایی با خودرو  کتاب کار و فناوری سال سوم راهنمایی برای دانش آموزان با وسایل کمک آموزشی

خیر مقدم خدمت دانشجویان رشته دبیری  دانشگاه فرهنگیان این فایل نمونه کنش پژوهی دبیر کار و فناوری می باشد که به صورت ورد و کامل می باشد. کارورزی به دانشجویان فرصت می دهد تا به بهترین نحو از یک محیط کاری عینی تجربه کسب کنند.

اهداف و پیامد های کارورزی در ترم سوم

دانشجو در این ترم باید با گذراندن کارورزی 3 و تدوین نمونه کنش پژوهی دبیر کار و فناوری بتواند :

  • نتایج تجربیات خود ، از فرآیند طراحی، اجرا و ارزیابی و بازبینی و بازاندیشی در طرح آموزشی را با تکیه بر عقلانیت عملی در قالب کنش پژوهی فردی گزارش کند.
  • دانشجوی معلمی باید در این مرحله با کنش پژوهیِ فردی ، به بهسازی عمل، بهسازی درک و فهم، و اصلاح عملکرد حرفه ای خود بپردازد.

قسمتی از این مجموعه

وسایل کمک آموزشی از حیث این که تئوری و عمل را هماهنگ می کند جایگاه ویژه ای دارد.استفاده از وسایل کمک آموزشی توسط معلم در جریان تدریس،باعث می شود که مطالب مطرح شده در ساخت شناختی دانش آموزان جا بگیردو دانش آموز به یادگیری معنی دار نائل شود.متاسفانه استفاده منظم و اصولی از وسایل کمک آموزشی تحت هر عنوان در مدرسه به بوته فراموشی سپرده می شود و اغلب عدم استفاده از وسایل کمک آموزشی را از طریق کمبود وقت و نبود وسایل توجیه می کنند.استفاده از وسایل کمک آموزشی باعث تحرک و پویایی در نظام آموزشی می شود. (قهرمانی ،جعفر (1383) : تأثیر وسایل کمک آموزشی در تدریس ویادگیری , ماهنامه پیوند , شماره 295-294انتشارات انجمن اولیاء ومربیان)

تحقیقاتی که تا به حال به عمل آمده است نشان می دهد که از طریق تدریس معمولی تنها30  %مطالب از مطالب مورد تدریس یاد گرفته می شود در حالی که اگر یادگیری با استفاده صحیح از وسایل ارتباطی به عمل آید میزان یادگیری افراد را تا  75  % بالا می برد .

تحقیقات نشان داده است که 75%یادگیری ها از طریق بینایی 13% شنوایی 6% لامسه 3% بویایی 3% چشایی صورت می گیردوضروری است که به این امر توجه لازم معطوف گردد همچنین از دیدگاه روانشناسی استفاده از وسایل آموزشی نوعی رغبت وعلاقه در دانش آموزان جهت یادگیری صحیح واصولی به وجود می آورد بنابراین ضروری است که در جهت استفاده بیشتر وبهینه از وسایل کمک آموزشی راه حل ها وطرق مفیدی را که برپایه علمی باشد وبراساس تحقیقات علمی صورت گرفته باشد ارائه داد. (سيف علي اکبر- روانشناسي پرورشي- انتشارات آگاه- چاپ سوم 1379)

استفاده بهینه ازفناوری آموزشی در جریان تدریس به سبب فعال کردن حواس فراگیران امرآموزش را واقعی ترکرده ، ضمن غنی کردن کیفیت تدریس ویادگیری، کارایی تعلیم وتربیت را ارتقا می بخشد (پیری ، 1382،ص 43)

كلاس‌هاي درس در يك دسته‌بندي كلي يا شاداب، جذاب و مخاطب‌گستر، يا كسل‌كننده، خمود و مخاطب‌گريز و يا معمولي و عادي است. كلاس درسي كه در آن به مؤلفه‌هاي جذابيت عطف توجهي نشان داده نمي‌شود با گذشت زمان ممكن است كم‌كم سستي و كسل‌كنندگي در آن به چشم آيد كه گسست ارتباط بين استاد و فراگير از روشن‌ترين پيامدهاي ناگوار آن خواهد بود و نتايج آموزش را عقيم و بي‌اثر مي‌سازد.

برای دانلود بلافاصله پس از خرید فایل نمونه کنش پژوهی دبیر کار و فناوری روی دکمه قرمز خرید در زیر کلیک کنید.