کنش پژوهی کارورزی 3 مربی بهداشت ترغیب دانش آموزان مدرسه راهنمايي به خوردن قرص آهن

کنش پژوهی کارورزی 3 مربی بهداشت

کنش پژوهی کارورزی 3 مربی بهداشت ترغیب دانش آموزان مدرسه راهنمايي به خوردن قرص آهن

خیر مقدم خدمت دانشجویان رشته مربی بهداشت  دانشگاه فرهنگیان این فایل کنش پژوهی کارورزی 3 مربی بهداشت می باشد که به صورت ورد و کامل می باشد. کارورزی به دانشجویان فرصت می دهد تا به بهترین نحو از یک محیط کاری عینی تجربه کسب کنند.

اهداف و پیامد های کارورزی در ترم سوم

دانشجو در این ترم باید با گذراندن کارورزی 3 و تدوین کنش پژوهی کارورزی 3 مربی بهداشت بتواند :

  • نتایج تجربیات خود ، از فرآیند طراحی، اجرا و ارزیابی و بازبینی و بازاندیشی در طرح آموزشی را با تکیه بر عقلانیت عملی در قالب کنش پژوهی فردی گزارش کند.
  • دانشجوی معلمی مربی بهداشت باید در این مرحله با کنش پژوهیِ فردی ، به بهسازی عمل، بهسازی درک و فهم، و اصلاح عملکرد حرفه ای خود بپردازد.

قسمتی از این مجموعه

چكيده :

آهن اساسی ترین ماده مغذی اولیه برای ساختن گلبولهای قرمز خون می باشد و اگر این ماده مغذی به مقدار کافی در دسترس بدن نباشد با ادامه کمبود و تخلیه ذخائر بدن, کم خونی فقر آهن بروز می کند. کمبود آهن و کمخونی ناشی از آن در واقع شایع ترین مشکلات تغذیه ای در جهان است و بیش از 2 میلیارد نفر از مردم جهان دچار کمبود آهن و کم خونی هستند. بر اساس بررسي كشوري شيوع كم خوني فقر آهن در زنان 49-15ساله، بيشترين ميزان شيوع كمبود آهن در دختران 19-15ساله(39درصد)گزارش شده است

در اين ميان كاهش قدرت ياد گيري واثرات جبران ناپذير آن از اهميت ويژه برخوردار است لذا باتوجه به اهميت موضوع وپيامد مهم كم خوني ناشي از فقر آهن وهمچنين عدم علاقه  دانش آموزان به خوردن قرص آهن برآن شدم پژوهشي در زمينه ترغيب دانش آموزان مدرسه ام به خوردن قرص آهن انجام دهم  كيس مورد نظر من تعدادي از دانش آموزان پايه سوم راهنمايي است در اين تحقيق شواهد موجود اظهارات معلمين ومعاون مدرسه ومشاهدات خودم  وضعيت ظاهري دانش آموزان ونظر والدين و ديدن پرونده سلامت دانش آموزان است در تجزيه وتحليل اطلاعات بدست آمده راهكار هايي پيش بيني شده ودر طرح پژوهش به اثبات رسيد ودر ارزش يابي به عمل آمده مشكل عدم علاقه دانش آموزان به خوردن قرص آهن برطرف گرديد ووضعبت بهبود بخشيد وهمچنين در درمان كمخوني فقر آهن دانش آموزان مؤثر واقع شد .

برای دانلود بلافاصله پس از خرید فایل کنش پژوهی کارورزی 3 مربی بهداشت روی دکمه قرمز خرید در زیر کلیک کنید.