کنش پژوهی دبیران دین و زندگی تغییر نگرش نادرست دانش آموزان دبیرستان دخترانه نسبت به فرهنگ مد گرایی

کنش پژوهی دبیران دین و زندگی

کنش پژوهی دبیران دین و زندگی تغییر نگرش نادرست دانش آموزان دبیرستان دخترانه  نسبت به فرهنگ مد گرایی

خیر مقدم خدمت دانشجویان رشته دبیری  دانشگاه فرهنگیان این فایل کنش پژوهی دبیران دین و زندگی می باشد که به صورت ورد و کامل می باشد. کارورزی به دانشجویان فرصت می دهد تا به بهترین نحو از یک محیط کاری عینی تجربه کسب کنند.

اهداف و پیامد های کارورزی در ترم سوم

دانشجو در این ترم باید با گذراندن کارورزی 3 و تدوین کنش پژوهی دبیران دین و زندگی بتواند :

  • نتایج تجربیات خود ، از فرآیند طراحی، اجرا و ارزیابی و بازبینی و بازاندیشی در طرح آموزشی را با تکیه بر عقلانیت عملی در قالب کنش پژوهی فردی گزارش کند.
  • دانشجوی معلمی باید در این مرحله با کنش پژوهیِ فردی ، به بهسازی عمل، بهسازی درک و فهم، و اصلاح عملکرد حرفه ای خود بپردازد.

قسمتی از این مجموعه

بیان مسئله

رشد و گسترش شبکه های بین المللی اطلاع رسانی (ماهواره و اینترنت ) ،عملا زمینه دست یابی مردم به اطلاعات فراوان و متنوع را امکان پذیر کرده است . رسانه های خارجی با در هم شکستن مرزهای سنی و جنسی و با بهره گیری از تبلیغات ،تمایل روز افزون برای مصرف کالاهای خارجی را در بین گروههای مختلف ایجاد کرده اند. نظر به اینکه ترویج فرهنگ مصرف کالا های خارجی توسط رسانه های بین المللی اثر های ناگوار در بین نو جوانان به خصوص دانش آموزان به جای می گذارد ،مد گرایی و تجمل گرایی از عمده ترین پیامد های تبلیغات تجاری جهانی است .در شرایط کنونی ،مصرف بیش از حد کالاهای خارجی ،در اثر گسترش تبلیغات توسط تولید کنندگان بین المللی بری کسب سود بیشتر ،طرفداران بیشتری به خود معطوف کرده است و دانش آموزان نیز به تبعیت از جامعه و ساختار خانواده از این امر مبرا نخواهند بود .نفوذ تبلیغات در جامعه به گونه ای است که در بسیاری از خانواده ها خرید براساس نیاز و تقاضای کالا نیست و تبدیل به وسایلی برای برتری جویی و کسب شهرت شده ،مصرف صحیح و متناسب ،عقب افتادگی نام گرفته است . دانش آموزان نیز با تبعیت از این الگو در خانواده و جامعه ،به همان چیزی گرایش پیدا خواهند کرد که در خانواده و جامعه رایج است . دسترسی به رسانه های فراملی در خانواده ،بستری منایب برای بهره گیری از تبلیغات کالاهای خارجی ،به ویزه توسط نوجوانان است ،به گونه ای که در بسیاری از موارد ،فرزند به دلیل عدم اجابت خواسته های کاذب و غیر منطقی اش با والدین در گیر می شود و چه بسا در بعضی مواقع برای دست یابی به کالای مورد نظر خود به ترفندهای مختلف نظیر دروغ گویی یا انواع کج رویها متوسل می شود . « نو جوانان عموما مصرف کننده اند ودر بازار یابی ،یکی از اصلی ترین مخاطبان تبلغات تلقی شده ،در بسیاری از تصمیم گیری های خانواده نقشی اساسی ایفا می کنند. » دامن زدن به کشمش بین والدین و فرزندان ،نه تنها بر سلامت افراد خانواده تاثیر منفی دارد ،بلکه در مراحل خاد به افت تحصیلی و گاهی فرار از خانه ،بروز رفتار های نابه هنجار و غیبت غیر مجاز از مدرسه خواهد شد . همچنین وابستگی عاطفی بین والدین و فرزندان را کم رنگ می کند .

برای دانلود بلافاصله پس از خرید فایل کنش پژوهی دبیران دین و زندگی روی دکمه قرمز خرید در زیر کلیک کنید.