چگونگی انتخاب ، حمایت و آموزش مستمر معلمان ریاضی

چگونگی انتخاب ، حمایت و آموزش مستمر

چگونگی انتخاب ، حمایت و آموزش مستمر معلمان ریاضی مقاله کامل و دقیق و آماده در قالب ورد و قابل ویرایش و در 28 صفحه

چگونگی انتخاب ، حمایت و آموزش مستمر معلمان ریاضی عنوان مقاله کاملی است که توسط معلمان پژوهنــــــــــــــــده

نوشته شده است. و در اختیار فرهنگیان محترم قرار داده شده است. در این مقاله کلیه موارد مورد نیاز در نگارش دقیق مقاله رعایت گردیده است.مقاله چگونگی انتخاب ، حمایت و آموزش مستمر معلمان ریاضی از بخش های مختلفی تشکیل شده است که بخش هایی از آن را با هم میبینیم.

چکیده

یادگیری ریاضی به دلایل مختلف، با یادگیری سایر موضوع های درسی فرق دارد. ریاضی زبان تبیین طبیعت است و بر استدلال و خلاقیت استوار است. ریاضی علاوه بر ارضای علائق شخصی، برای اهداف گوناگون کاربردی در حوزه های علمی دیگر نیز مطالعه می شود. برای بعضی آدم ها، و نه فقط ریاضی دانان حرفه ای، ماهیت ریاضی متکی بر زیبایی و چالش فکورانه ١ آن است. برای بعضی دیگر،از جمله بسیاری از دانشمندان علوم تجربی و مهندسان، ارزش اصلی ریاضی در چگونگی به کارگیری آن برای کارهای خودشان است. به سبب نقش اساسی که ریاضی در فرهنگ جدید بازی می کند، درک اولیه نسبت به ماهیت ریاضی، برای دست یابی به صلاحیت های لازم برای سوادآموزی علمی، ضروری است.برای رسیدن به این فهم و درک، نیاز است دانش آموزان، ریاضی را بخشی از تلاش علمی در نظر بگیرند،، ماهیت تفکر ریاضی را درک کنند و با ایده ها و مهارت های کلیدی ریاضی آشنا شوند .

مقدمه:

تلاشها و فعالیتهای اخیر به منظور پروراندن خلاقیت دانش آموزان با استفاده از وسایلی چون پژوهش ،حل مسائل، ارتباطات مستقیم و ابزارهای دیگرو … به نظر می رسد که به عنوان وسایلی که به ایجاد چالش فکری منجر می شود مفیدمی باشند.

اولین قدمهایی که در این راه برداشته شده کیفیتهای متفاوتی داشته و هر کدام به درجات مختلفی از نتایج دست یا فته اند. امروزه تکنولوژی جدید به ما کمک می کند تا ساختار تلاشها و هدفهایمان را بهبود ببخشیم.

اکنون وقت آن رسیده است که ببینیم تا به حال چه فعالییتهایی در این زمینه صورت گرفته است و با مطالعه شرایط فعلی برای دستیابی به موفقیت، قدمهایی محکم تر برداریم.

در همین راستا کمیته بین المللی آموزش ریاضی دست به مطالعاتی در زمینه ایجاد چالش با ریاضیات در داخل و بیرون کلاس درس زده است و تصمیم به برگزاری یک کنفرانس در تورند هایم نروژاز 27 ژوئن تا 3 ژولای 2006 دارد، که در این کنفرانس گروهی از ریاضی دانان و معلمان ریاضی از اقصی نقاط جهان دعوت به عمل خواهد آمد تا به تجزیه و تحلیل این موضوع بپردازند و در آخر گزارشی تهیه خواهند شد……..