مقاله نقش آموزش و پرورش در فرهنگ سازی حمایت از کالای ایرانی و تولید ملی و تحقق شعار سال 97

کاملترین فایل های پژوهی را از اتاق تعاون معلمان پژوهشگر بخواهید.

دانلود مقاله وظایف و مسئولیت های آموزش و پرورش در حمایت از کالای ایرانی

مقاله وظایف و مسئولیت های آموزش و پرورش در تحقق شعار سال 97 حمایت از کالای ایرانی و تولید ملی توسط بانک فایل  معلمان پژوهشگر طراحی و تدوین گردیده است و بسیار کامل و شامل کلیه موارد مورد نیاز در یک مقاله علمی پژوهشی است. بخشی از مقاله وظایف و مسئولیت های آموزش و پرورش در تحقق حمایت از تولید ملی را مشاهده می کنیم .

چکیده مقاله

همانگونه که مستحضریم مهم‌ترین نقش آموزش و پرورش در تحقق حمایت از خرید کالای ایرانی و تولید ملی فرهنگ‌سازی میان دانش‌آموزان، اولیا و مربیان است.در واقع ساماندهی مناسب نیروی انسانی از رویکردهای اصلی آموزش و پرورش در راستای تحقق شعار سال 97 که حمایت از کالای ایرانی و تولید ملی خواهد بود.

مهمترین نقش آموزش و پرورش در تحقق حمایت از کالای ایرانی فرهنگ‌سازی در میان دانش‌آموزان، اولیا و مربیان است. آموزش و پرورش با ایجاد آمادگی ذهنی و روحی برای کارآفرینی، استفاده از تولیدات داخلی و صرفه‌جویی در امور مختلف زمینه را برای تحقق تولید و اشتغال  و موفقیت کشور در کامل کردن پروژه اقتصاد مقاومتی آماده می‌کند

.در واقع تدوین کتب درسی و گنجاندن مفاهیم و مطالب در آنها بر مبنای حمایت از کالای ایرانی  زمینه را برای تحقق اهداف آموزش و پرورش در این زمینه فراهم می‌کند. متاسفانه طی سال‌های اخیر جذب نیروی انسانی بدون کارشناسی صرفا در پاسخ به نیاز اشتغال جامعه بوده و کارآمدی چندانی نداشته است.

به منظور فرهنگ‌سازی اقتصاد مقامتی  و یکی از اصلی ترین پازل های تحقق اقتصاد مقاومتی که همانا حمایت از تولید ملی , خرید کالای ایرانی میباشد در میان دانش‌آموزان ارائه آموزش‌های لازم به معلمان از موثرترین گروه‌ها آغار شده و برای تحقق این هدف با ارگان‌های دیگری همچون بسیج نیز همکاری می‌شود.

آموزش و پرورش نقش مهمی در فرهنگ سازی برای ترویج و بسط آنچه در نظام جمهوری اسلامی ایران به دنبال آن هستیم در بین دانش آموزان و خانواده ها دارد. سیاست های این موضوع در کشورمان باید به یک گفتمان عمومی تبدیل شود و آموزش و پرورش رسالت و نقش مهمی در این گفتمان سازی دارد. یکی از بزرگترین رسالت های آموزش و پرورش در این حوزه توجه به تربیت نسلی ست که در آینده بتواند با رویکرد تولید و اشتغال کشور را به سمت پیشرفت سوق دهد. در مقاله حاضر قصد داریم به مبحث وظایف و مسئولیت های آموزش و پرورش در تحقق شعار سال 1397 بپردازیم.

کلیدواژه : مسئولیت-آموزش و پرورش-فرهنگ سازی-خرید کالای ایرانی , حمایت از تولیدات ملی , فرهنگ سازی خرید و استفاده از تولیدات ملی

آموزش و پرورش در کنار صدا و سیما مهمترین ارگانهای فرهنگ ساز کشور هستند:

هر چند دستگاه‌های دیگر از جمله صدا و سیما و رسانه‌ها باید در این زمینه نقش داشته باشند اما وزارت آموزش و پرورش به دلیل جمعیت کثیری که در مجموعه خود تحت پوشش دارد، بیشترین نقش را می‌تواند داشته باشد.فرهنگ سازی، مطالبه‌گری و آماده‌سازی این مجموعه عظیم برای مصرف درست و استفاده از کالای داخل، ظرفیت‌هایی است که در وزارت آموزش و پرورش وجود دارد.باید با یک حرکت انقلابی و عظیم جامعه را به سمت استفاده از تولیدات داخل سوق داد تا علاوه بر مصرف صحیح بتوان اقتصاد را مقاوم و شکوفا ساخت.باید با تقویت تولید، با اصلاح توزیع و مصرف صحیح به اقتصاد مقاوم رسید و باید کاری کرد تا بیشتر تولید داخلی مصرف شود هر چند در این خصوص حرکت‌های بسیاری صورت گرفته است اما کافی نیست و وزارت آموزش و پرورش باید در تمامی این مسائل پیشرو باشد.

فهرست مطالب موجود در مقاله نقش آموزش و پرورش در فرهنگ سازی حمایت از کالای ایرانی

فهرست مطالب مندرج در مقاله نقش آموزش و پرورش در فرهنگسازی حمایت از کالای ایرانی در جهت تحقق شعار سال 97
چکیده ۸
مقدمه ۹
بیان مسئله ۱۱
اهمیت موضوع ۱۱
مدیریت مصرف، استفاده حداکثری از زمان، منابع و امکانات ۱۶
اقدامات عمومی و فرهنگ‌ساز حمایت از کالاهای ایرانی در آموزش و پرورش ۲۳
اقدامات برای خرید(مصرف) کالای ایرانی ۳۰
اقدامات آموزش و پرورش برای نقش آفرینی مناسب در تحقق شعار سال 97 کشور ۳۴
منابع و مآخذ ۳۶

دانلود مقاله

مقاله نقش آموزش و پرورش در فرهنگ سازی حمایت از کالای ایرانی و تولید ملی و تحقق شعار سال 97 را با کلیک روی لینک زیر دانلود کنید.