اقدام پژوهی معلم پنجم مقطع ابتدایی با موضوع چگونه توانستم به مریم کودک طلاق در یادگیری بهتر درس کمک کنم

اقدام پژوهی معلم پنجم مقطع ابتدایی

اقدام پژوهی معلم پنجم مقطع ابتدایی چگونه توانستم به مریم کودک طلاق در یادگیری بهتر درس کمک کنم نمونه ای دقیق و کامل در قالب ورد و قابل ویرایش

اقدام پژوهی معلم پنجم مقطع ابتدایی با موضوع چگونه توانستم  به  مریم کودک طلاق در یادگیری بهتر درس کمک کنم

معلمان پژوهنــــــــــــــــده تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی معلم ابتدایی  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

خانواده اوّلين پايه گذار شخصيّت و ارزش هاي فكري است كه نقش مهمّي در تعيين سرنوشت ، سبك و خط مشي آينده ي فرد دارد. هيچ كس  در خانواده از تأثيرات نامطلوب طلاق گريزي  ندارد . طلاق و جدايي والدين پديده اي ناخوشايند و نامطلوب است كه غالباً پس از يك دوره كشمكش  و درگيري هاي شديد خانوادگي به وقوع مي پيوندد . علاوه بر فشامریمي رواني كه در پي كشمكش هاي فزاينده ي والدين طلاق بر كودك تحميل مي گردد ، فشامریمي رواني ديگري نيز به عنوان  پيامد هاي جانبي طلاق وجود دارد كه گاه مجموع اين فشامریم مي تواند كودك را به مرز بيماري هاي اعصاب و روان ، ناهنجاري هاي رفتاري ،  ناسازگاري هاي اجتماعي و عاطفي نيز بكشاند . اولين سال هاي طلاق پرتنش ترين سال براي والدين است ، زيرا با بسياري از مشكلات تازه و دشواري هاي مربوط به امورمالي و خانوادگي مواجه اند .  (‌حجازي ، ص 33 )  اكثر اوقات در چنين شرايطي خود پنداره ي والدين دچار تزلزل مي شود و احساس اضطراب ، افسردگي ، خشم ،  طردشدگي و ناتواني وبي كفايتي در برقراري روابط پر معنا به وجود مي آيد . اين احساسات همانند امواجي حريم رواني و عاطفي كودك را متأثر  مي سازد و كودك علاوه بر شرايط جديد والدين ، ناچار به تحمل   پديده هاي جانبي طلاق نيز خواهد بود

تیترهایی که در این اقدام پژوهی معلم پنجم مقطع ابتدایی وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  اختلال رفتاری

پیشگفتار در رابطه با  اختلال رفتاری 

مقدمه  موضوع در رابطه با اختلال رفتاری 

شناسایی مسئله در رابطه با  اختلال رفتاری 

توصیف وضع موجود

اینجانب ….. آموزگار پایه پنجم دبستان ….. مدت ….سال است که در آموزش و پرورش مشغول به خدمت می باشم. دانش آموز مورد مطالعه من،  مریم به خاطر نداشتن تعادل رفتاري و برخورد مكرّر با بچّه ها و ريختن وسايل  آن ها ، باعث درگيري  مكرّر در كلاس و مدرسه و بيرون از محيط مدرسه است و اكثر اوقات دانش آموزان ديگرم  و بعضي از اولياء از او شاكي هستند . او وسایل دانش آموزان را با مهارت خاصی می دزدید و عنوان می کرد مال من است.  در محيط درس ، مخصوصاً موقع تدريس درس ، بدون اجازه ازجاي خود بلند مي شود و راه مي رود واكثر اوقات به خاطر گفتن مطالب بي اساس مخل كلاس و يادگيري دانش آموزان ديگرم     مي شود و موجب ناراحتي من و ديگر دانش آموزانم است .او به درس و مدرسه علاقه ای نشان نمی دهد و بسیار بی نظم و پرخاشگر است.

به مدّت دو هفته رفتار مریم را به طور دقيق مشاهده كردم و سياهه ي رفتارش را نوشتم . هفته سوم آبان ماه، موقعي كه از دفتر آموزشگاه بيرون آمدم ، مریم را وسط راهرو در حال دويدن و جست و خيز ديدم تا چشمش به من افتاد به طرف كلاس دويد ، پس از ورود به كلاس و سلام و احوالپرسي با دانش آموزان درس را شروع كردم . موقع تدريس چندين بار مریم بي اجازه  به بهانه تراش كردن مداد يا ريختن آشغال در سطل زباله از جايش برخاست و هر بار با حواس پرتي وسايل بچّه ها را به عمد يا غير عمد روي زمين  ريخت . در هنگام تدریس . مریم بي قرار با دانش آموزان جلويي يا پشتي يا بغل دستي‌ ، در حال حرف زدن يابدون اجازه به وسايل آن هادست مي زد كه با اعتراض آن ها مواجه  مي شد.

گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  اختلال رفتاری 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با اختلال رفتاری 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  اختلال رفتاری 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با اختلال رفتاری 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  اختلال رفتاری 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با اختلال رفتاری 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با اختلال رفتاری 

نتیجه گیری در رابطه با اختلال رفتاری

پیشنهادات در رابطه با اختلال رفتاری

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با اختلال رفتاری 

برای دانلود اقدام پژوهی معلم پنجم مقطع ابتدایی و دریافت اقدام پژوهی معلم ابتدایی از لینک خرید استفاده نمایید.