اقدام پزوهی با موضوع ترغیب دانش آموزان به رعایت بهداشت فردی و مسواک زدن

اقدام پژوهی مربی بهداشت مقطع ابتدایی

اقدام پژوهی بهداشت فردی و مسواک زدن

اقدام پژوهی بهداشت فردی و مسواک زدن با موضوع چگونه توانستم دانش آموزان را به رعایت بهداشت دهان و دندان و مسواک زدن ترغیب نمایم

مناسب برای استفاده همکاران

مربی بهداشت , معاون پرورشی , آموزگار ابتدایی و سرپرست خوابگاه

معلمان پژوهنــــــــــــــــده تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی مربی بهداشت  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

دندان‌ها یکی از مهم‌ترین ابزارهای تغذیه‌ای در انسان و دیگر موجودات هستند. اهمیت به دندان برای اغلب ما تعریفی دارد که حالا با توجه به پژوهش‌های اخیر باید تعاریفی سنتی را تغییر دهیم.باید از نگاه سنتی نسبت به مراقبت از دندان و دهان کمی فاصله گرفت، البته فاصله به معنای پیشرفت مدنظر است. تردیدی نیست اگر بگوییم که اکثر ما پر کردن دندان و مراقبت از لثه‌ها را نمونه‌ی بارز مراقبت از دهان و دندان می‌دانیم. این در حالی است که مراقبت‌های پیش از خراب شدن دندان بسیار مهم‌تر هستند. طبق آخرین پژوهش‌های انجام شده، خرابی دندان می‌تواند با دیابت، بیماری‌های قلبی و همچنین سرطان در ارتباط باشد.اکثر ما قبل از خواب مسواک می‌زنیم، اما همه چیز از صبح شروع می‌شود. وقتی که از خواب بیدار می‌شویم و احتمالا صبحانه‌ای هم میل می‌کنیم. سپس لباس‌ها را پوشیده و به سمت محل کار می‌رویم. دسته‌ای از ما که به وجهه ظاهری خودمان اهمیت می‌دهیم قبل از بیرون آمدن از خانه مسواک می‌زنیم. برخی لبخند زیبا را یکی از نشانه‌های شخصیتی خود تلقی می‌کنند و برخی دیگر نیز برای جلوگیری از بوی بدن دهان و همچنین پوسیدگی مسواک می‌زنند.مسواک زدن صحیح از ارکان اصلی مقوله ی بهداشت دهان و دندان است. اغلب افراد در طی شبانه روز مسواک مي زنند، ولی چیزی که کمتر به آن توجه می شود، نحوه صحیح مسواک زدن می باشد، طوری که در اکثر موارد مسواک زدن با مسواک نزدن زیاد تفاوتی نمی کند.

تیترهای این نمونه اقدام پژوهی در مورد بهداشت فردی و مسواک زدن

عنوان مطلب در رابطه با اقدام پژوهی بهداشت فردی و مسواک زدن

پیشگفتار در رابطه با اقدام پژوهی بهداشت فردی و مسواک زدن  

مقدمه  موضوع در مورد بهداشت فردی 

شناسایی مسئله در رابطه با اقدام پژوهی در مورد بهداشت فردی و مسواک زدن

توصیف وضع موجود

در طول سالهای خدمت در واحد وراقب سلامت وبحث مربوط به عادت های صحیح بهداشتی وقتی از دانش آموزان می پرسیدم چه تعداد از آنها بطور مرتب و حداقل یک بار در هفته مسواک می زنند متوجه می شدم اغلب آنها یا اصلا مسواک نمی زنند یا به ندرت  مسواک میزنند . سعی می کردم با بیان دلایل علمی واحادیث همچنین هزینه های هنگفت دندانپزشکی اهمیت موضوع را برای آنها روشن کنم . مثلاپیامبر اکرم فرمود: جبرئیل همواره مرا به مسواک سفارش می‏کرد تا جایی که گمان کردم آن را واجب خواهد ساخت.مهمترين كار دندان ها، جويدن است. اگر بتوانيم غذا را به خوبي بجويم، ‌از خوردن غذا بيشتر لذت خواهيم برد. اگر غذا خوب جويده شود، هضم غذا راحت تر انجام مي شود و مشكلات گوارشي كمتري خواهيم داشت . همه دوست دارنــد كه دنـــدان هاي سـالم و دهان خوشبو داشته باشند. بوي بد دهان، علاوه براينكه موجب دوري اطرافيان مي شود، براي خود ما نيز آزار دهنده است. هر چند بسياري از بيماري ها، مثل گلودرد، سينوزيت و بيماري هاي داخلي مي توانند موجب بوي بد دهان شوند، اما يكي از دلايل بوي بد دهان، باقي ماندن ذرات غذا در بين دندان ها و رشد ميكروب ها روي آن است. اولين اقدام براي برطرف كردن بوي بدن دهان، پيشگيري از خرابي دندان ها و عفونت هاي لثه است .

گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با اقدام پژوهی بهداشت فردی و مسواک زدن

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با بهداشت فردی 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  بهداشت فردی 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با بهداشت فردی 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  بهداشت فردی 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با بهداشت فردی 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با بهداشت فردی 

نتیجه گیری در رابطه با بهداشت فردی

پیشنهادات در رابطه با بهداشت فردی

منابع و ماخذ مورد استفاده  

برای دانلود اقدام پژوهی بهداشت فردی و مسواک زدن و دریافت  از لینک خرید استفاده نمایید.