اقدام پژوهی ریاضی پنجم دبستان با موضوع چگونه توانستم ضعف دانش آموزان پایه پنجم را در درس ریاضی برطرف ساخته و آنان را به این درس علاقه مند نمایم
اقدام پژوهی ریاضی پنجم دبستان
اقدام پژوهی ریاضی پنجم دبستان با موضوع چگونه توانستم ضعف دانش آموزان پایه پنجم را در درس ریاضی برطرف ساخته و آنان را به این درس علاقه مند نمایم
بانک فایل پژوهشی معلمان تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام پژوهی معلم پنجم ابتدایی را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.
همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :
تنوع روشهای تدریس و نوع فعالیتهای متناسب با هدف هر درس، در ایجاد علاقهمندی دانش آموزان به انجام فعالیتهای ریاضی تأثیر بسزایی دارد. همان طورکه در اجرای راه کارها اشاره شد، هریک از پژوهشگران، راه کارهایی را جهت رسیدن به هدف مورد نظر اجرا کرده بودند و به نتایج مطلوبی دست یافته بودند. هم چون آقایی(1388) در پژوهش خود به این نتیجه رسیده بود که توجه به تفاوتهای فردی و استفاده از تمامی امکانات موجود، در حل مشکلات دانشآموزان مؤثر میباشد، من نیز پس از اجرای طرح، به این نتیجه دست یافتم که برای ارائهی تکالیف و فعالیتهای عملکردی به دانشآموزان، علاوه بر توجه به تفاوتهای فردی، در نظر گرفتن نیازها و علایق آنان نیز، تأثیر زیادی در علاقهمند نمودن فراگیران به درس ریاضی و انجام فعالیتهای آن دارد. هم چنین به این نتیجه دست یافتم که تقویت حافظه دیداری و شنیداری، و پرورش دقت و توجه دانش آموزان، در قالب بازی های هدفدار، تأثیر بسزایی در افزایش علاقه مندی آنان به انجام فعالیت های عملکردی درس ریاضی دارد.
تیترهایی که در این اقدام پژوهی ریاضی پنجم دبستان وجود دارد شامل موارد زیر است:
عنوان مطلب در رابطه با ضعف در ریاضی
پیشگفتار در رابطه با ضعف در ریاضی
مقدمه موضوع در رابطه با ضعف در ریاضی
شناسایی مسئله در رابطه با ضعف در ریاضی
توصیف وضع موجود
اينجانب ……….است كه در آموزش و پرورش مشغول خدمت هستم. و هم اكنون آموزگار پایه پنجم آموزشگاه ………. هستم. آنچه ذهن مرا را به خود مشغول کرده بود ، به شرح زیر است: در اوایل سال تحصیلی یاد شده، همواره رفتار دانشآموزان در زنگ ریاضی، توجه مرا به خود جلب میکرد. بدان معنا که در این زنگ، شاهد چهرههای درهم رفته و بی حوصلهی آنان بودم. بعضی از دانش آموزان در این زنگ با یکدیگر صحبت میکردند، برخی از آن ها بی مورد اجازهی بیرون رفتن از کلاس را میگرفتند، چند تا از دانشآموزان سرشان را روی میز خود گذاشته چرت می زدند. گاهی اوقات کتاب ریاضیشان را نمیآوردند و هنگام انجام تمرینها، دائم در کلاس راه میرفتند. در واقع آن چه بیش از هر چیز مرا متعجّب میکرد، کمتحرکی و بیتوجهی آنان نسبت به درس ریاضی بود، زیرا آنها در زنگهای دیگر فعال و پرتحرّک بودند و برای انجام دادن فعالیّتهای مربوط به درسهای دیگر میل و رغبت زیادی از خود نشان داده و فعالیتهای مورد نظر را به خوبی، کامل و تمیز انجام میدادند، اما درکلاس ریاضی علاوه بر این که غیرفعال بودند، تکالیف و فعالیتهای مربوطه را نیز کامل و مرتب انجام نمی دادند! زمانی که فعالیتهای عملکردی ارائه میشد تا انجام دهند، مشاهده میکردم که بیحوصله، بیدقت و نامرتب انجام می دهند. از این که آنها این قدر نسبت به درس ریاضی بیتوجه بودند، متأثر میشدم
گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با ضعف در ریاضی
تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با ضعف در ریاضی
انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با ضعف در ریاضی
اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با ضعف در ریاضی
گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با ضعف در ریاضی
ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با ضعف در ریاضی
تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با ضعف در ریاضی
نتیجه گیری در رابطه با ضعف در ریاضی
پیشنهادات در رابطه با ضعف در ریاضی
منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با ضعف در ریاضی
برای دانلود اقدام پژوهی ریاضی پنجم دبستان و دریافت اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی از لینک خرید استفاده نمایید.
دیدگاه ها