اقدام پژوهی روش نوین تدریس ریاضی و مشکلات رفتاری دانش آموزان

اقدام پژوهی روش نوین تدریس ریاضی

اقدام پژوهی روش نوین تدریس ریاضی

اقدام پژوهی روش نوین تدریس ریاضی با موضوع چگونه توانستم مشکلات رفتاری  دانش آموزان را در ساعت ریاضی با استفاده از روش هاي نوين تدريس مرتفع نمایم

معلمان پژوهنــــــــــــــــده تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی معلم ابتدایی  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

مهم ترین عاملی که در موفقیت یا ناکامی برخی از معلمان در تدریس ریاضی ، نقش بسزایی دارد، مربوط به روش آنان در علاقه مند کردن دانش‌آموزان به درس یاد شده و چگونگی ایجاد انگیزه و ارائه مطالب درسی به آنان می‌باشد. بسیاری از روان شناسان و دست اندرکاران امور آموزشی مسلط شدن به مهارت های اجتماعی برای دانش آموزان را که با مشکلات عاطفی و رفتاری روبه رو هستند، بسیار موثر می دانند. همچنین این متخصصان بر این باورند اخراج شدن از مدرسه و اقدام به جرم که این دسته از دانش آموزان درگیر آن هستند، در نتیجه روابط میان شخصی این دانش آموزان است که مورد قبول و پسند دوستان و همکلاسی هایشان قرار نمی گیرند. به دلیل اهمیت مهارت های اجتماعی برای این گروه از دانش آموزان در دهه گذشته، روش های مختلفی برای بهبود مهارت های اجتماعی شان ابداع شده است، اما اغلب این روش ها به این دلیل که نتوانسته اند رفتارهای مورد نظر را ایجاد کنند؛ مفید نبوده اند. در مواردی هم به دبيران این دسته از دانش آموزان انتقاد شده است که مهارت های اجتماعی معتبر و مورد قبول جامعه را آموزش نمی دهند و دبيران از این مساله غافلند که آموزش مهارت های اجتماعی به اندازه تدریس سایر دروس از اهمیت ویژه ای برخوردار است

تیترهایی که در این اقدام پژوهی روش نوین تدریس ریاضی وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  روش نوین تدریس

پیشگفتار در رابطه با  روش نوین تدریس 

مقدمه  موضوع در رابطه با روش نوین تدریس 

شناسایی مسئله در رابطه با  روش نوین تدریس 

توصیف وضع موجود

اينجانب …..مدت  …سال است كه در آموزش و پرورش خدمت مي كنم و هم اكنون در پایه هفتم این آموزشگاه با 13 نفر  دانش آموز مشغول به تدريس درس ریاضی هستم اوايل سال تحصيلی بود که هر جلسه به کلاس وارد می شدم، مي ديدم يک سری از دانش آموزان مي خواهند قدرت بدنی خود را به ساير بچه ها، نشان داده و قلدری کنند و براي ديگر دانش آموزان مزاحمت ايجاد مي نمودند. همچنين هميشه مي ديدم دو نفر از رديف آخر کلاس موقعي که از نظر آنها من متوجه نبودم سر خود را پايين انداخته و مشغول يک کاری هستند. برای متوجه نمودن آنها به تدريس و اشتباه خود از برنامه ی انضباطي ده مرحله ای مانند استفاده از الگوسازی مثبت و سئوال نمودن(هوک، پيتر، و واس، اندی،2004) سعي نمودم آنها را به انتخاب رفتار مناسب هدايت نمايم ولي آنها باز هم به کار خود ادامه مي دادند تا اينکه مجبور شدم جهت بررسي موضوع به آنها در کلاس نزديک شوم. مشاهده کردم که روی صندلي خود عکسي را کشيده و کتابي غير از کتاب ریاضی در دست دارند اولش ناراحت شدم ولي سريعاً خودم را کنترل نموده و بر نقاشي زيبايي که کشيده بودند آفرين گفته و گفتم به جای اين، تصوير يک گل را مي کشيديد. در جواب گفتند « برايمان فرقي نمي کند فقط منتظر بوديم يک نفر بياييد و به ما به خاطر نقاشي هايي زيبايي که مي کشيم آفرين بگويد ».

 گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  روش نوین تدریس 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با روش نوین تدریس 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  روش نوین تدریس 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با روش نوین تدریس 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  روش نوین تدریس 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با روش نوین تدریس 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با روش نوین تدریس 

نتیجه گیری در رابطه با روش نوین تدریس

پیشنهادات در رابطه با روش نوین تدریس

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با روش نوین تدریس 

برای دانلود اقدام پژوهی روش نوین تدریس ریاضی و دریافت اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی از لینک خرید استفاده نمایید.