اقدام پژوهی بهبود و کاهش سطح استرس بخاطر ارزش یابی درس ریاضیات

اقدام پژوهی درس ریاضیات

اقدام پژوهی کاهش استرس ارزش یابی ریاضیات

اقدام پژوهی درس ریاضیات : اقدام پژوهی کاهش استرس ارزش یابی ریاضیات با موضوع چگونه توانستم با کاربست روشهای خلاق  استرس را در ارزش یابی درس ریاضیات دانش آموزانم کاهش دهم

معلمان پژوهنــــــــــــــــده تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی معلم ابتدایی  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی کاهش استرس ارزش یابی ریاضیات باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

نکته قابل توجه اینست، که بسیارند کسانی که به نحوی دچار استرس و عوارض ناشی از آن هستند ، در حالی که شناخت درستی از وضعیت روانی خویش ندارند و طبعاً در صدد بهبود آن بر نمی آیند. حال به طرح پرسش ها و عناوین بحث اصلی یعنی فشار روانی واسترس در آموزش و یادگیری ریاضیات پرداخته می شود. استرس ریاضی وضعیتی روانی است که به هنگام رویارویی با محتوای ریاضی ، چه در موقعیت آموزش و یادگیری ، چه در حل مسائل ریاضی و یا سنجش رفتار ریاضی در افراد پدید می آید. این وضعیت معمولاً توأم با نگرانی زیاد ، اختلال و نابسامانی فکری ، افکار تحمیلی وتنش روانی و در نتیجه ایست تفکر می باشد.استرس به طور کلی واسترس ریاضی به طور ویژه می تواند میزان حواس پرتی و هجوم افکار نامربوط را به ذهن افزایش دهد و با ایجاد اختلال در ساختار های ذهنی و فرآیندهای پردازش اطلاعات موجب تحریف ادراکات افراد از پدیده ها و مقوله های ریاضی شود. تیترهایی که در این اقدام پژوهی درس ریاضیات وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  کاربست

پیشگفتار در رابطه با  کاربست 

مقدمه  موضوع در رابطه با کاربست 

شناسایی مسئله در رابطه با  کاربست 

توصیف وضع موجود

اينجانب ………. است كه در آموزش و پرورش مشغول خدمت هستم. و هم اكنون آموزگار پایه …… آموزشگاه ………. هستم. آنچه ذهن مرا را به خود مشغول کرده بود ، به شرح زیر است: در اوایل سال تحصیلی یاد شده، همواره رفتار دانش‌آموزان در زنگ ریاضی، توجه مرا به خود جلب می­کرد. بدان معنا که در این زنگ، شاهد چهره­های درهم رفته و بی حوصله­ی آنان بودم. بعضی از دانش آموزان در این زنگ با یکدیگر صحبت می­کردند، برخی از آن ها بی مورد اجازه­ی بیرون رفتن از کلاس را می­گرفتند، چند تا از دانش­آموزان سرشان را روی میز خود گذاشته چرت می زدند. گاهی اوقات کتاب ریاضی­شان را نمی­آوردند و هنگام انجام تمرین­ها، دائم در کلاس راه می­رفتند. آنها در ارزشیابی هایی که به عمل می آوردم دچار استرس می شدند. گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها 

انتخاب راه جدید موقتی

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲)

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی

نتیجه گیری در رابطه

پیشنهادات در رابطه

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه 

برای دانلود اقدام پژوهی درس ریاضیات و دریافت اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی از لینک خرید استفاده نمایید.

اقدام پژوهی کاهش استرس ارزش یابی ریاضیات