no-img
معلمان پژوهنده

اقدام پژوهی درس ادبیات نمونه دقیق و کامل در قالب ورد و قابل ویرایش


معلمان پژوهنده

ادامه مطلب

اقدام پژوهی درس ادبیات با موضوع چگونه توانستم به کمک تکنیک های خلاقیت, وضعیت درس ادبیات دانش آموزان سال سوم راهنمایی را بهبود بخشم
zip
دسامبر 7, 2017
۱۵,۰۰۰ تومان
۱۵,۰۰۰ تومان – خرید

اقدام پژوهی درس ادبیات با موضوع چگونه توانستم به کمک تکنیک های خلاقیت, وضعیت درس ادبیات دانش آموزان سال سوم راهنمایی را بهبود بخشم


اقدام پژوهی درس ادبیات با موضوع چگونه توانستم به کمک تکنیک های خلاقیت, وضعیت درس ادبیات دانش آموزان سال سوم راهنمایی را بهبود بخشم در قالب ورد

اقدام پژوهی درس ادبیات  با موضوع چگونه توانستم به کمک تکنیک های خلاقیت, وضعیت درس ادبیات دانش آموزان سال سوم راهنمایی را بهبود بخشم

بانک فایل پژوهشی معلمان تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی دبیر ادبیات  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

درس ادبیات فارسی یکی از مهم ترین دروس دانش آموزان در طی دوران تدریس آن ها می باشد . این درس برای بعضی از دانش آموزان به دلیل داشتن لغاتی فراتر از دانش آن ها و معانی پیچیده و اشعاری که درک آن ها در بعضی موارد سخت و دست نیافتنی برای آن هاست ، از محبوبیت کمی برخوردار است.

تدریس واقعی ,آموزش نحوه یادگیری است تا دانش آموزان مطالب درس را بهتر جذب ,ضبط ,هضم و پالایش دهند. اگر معلم چیزی را تدریس کند و تغییری رخ ندهد ,یادگیری اتفاق نیفتاده است . تعلیم دادن نه تنها یک شایستگی است بلکه یک مهارت است . از این رو تعلیم دهنده باید در کار خود مجرب و متخصص باشد . معلمی هنرمند است که این شایستگی و مهرت را به نمایش می گذارد

تیترهایی که در این اقدام پژوهی درس ادبیات  وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  خلاقیت

پیشگفتار در رابطه با  خلاقیت 

مقدمه  موضوع در رابطه با خلاقیت 

شناسایی مسئله در رابطه با  خلاقیت 

توصیف وضع موجود

در سومین روز از آغاز سال تحصیلی با شوق و علاقه خاصی که به یاددهی – یادگیری داشتم وارد کلاس شدم.  بعد ازمعرفی خود و  آشنایی دانش آموزان ,توضیحاتی در خصوص درس ادبیات و  روش کار کلاس ارائه دادم. سپس شروع به تدریس کردم . انتظار داشتم دانش آموزان نیز به امر یاددهی- یادگیری علاقه ای نشان دهند اما اینگونه نبود. سعی کردم با ارائه پرسش هایی در حین تدریس , دانش آموزان را به مبحث درسی نزدیک تر کنم . اما کسی مشارکت  فعالی در کلاس نداشت . اکثر دانش آموزان علاقه و انگیزه ای به درس نشان نمی دادند. علت را از آنها جویا شدم اما جواب قانع کننده ای  هم نداد . با برقراری ارتباط بیشتر, شروع به پاسخ گویی کردند و گفتند که” ما علاقه ای به این درس نداریم . هر جمله کتاب ,چندین سوال دارد . مباحث آن حفظ کردنی است  و ما قادر به حفظ آنها نیستیم, مطالب آن سنگین است , حوصله خواندن آنرا نداریم و… ”.به هر نحوی  که بود کلاس را جمع و جور کرده و چند صفحه ای درس دادم و در نهایت فرصتی برای مرور مباحث تدریس شده داده و از تعدادی هم پرسش کلاسی کردم اما وضعیت رضایت بخشی نداشتند .  در جلسه بعدی نیز دانش آموزان علاقه ای به درس نشان ندادند.

گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  خلاقیت 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با خلاقیت 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  خلاقیت 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با خلاقیت 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  خلاقیت 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با خلاقیت 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با خلاقیت 

نتیجه گیری در رابطه با خلاقیت

پیشنهادات در رابطه با خلاقیت

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با خلاقیت 

برای دانلود اقدام پژوهی درس ادبیات  و دریافت اقدام پژوهی معلم ادبیات از لینک خرید استفاده نمایید.

 



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *