اقدام پژوهی دبیر ریاضی مقطع متوسطه با موضوع چگونه توانستم به کمک تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی و ابتکارات حرفه ای سطح علمی دانش آموزانم را افزایش دهم

اقدام پژوهی دبیر ریاضی مقطع متوسطه

اقدام پژوهی دبیر ریاضی مقطع متوسطه چگونه توانستم به کمک تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی و ابتکارات حرفه ای سطح علمی دانش آموزانم را افزایش دهم درقالب ورد

اقدام پژوهی دبیر ریاضی مقطع متوسطه با موضوع چگونه توانستم به کمک تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی و ابتکارات حرفه ای سطح علمی دانش آموزانم را افزایش دهم

 

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

قرن هاست که نظریه پردازان آموزشی بر این باورند، اگر فراگیران به جایی آن که صرفا دانش را دریافت کنند خود در جستجو و در صدد کشف آن باشند ، یادگیری با معناتر، عمیق تر، کامل تر ودر نتیجه مفیدتر خواهد بود.کما اینکه روش تدریس معلمان بزرگی همچون سقراط نیز بدین صورت بوده است.

    از اوایل سال تحصیلی در سالهای گذشته همواره رفتار دانش آموزان در زنگ ریاضی توجه اینجانب را به خود جلب می کرد. بدان معنا که در این زنگ شاهد چهرهای درهم بی حوصله آنان بودم، بعضی از دانش آموزان در این زنگ باهم صحبت می کردند ویا بی مورد اجازه برای بیرون رفتن می گرفتند.وبی دلیل داخل کلاس راه می رفتند.ودر واقع بیشتر از هر چیز که مرا متعجب می کرد کم تحرکی وبی توجهی آنان نسبت به درس ریاضی بود ونسبت به انجام تکالیف بی میل و رغبت بودنند.

تیترهایی که در این اقدام پژوهی دبیر ریاضی مقطع متوسطه وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  پیشرفت درسی

پیشگفتار در رابطه با  پیشرفت درسی 

مقدمه  موضوع در رابطه با پیشرفت درسی 

شناسایی مسئله در رابطه با  پیشرفت درسی 

توصیف وضع موجود

اینجانب ………. با میزان تحصیلات …….. و………… سابقه تدریس، در سال تحصیلی…………..با  سمت دبیر درس ریاضی پایه یازدهم متوسطة آموزشگاه …. واقع در شهرستان ……… استان ………. مشغول به انجام وظیفه می باشم . این آموزشگاه دارای …… کلاس درس و ….. دانش آموز بوده ……. نفر از همکاردبیر و……….همکار کادر دفتر می باشد.و همچنین لازم به ذکر است که این مدرسه ………و در شیفت…….. فعالیت دارد.وشواهد حاکی از این است که از نظر اقتصادی و فرهنگی و همچنین میزان سواد خانواده های دانش آموزان در وضعیت نسبتا ضعیفی قرار دارند. از نظر وضعیت فیزیکی آموزشگاه مذکور دارای بنای …….. می باشد. ودارای ……. طبقه می باشد که دارای دفتر آموزشگاه،نمازخانه،کتابخانه،آبدارخانه،…..کلاس درس و ….. کلاس هوشمند که دارای دیتا پرژکتور می باشد،است.

ریاضی بدون شک یکی از مهم ترین درس هایی است که دانش آموزان در تمام مقاطع تحصیلی به دانستن و درک آن احتیاج دارند. بسیاری از دانش آموزان به دلایل گوناگون از جمله شیوه تدریس دبیر مربوطه، تجربه های ناموفق، فشارهای والدین، کم تمرینی و دشواری در یادگیری مفاهیم ریاضی چنان از این درس دچار ترس و اضطراب می شوند و از خود مقاومت نشان می دهند که گاهی ساده ترین اعمال ریاضی را هم نمی توانند انجام دهند. در حالی که امروزه با توجه به تسلط رشته ریاضی بر علوم و تکنولوژی جدید ضرورت بیشتری برای یادگیری این علم و فهم و درک قوانین آن حس می شود. از این رو آنچه دبیران نیاز به دانستن آن دارند، ساده سازی در مفاهیم، تاکید بر مبانی اولیه علم ریاضی و ارائه تمرین ها و مثال های گوناگون است ومهم تر از همه اینها ایجاد انگیزه است و بهترين انگيزه که مخصوصا در يادگيري و علاقه به رياضي نقش عمومي ايفا مي کند بيان ريشه هاي تاريخي و بيان تارخ رياضيات در پيشرفت رياضي مي باشد.به طور خلاصه می توان گفت که مفاهیم ریاضی، یکی از اثربخش ترین و کارآمد ترین مواد درسی می‌باشد.

گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  پیشرفت درسی 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با پیشرفت درسی 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  پیشرفت درسی 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با پیشرفت درسی 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  پیشرفت درسی 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با پیشرفت درسی 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با پیشرفت درسی 

نتیجه گیری در رابطه با پیشرفت درسی

پیشنهادات در رابطه با پیشرفت درسی

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با پیشرفت درسی