اقدام پژوهی برای معلمان مقاطع دبستان با موضوع چگونه توانستم با برگزاری جلسات آموزش خانواده (مبتنی بر آیات و روایات) گرایش به طلاق را در اولیای دانش آموزان مدرسه ام کاهش دهم

اقدام پژوهی برای معلمان مقاطع دبستان

اقدام پژوهی برای معلمان مقاطع دبستان چگونه توانستم با برگزاری جلسات آموزش خانواده گرایش به طلاق را در اولیای دانش آموزان مدرسه ام کاهش دهم در قالب ورد

اقدام پژوهی برای معلمان مقاطع دبستان با موضوع چگونه توانستم با برگزاری جلسات آموزش خانواده (مبتنی بر آیات و روایات) گرایش به طلاق را در اولیای دانش آموزان مدرسه ام کاهش دهم

انک فایل پژوهشی معلمان تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی معلم ابتدایی  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

يكي از مهمترين عوامل پرورش فطرت راستگويي در كودكان ،محيت خانواده است . جايي كه پدران و مادران راستگو هستند و پيرامون دروغ و خلاف حقيقت نمي گردد، طفل طبعاً به راه درستي مي رود  و راستگو  بار مي آيد و به آساني مي تواند موانعي را كه به فراواني در سر راهش پيدا مي شوند ، بر طرف كند . برعكس ، جايي كه پدران و مادران خود دروغ مي گويند و به اين خوي ناپسند معتاد هستند ، قطعاً طفل با خلق ناپسند دروغگويي رشد مي كند .(‌شفيع زاده )

*  طلاق يعني جدا شدن از قيد نكاح ، رهايي از زناشويي

**  ناهنجار يعني كج وناهموار ، زشت و ناپسند ، بي قاعده

***  رفتار يعني روش ، رفتن ، طرز حركت ، طرز عمل  ( برگرفته از فرهنگ عميد)

در اوائل مهر ماه 96 تعدادی از اوليا ، كه به واسطه ي همكاري فرزندشان به دفتر آمده بود ، به مدرسه مراجعه كرد

تیترهایی که در این اقدام پژوهی برای معلمان مقاطع دبستان وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  راستگویی

پیشگفتار در رابطه با  راستگویی 

مقدمه  موضوع در رابطه با راستگویی 

شناسایی مسئله در رابطه با  راستگویی 

توصیف وضع موجود

دانش آموزان مورد مطالعه من همگی دانش آموزانی بودند که مشکل از هم گسیختگی خانوادگی و طلاق داشتند به خاطر نداشتن تعادل رفتاري و برخورد مكرّر با بچّه ها و ريختن وسايل  آن ها ، باعث درگيري  مكرّر در كلاس و مدرسه و بيرون از محيط مدرسه هستند و اكثر اوقات دانش آموزان ديگرم  و بعضي از اولياء از آنها شاكي هستند . در محيط درس ، مخصوصاً موقع تدريس درس ، بدون اجازه ازجاي خود بلند مي شوند و راه مي روند واكثر اوقات به خاطر گفتن مطالب بي اساس مخل كلاس و يادگيري دانش آموزان ديگر  مي شوند و موجب ناراحتي ديگر دانش آموزان هستند .آنها به درس و مدرسه علاقه ای نشان نمی دهند و بسیار بی نظم و پرخاشگر هستند.و دچار افت تحصیلی شده بودند.

به مدّت دو هفته رفتار دانش آموزان و بخصوص یکی از آنها را به نام مریم به طور دقيق مشاهده كردم و سياهه ي رفتارشان را نوشتم . هفته سوم آبان ماه، موقعي كه از دفتر آموزشگاه بيرون آمدم ، مریم را وسط راهرو در حال دويدن و جست و خيز ديدم تا چشمش به من افتاد به طرف كلاس دويد ، پس از ورود به كلاس و سلام و احوالپرسي با دانش آموزان درس را شروع كردم . موقع تدريس چندين بار مریم بي اجازه  به بهانه تراش كردن مداد يا ريختن آشغال در سطل زباله از جايش برخاست و هر بار با حواس پرتي وسايل بچّه ها را به عمد يا غير عمد روي زمين  ريخت . در هنگام تدریس . مریم بي قرار با دانش آموزان جلويي يا پشتي يا بغل دستي‌ ، در حال حرف زدن يابدون اجازه به وسايل آن هادست مي زد كه با اعتراض آن ها مواجه  مي شد.

 گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  راستگویی 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با راستگویی 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  راستگویی 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با راستگویی 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  راستگویی 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با راستگویی 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با راستگویی 

نتیجه گیری در رابطه با راستگویی

پیشنهادات در رابطه با راستگویی

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با راستگویی 

برای دانلود اقدام پژوهی برای معلمان مقاطع دبستان و دریافت اقدام پژوهی آموزگار دبستان از لینک خرید استفاده نمایید.