اقدام پژوهی دبیر زیست با موضوع بهبود يادگيري و حفظ اصطلاحات زيست شناسي در دانش آموزانم

اقدام پژوهی برای دبیر زیست

اقدام پژوهی برای دبیر زیست

اقدام پژوهی برای دبیر زیست با موضوع چگونه توانستم يادگيري و محفوظات اصطلاحات زيست شناسي را در دانش آموزانم بهبود بخشيده و آنها را به اين درس علاقه مند كنم

اقدام پژوهی برای دبیر زیست با موضوع بهبود یادگیری و حفظ اصطلاحات زیست شناسی

معلمان پژوهنــــــــــــــــده تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی دبیر زیست  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

زیست‌شناسی از علوم طبیعی و دانش مربوط به مطالعه جانداران زنده است. این دانش به بررسی ویژگی‌ها و رفتار سازواره‌ها، چگونگی پیدایش گونه‌ها و افراد، و نیز به بررسی برهمکنش جانداران با یکدیگر و محیط پیرامونشان می‌پردازد.زیست‌شناسی شامل موضوعات وسیعی است که دارای تقسیم‌بندی بسیاری از مباحث و رشته‌های مختلف است.از جمله مهم ترین موضوعات آن عبارت از پنج اصل به‌هم‌وابسته است که می توان آن‌ها را اساس زیست شناسی مدرن نامید. درس زیست‌شناسی به علت ساختار منحصربه‌فرد خود درسی کاملاً مفهومی است و خیلی از سؤال‌هایی که در این درس مطرح می‌شود دربرگیرنده‌ی نکته‌های برآمده از متن کتاب درسی و شکل‌های آن است و دانش‌آموز صرفاً با حفظ خط به خط کتاب درسی قادر به پاسخ‌گویی تست‌ها نیست؛ بنابراین یکی از دغدغه‌های دانش‌آموزان رشته‌ی تجربی این است که چگونه می‌توانند در درس زیست‌شناسی درصد دلخواه خود را کسب کنند.

تیترهایی که در این اقدام پژوهی برای دبیر زیست با موضوع بهبود یادگیری و حفظ اصطلاحات زیست شناسی وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با یادگیری و حفظ اصطلاحات زیست شناسی

پیشگفتار در رابطه با یادگیری و حفظ اصطلاحات زیست شناسی  

مقدمه  موضوع در رابطه با یادگیری و حفظ اصطلاحات زیست شناسی

شناسایی مسئله در رابطه با یادگیری و حفظ اصطلاحات زیست شناسی

توصیف وضع موجود

اينجانب …. مدت … سال است كه در آموزش و پرورش در حال خدمت هستم. و هم اكنون با.. .. .. در آموزشگاه …. شهرستان ….در حال تدريس هستم.

از آنجائیکه زیست شناسی جزءدروس پایه رشته علوم تجربی می باشد ،پس تسلط و علاقه بیشتر در این درس موجب موفقیت قابل توجهی در رشته علوم تجربی می گردد ولی در غير اينصورت دانش آموزان به خاطر ترس از دروس پایه مثل زیست و فیزیک و شیمی و ریاضی ترجیح می دهند که به رشته علوم انسانی پناه ببرند

از همه این حواشی بگذریم مشکل من از آنجا شروع شد که دانش آموزان کلاس سال اول من از نظر کیفی در امر يادگيري و محفوظات زيست شناسي ضعيف بودند  .جلسه اول ، در کلاس درس به من با دقت نگاه می کردند به حرفهایم گوش میدادند بنابراین  من بیشتر با روش سخنرانی و به صورت سنتی به تدریس می پرداختم. جلسه دوم دیدم که اکثرا یا به پنجره خیره شدند و یا   صفحات جلویی کتاب را ورق می زنند بعضی ها هم به ساعتشان نگاه می کردند

گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با یادگیری و حفظ اصطلاحات زیست شناسی

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با یادگیری و حفظ اصطلاحات زیست شناسی

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با یادگیری و حفظ اصطلاحات زیست شناسی

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با یادگیری و حفظ اصطلاحات زیست شناسی

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با یادگیری و حفظ اصطلاحات زیست شناسی  

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با علاقمندی به درس و یادگیری و حفظ اصطلاحات زیست شناسی

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با یادگیری و حفظ اصطلاحات زیست شناسی

نتیجه گیری در رابطه با یادگیری و حفظ اصطلاحات زیست شناسی

پیشنهادات در رابطه با یادگیری و حفظ اصطلاحات زیست شناسی

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با یادگیری و حفظ اصطلاحات زیست شناسی

برای دانلود اقدام پژوهی برای دبیر زیست و دریافت اقدام پژوهی معلم زیست از لینک خرید استفاده نمایید.