no-img
معلمان پژوهنده

یک نمونه کنش پژوهی افزایش نمره مستمر و پایانی هنر جویان هنرستان


معلمان پژوهنده

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

یک نمونه کنش پژوهی افزایش نمره مستمر و پایانی هنر جویان هنرستان
zip
دسامبر 7, 2017
۱۰,۰۰۰ تومان

یک نمونه کنش پژوهی افزایش نمره مستمر و پایانی هنر جویان هنرستان


یک نمونه کنش پژوهی افزایش نمره مستمر و پایانی هنر جویان هنرستان

خیر مقدم خدمت دانشجویان دانشگاه فرهنگیان این فایل یک نمونه کنش پژوهی گروهی می باشد که به صورت ورد و کامل می باشد. کارورزی به دانشجویان فرصت می دهد تا به بهترین نحو از یک محیط کاری عینی تجربه کسب کنند.

اهداف و پیامد های کارورزی در ترم سوم

دانشجو در این ترم باید با گذراندن کارورزی 3 و تدوین یک نمونه کنش پژوهی گروهی بتواند :

  • نتایج تجربیات خود ، از فرآیند طراحی، اجرا و ارزیابی و بازبینی و بازاندیشی در طرح آموزشی را با تکیه بر عقلانیت عملی در قالب کنش پژوهی فردی گزارش کند.
  • دانشجوی معلمی باید در این مرحله با کنش پژوهیِ فردی ، به بهسازی عمل، بهسازی درک و فهم، و اصلاح عملکرد حرفه ای خود بپردازد.

قسمتی از این مجموعه

  بیان مسئله

تغييرات به وجود آمده در امر آموزش به دليل توسعة وسايل ارتباطات جمعي، و محيط هاي مجازي آموزش باعث شده است كه شاگردان حداقل از كتابهاي درسي خود بسيار جلوتر بيفتند( گرچه جلوتر بودن آنها از دبیرين و اساتيد خود جاي بحث و بررسي جداگانه را دارد) لذا لزوم نوآوري در ارائة روشهاي تدريس وارزشيابي به وجود آمده است . دبیريني كه با روشهاي تدريس سخنراني و حداكثر يكي دو روش ديگر عادت كرده بودند ، اينك با بحث هاي جديد مواجه مي شوند ، آموزش گروهي، تهيه چك ليست انتظارات و … و خلاصه اينكه با ارزشيابي مستمر دانش آموزان خود را به گونه اي تربيت كنندكه آنها در تعامل با يكديگر دانشي را بياموزند . عملكردهاي آنها را تقويت كنند تا ديگر آنها شنوندگان صرف نباشند كه هر چه دبیرين مي گويند به گوش جان خريدار باشند . به آنها ياد بدهند كه پرس و جو كنند و محققاني خوب شوند . ديگر دبیران به آنها ياد ندهند ، بلكه بر كار آنها نظارت كنند تا خود در تعامل با هم ياد بگيرند منابع را به آنها معرفي كنند تا خود به بسط دانش خود بپردازند ،وقتي روشهاي تدريس تغيير مي يابد الزاماً  نوآوريهايي نيز بايد در نحوة اندازه گيري و سنجش پيشرفت تحصيلي فراگيران به وجود آيد . ولي روشهاي ارزشيابي پيشرفت تحصيلي همگام با تغيير برنامه هاي درسي و روشهاي تدريس پيش نرفته است . هدف ارزشيابي خدمت به آموزش است ، نه در كمين نشتن براي غافلگير كردن دانش آموز و محك زدن او با معيار آنچه نمي داند.فرهنگ موفقيت را مي توان با كاربرد صحيح در آموزش و ارزشيابي بر فضاي كلاس غالب كرد.

از نظر اسلام نيز ارزشيابي يك ارزشيابي مستمر است ،براي سنجش ما به كل اعمال ما در طول زندگي توجه مي شود و ملاك محاسبه تنها آخرين اعمال ما نيست، امام رضا مي فرمايد: ازما نيست هركس كه روزانه اعمال خودرا مورد محاسبه قرار ندهد.

پس براساس اين بيان گهربار ارزشيابي در منطق دين يك ارزشيابي مستمر وروزانه است وهمچنين در بيان احكام دين، دانش زماني مورد اهميت وداراي ارزش است كه در اعضا وجوارح ما نمايان شود وبايد سعي شود شيوه ارزشيابي  از شناختي به عملكردي تبديل شودحضرت علي (ع) مي فرمايد:بي ارزش ترين دانش دانشي است كه برسر زبان است و برترين علم علمي كه در اعضا وجوارح آشكار گردد.

برای دانلود بلافاصله پس از خرید فایل یک نمونه کنش پژوهی گروهی روی دکمه قرمز خرید در زیر کلیک کنید.



درباره نویسنده

پشتیبانی کاربران بانک نمونه سوال آماده پاسخگویی به شما در خصوص مشکلات احتمالی در خرید یا دانلود یا ارائه نقطه نظراتتان میباشد . سریعترین راه ارتباطه با ما از واتس آپ 09332978858

پشتیبان سایت 1794 نوشته در معلمان پژوهنده دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید