کنش پژوهی درس ریاضی ریشه یابی علت عدم علاقه دانش آموزان به درس ریاضی و مبادرت به حل آن

کنش پژوهی درس ریاضی

کنش پژوهی درس ریاضی ریشه یابی علت عدم علاقه دانش آموزان به درس ریاضی و مبادرت به حل آن

خیر مقدم خدمت دانشجویان رشته آموزگار ابتدایی  دانشگاه فرهنگیان این فایل کنش پژوهی درس ریاضی می باشد که به صورت ورد و کامل می باشد. کارورزی به دانشجویان فرصت می دهد تا به بهترین نحو از یک محیط کاری عینی تجربه کسب کنند.

اهداف و پیامد های کارورزی در ترم سوم

دانشجو در این ترم باید با گذراندن کارورزی 3 و تدوین کنش پژوهی درس ریاضی بتواند :

  • نتایج تجربیات خود ، از فرآیند طراحی، اجرا و ارزیابی و بازبینی و بازاندیشی در طرح آموزشی را با تکیه بر عقلانیت عملی در قالب کنش پژوهی فردی گزارش کند.
  • دانشجوی معلمی باید در این مرحله با کنش پژوهیِ فردی ، به بهسازی عمل، بهسازی درک و فهم، و اصلاح عملکرد حرفه ای خود بپردازد.

قسمتی از این مجموعه

انگیزۀ اینجانب به عنوان دبیرریاضی مقطع ..

این است که با استعانت از خداوندمتعال واستفاده از نقطه نظرات همکاران،به بررسی موانع ایجاد شده پرداخته وهمچنین با بهره مندی ازوسایل  الکترونیکی و کارهای عملی ، ،تجربیات و راهکارهای ابتکاری ،مهارتهایی را در رابطه با درس مهم ریاضی ایجاد کنم و همچنین روش ها وطرح های مناسبی را در جهت علاقه مندی آنان  به مفاهیم ریاضی در زندگی روزمره فراهم نمایم.

مسأله ای که مطرح است و بسیار فکر مرا به خود مشغول کرده بود این است که با توجه به محور بودن دانش آموزان در فعالیت های کلاس،در راستای هدف این کنش پژوهی چه راهکارهای عملی را می توان بیان نمود تا میزان علاقمندی دانش آموزان رابه درس ریاضی و فعالیت های مربوط به درس ریاضی را بیشتر کرد؟ به عبارت روشنتر با استفاده از چه روشهای می توان،زمینه مناسبی برای شرکت فعال فراگیران در انجام فعالیت های مربوط به درس ریاضی را فراهم نمود.اما نکته مهمی که هست ،ما باید بدانیم که دانش آموزان را همان گونه که هستند بپذیریم،و با زمانی که خودمان دانش آموز بودیم مقایسه نکنیم ، بلکه خود آنها را با خودشان مقایسه کنیم وروش های تدریسمان نیز متناسب با آنها باشد وباید باور کرد که امروزه با گسترش فناوری های جدید اطلاعات وارتباطات کلاس های درس دیروز که تنها وسیله کمک آموزشی آن گچ وتخته سیاه بود را باید کنار گذاشته واز وسایل الکترونیکی جدید (موبایل،تبلت، نرم افزارهای ،کامپیوتر و…) باید استفاده کرد.کلاس 2را از آنجای که سال گذشته نیز با آنها درس داشته ام و با روحیاتشان آشنایی بیشتری دارم  انتخاب نموده ، و با استفاده از برنامه ریزی های که از همان آغاز سال تحصیلی جدید در نظر داشته  این هدف را دنبال نموده. در  امتحانا ریاضی ترم اول، دو کلاس مورد پژوهش افزایش حدود 10نمره ای میانگین نمرات در امتحان ریاضی،  نسبت به اولین امتحانی که از دو کلاس گرفته شده بود، خود نشان دهنده موفقیت روش در نظر گرفته شده بود. وهمچنین افزایش حدود 80درصدی  فعالیت گروهی دانش آموزان در کلاس درس ریاضی، و ایجاد شور و نشاط وجنب و جوش در آنان در ماه های پایانی سال تحصیلی که کاملا مشهود بود نشان دهندۀ موفقیت طرح بود.

برای دانلود بلافاصله پس از خرید فایل کنش پژوهی درس ریاضی روی دکمه قرمز خرید در زیر کلیک کنید.