کنش پژوهی کلاس دوم ابتدایی کاهش علل مدرسه گریزی دانش آموزان

کنش پژوهی کلاس دوم ابتدایی

کنش پژوهی کلاس دوم ابتدایی کاهش  علل مدرسه گریزی دانش آموزان

خیر مقدم خدمت دانشجویان رشته آموزگار ابتدایی  دانشگاه فرهنگیان این فایل کنش پژوهی کلاس دوم ابتدایی می باشد که به صورت ورد و کامل می باشد. کارورزی به دانشجویان فرصت می دهد تا به بهترین نحو از یک محیط کاری عینی تجربه کسب کنند.

اهداف و پیامد های کارورزی در ترم سوم

دانشجو در این ترم باید با گذراندن کارورزی 3 و تدوین کنش پژوهی کلاس دوم ابتدایی بتواند :

  • نتایج تجربیات خود ، از فرآیند طراحی، اجرا و ارزیابی و بازبینی و بازاندیشی در طرح آموزشی را با تکیه بر عقلانیت عملی در قالب کنش پژوهی فردی گزارش کند.
  • دانشجوی معلمی درس مربی بهداشت باید در این مرحله با کنش پژوهیِ فردی ، به بهسازی عمل، بهسازی درک و فهم، و اصلاح عملکرد حرفه ای خود بپردازد.

قسمتی از این مجموعه

بیان مسئله

اصطلاح « گريز از مدرسه »  پس از اجباري شدن آموزش و پرورش در اواخر قرن نوزدهم  متداول شد .  درآن هنـگام ، اصطلاح  مزبور  احتمالا”  تمـام  اشكاال  غيبت بدون اجازه از مـدرسه را شامل مي شـد ، و تنـها  دراين اواخر بود كه كار بررسي غيبت ،  در اشكال  گوناگون و محتمـل آن بتدريج آغاز شد . اين امر بدان علت است كه غيبت از مدرسه  نشانـهايي از يك اختـلال است ، كه  نمـي توان آن را  به صورتي كه ممكن است ترسهاي شبانه ، خيس كردن بستـر،ياهوس غذاي را درخانواده پنـهان نگه داشت،از انظار مخفي كرد.معلمان احساس مي كنند كه مدرسه گريزي يك كودك يا ترس او از مدرسه،بازتابي بر آنها دارد ومدد كاران اجتماعـي نيـز هنگامي كه  نمي تواننـد كودك  را بــر آن دارند كه به مدرسه باز گرد ،ممكن است احساس ناكامي كنند .   اگر كـودك بدون اطلاع پدر يا مادر از مـدرسه غيبت كند ، اين را مي توان مدرسه گريزي ناميد.انسان از خود سؤال مي كند، كه اگر كودك به مدرسه نرود،چه بر سر او خواهد آمد؟ شغل آينـده اش چه خـواهد شد؟ مسؤول آمـوزشي چگونه مي تواند آنهايي را كه واقعا“ مدرسه گريزند،وادار به حضور در مدرسه بكند؟

برای دانلود بلافاصله پس از خرید فایل کنش پژوهی کلاس دوم ابتدایی روی دکمه قرمز خرید در زیر کلیک کنید.