کنش پژوهی کارورزی دبیر علوم تجربی جذاب نمودن کلاس درس علوم تجربی برای فراگیران

کنش پژوهی کارورزی دبیر علوم تجربی

کنش پژوهی کارورزی دبیر علوم تجربی جذاب نمودن کلاس درس علوم تجربی برای فراگیران

خیر مقدم خدمت دانشجویان رشته دبیری  دانشگاه فرهنگیان این فایل کنش پژوهی کارورزی دبیر علوم تجربی می باشد که به صورت ورد و کامل می باشد. کارورزی به دانشجویان فرصت می دهد تا به بهترین نحو از یک محیط کاری عینی تجربه کسب کنند.

اهداف و پیامد های کارورزی در ترم سوم

دانشجو در این ترم باید با گذراندن کارورزی 3 و تدوین کنش پژوهی کارورزی دبیر علوم تجربی بتواند :

  • نتایج تجربیات خود ، از فرآیند طراحی، اجرا و ارزیابی و بازبینی و بازاندیشی در طرح آموزشی را با تکیه بر عقلانیت عملی در قالب کنش پژوهی فردی گزارش کند.
  • دانشجوی معلمی باید در این مرحله با کنش پژوهیِ فردی ، به بهسازی عمل، بهسازی درک و فهم، و اصلاح عملکرد حرفه ای خود بپردازد.

قسمتی از این مجموعه

چکیده:

کلاس‌های درس در یک دسته‌بندی کلی یا شاداب، جذاب و مخاطب‌پذیرند یا کسل‌کننده، خمود و مخاطب گریز یا معمولی و عادی. کلاس درسی که در آن به مؤلفه‌های جذابیت توجه نمی‌شود با گذشت زمان ممکن است کم‌کم سستی و کسل‌کنندگی در آن به چشم آید که گسست ارتباط بین دبیر و دانش‌آموز از روشن‌‌ترین پیامدهای ناگوار آن خواهد بود و نتایج آموزش را عقیم و بی‌اثر می‌سازد. سؤال اصلی و اساسی این است که چگونه می‌توان کلاس درس را جذاب، دلپذیر و خوشایند کرد تا نه فقط مقررات آموزشی، بلکه اشتیاق فراگیران برای یادگیری و حس کنجکاوی وحقیقت‌جویی آنان عمده‌ترین عامل حضورشان در کلاس باشد و رعایت انضباط و مقررات و آداب آموزشی را برای بهر‌ه‌برداری بیشتر از کلاس باعث شود؟

آیا می‌توان با قاطعیت و انعطاف‌پذیری و با اعمال حاکمیت و مدیریت بی‌چون و چرا، کلاس را جذاب کرد؟

آیا با واگذارکردن فراگیران به حال خود و حذف نظارت و مدیریت، می‌توان کلاس را جذاب ساخت و شوق فراگیر برای حضور در کلاس را برانگیخت؟

اینجانب عاطفه مشهوری دبیر علوم تجربی آموزشگاه شهیده مریم ابوالقاضی  با توجه به این تحقیق ابتدا در مورد وضعیت کلاس و مدرسه وضعیت دانش آموزان توضیح دادم و اینکه چگونه می توان نشاط را به کلاس برگردانم راه حل هایی با مشورت معلمان ، اولیاء و دانش آموزان ارائه دادم و از میان راه حل ها دو مورد را به اجرا در آوردم .

برای دانلود بلافاصله پس از خرید فایل کنش پژوهی کارورزی دبیر علوم تجربی روی دکمه قرمز خرید در زیر کلیک کنید.