نمونه کنش پژوهی کارورزی 3 گروهی مدیریت و کنترل روابط بین دانش آموزان که همچون مدرسه ای نامرئی است

نمونه کنش پژوهی کارورزی 3 گروهی

نمونه کنش پژوهی کارورزی 3 گروهی مدیریت و کنترل  روابط بین دانش آموزان که همچون مدرسه ای  نامرئی است

خیر مقدم خدمت دانشجویان دانشگاه فرهنگیان این فایل نمونه کنش پژوهی کارورزی 3 گروهی می باشد که به صورت ورد و کامل می باشد. کارورزی به دانشجویان فرصت می دهد تا به بهترین نحو از یک محیط کاری عینی تجربه کسب کنند.

اهداف و پیامد های کارورزی در ترم سوم

دانشجو در این ترم باید با گذراندن کارورزی 3 و تدوین نمونه کنش پژوهی کارورزی 3 گروهی بتواند :

  • نتایج تجربیات خود ، از فرآیند طراحی، اجرا و ارزیابی و بازبینی و بازاندیشی در طرح آموزشی را با تکیه بر عقلانیت عملی در قالب کنش پژوهی فردی گزارش کند.
  • دانشجوی معلمی باید در این مرحله با کنش پژوهیِ فردی ، به بهسازی عمل، بهسازی درک و فهم، و اصلاح عملکرد حرفه ای خود بپردازد.

قسمتی از این مجموعه

چکیده

آموزش و پرورش به عنوان نهادي با كاركرد هاي جامعه پذيري ، فرهنگ پذيري ، آموزش علوم و فنون با بهره گيري از مواريث ديني و فرهنگي دركنار يافته هاي علمي انديشمندان و صاحب نظران بيشترين مسئوليت را در قبال ايجاد مهارتها و توانمنديها ،انتقال ارزشهاي ديني و ملي بر عهده دارد . (قربانی , 1389) مدرسه همواره مهمترین وسیله انتقال ثروت از نسلی به نسل دیگر است . این معنا امروزه حتی بیشتر از زمان های گذشته مصداق دارد چون خانواده به مثابه حامل سنت و تربیت ُ بر اثر توسعه زندگی اقتصادی جامعه های امروزی بسیار تضعیف شده .بدین ترتیب تداوم و سلامت جامعه انسانی اینک بیشتر از گذشته به مدرسه وابسته است . (موفقیان , 1380)مدرسه براي بيشتر انسانهايي كه در سنين تعليم و بعد از آن قرار دارند شناخته شده است و همه از و جود چنين نهادي در سراسر جهان آگاه هستند . اما آنچه كه ما در اين جا قصد تجزيه و تحليل آن را داريم ،مدرسه اي است درون مدارس رسمي ، كه آن را مدرسه نامرئي ناميده ايم . در اين مدارس ، تعليم و تربيت جريان دارد و صورت مي پذيرد ، اما داراي ويژگيهاي آشكار و بارزي نيست كه بتوان آن را به سادگي تشخيص داد . در حقيقت ، در مدارس نامرئي ، فرزندان يك كشور از طريق ارتباط با يكديگر اطلاعات دريافت مي كنند و در جريان تعليم و تربيت خاصي كه به طور معمول برنامه ريزي و از پيش تعيين نشده است ، قرار مي گيرند . برای این که کارکرد این مدرسه را دقیق تر بررسی کنیم ُ آن را در قالب ارتباط اطلاعاتی بین عناصر موجود در مدرسه ُ یعنی دانش آموزان مورد بررسی قرار می دهیم . اما پیش از این اطلاعات ُ توصیفی کلی از این مدرسه به دست می دهیم : مدرسه نامرئی مدرسه ای درون مدارس رسمی ماست . اين مدرسه نقطه خاصي را براي تبادل اطلاعات در نظر نمي گيرد. اين عمل گاهي در حياط مدرسه ، گاهي در راهرو و زماني در كلاس صورت مي گيرد . مطالبی که در این مدرسه ردوبدل می‏شود، چندان مقید به مطلب یا برنامه خاصی نیست.هرچیزی که در این‏ مدرسه ردوبدل می‏شود به تجارب و وقایع روزمره دانش‏آموزان‏ بستگی دارد.ممکن است تماشای یک فیلم در شب قبل موضوع‏ بحث«مدرسه نامرئی»باشد و ممکن است  . با اين توصيف به اين نكته مي پردازيم كه چرا اين مدرسه وجود دارد ؟واينكه چگونه مي توان مدرسه نامرئي را در حين تدريس جهت بهبود مديريت كلاس بكار برد ؟  با تاكيد بر اينكه در مدرسه نامرئي تبادل اطلاعات تنها صورت نمي گيرد بلكه هم تشويق مي كند و هم تنبيه مي كند و هم عواطف دانش آموز را شكل مي دهد وهم به ايجاد تغيير در شخصيت دانش آموزان دست مي زند .

برای دانلود بلافاصله پس از خرید فایل نمونه کنش پژوهی کارورزی 3 گروهی روی دکمه قرمز خرید در زیر کلیک کنید.