نمونه کنش پژوهی تربیت بدنی علاقه مند کردن دانش آموزان آموزشگاه به استفاده از تغذيه‌ي صحيح و سالم

نمونه کنش پژوهی تربیت بدنی

نمونه کنش پژوهی تربیت بدنی علاقه مند کردن دانش آموزان آموزشگاه به استفاده از تغذيه‌ي صحيح و سالم

خیر مقدم خدمت دانشجویان رشته دبیری  دانشگاه فرهنگیان این فایل نمونه کنش پژوهی تربیت بدنی می باشد که به صورت ورد و کامل می باشد. کارورزی به دانشجویان فرصت می دهد تا به بهترین نحو از یک محیط کاری عینی تجربه کسب کنند.

اهداف و پیامد های کارورزی در ترم سوم

دانشجو در این ترم باید با گذراندن کارورزی 3 و تدوین نمونه کنش پژوهی تربیت بدنی بتواند :

  • نتایج تجربیات خود ، از فرآیند طراحی، اجرا و ارزیابی و بازبینی و بازاندیشی در طرح آموزشی را با تکیه بر عقلانیت عملی در قالب کنش پژوهی فردی گزارش کند.
  • دانشجوی معلمی باید در این مرحله با کنش پژوهیِ فردی ، به بهسازی عمل، بهسازی درک و فهم، و اصلاح عملکرد حرفه ای خود بپردازد.

قسمتی از این مجموعه

بیان مسئله

تغذيه مناسب انرژي مورد نياز بدن را تامين مي کند و از نيازهاي ضروري دانش آموزان است و در صورت تامين نشدن اين نيازها تاثير نامطلوبي در آن ها به جاي مي  گذارد؛ آثاري که گاهي به شکل لاغري و چاقي و گاهي نيز به شکل اختلالات رفتاري مانند عصبانيت، پرخاشگري، خواب آلودگي، بي حوصلگي و نداشتن تمرکز حواس خود را نشان مي دهد.

کارشناسان تغذيه معتقدند دانش آموزاني که تغذيه بهتري دارند، صبحانه مي خورند و ميان وعده هاي مناسب و مغذي مصرف مي کنند، نسبت به ديگر دانش آموزان از عملکرد تحصيلي بهتري برخوردارند و رشد جسماني آن ها در مقايسه با هم سالانشان بسيار چشمگير است.

« تامين انرژي بدن به ويژه در سنين مدرسه که دانش آموزان در حال رشد هستند، از اهميت زيادي برخوردار است و بر ميزان يادگيري آن ها تاثير به سزايي دارد. موفقيت تحصيلي دانش آموزان به نوع تغذيه بستگي زيادي دارد چون تامين نشدن مواد غذايي موجب کندي رشد آن ها مي شود ضمن اين که در ميزان هوشياري و دقت دانش آموزان تاثير منفي دارد.بچه هایی که همراه صبحانه مقدار زیادى پروتئین مصرف مى‌کنند، بیش از آنهایی که غذاى غنى از کربوهیدرات مصرف مى‌کنند، در یادگیرى دروس خود موفق هستند. نحوه تغذيه و استفاده از 4 گروه اصلي غذايي و ميان وعده ها دراين گروه بايد طوري باشد که نيازهاي روزانه آن ها را تامين کند، در غير اين صورت رابطه مستقيمي با پايين آمدن تمرکز حواس و کاهش روند يادگيري آن ها دارد. دانش آموزي که انرژي کافي دريافت نکرده باشد، دچار اختلالات رفتاري از جمله خواب آلودگي مي شود.

برای دانلود بلافاصله پس از خرید فایل نمونه کنش پژوهی تربیت بدنی روی دکمه قرمز خرید در زیر کلیک کنید.