نمونه اقدام پژوهی درس ریاضی مقطع دبستان با موضوع چگونه توانستم به کمک روش های جذاب آموزش و راهکار های نوین باز خورد ساعت ریاضی را برای دانش آموزان بالا ببرم
اقدام پژوهی درس ریاضی مقطع دبستان
جدیدترین نمونه اقدام پژوهی درس ریاضی مقطع دبستان منطبق با شیوه نامه در 28 صفحه فایل ورد و قابل ویرایش با موضوع چگونه توانستم به کمک روش های جذاب آموزش و راهکار های نوین باز خورد ساعت ریاضی را برای دانش آموزان بالا ببرم
معلمان پژوهنــــــــــــــــده تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام پژوهی معلم ابتدایی را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.
همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :
امروزه با توجه به تسلط رشته ریاضی بر علوم و تکنولوژی جدید ضرورت بیشتری برای یادگیری این علم و فهم و درک قوانین آن حس می شود. از این رو آنچه دبيران نیاز به دانستن آن دارند، ساده سازی در مفاهیم، تاکید بر مبانی اولیه علم ریاضی و ارائه تمرین ها و مثال های گوناگون است ومهم تر از همه اینها ایجاد انگیزه است و بهترين انگيزه که مخصوصا در يادگيري و علاقه به رياضي نقش عمومي ايفا مي کند بيان ريشه هاي تاريخي و بيان تارخ رياضيات در پيشرفت رياضي مي باشد.به طور خلاصه می توان گفت که مفاهیم ریاضی، یکی از اثربخش ترین و کارآمد ترین مواد درسی میباشد. به طوری که ریاضیات یکی از عالی ترین تراوشهای اندیشه ی آدمی است که منعکس کنندهی ارادهی انسان و نشان دهندهی سیر عقل و برهان و همچنین بیان کنندهی میزان علاقهی بشر به کمال و زیبایی است. نقش بنیادی علم ریاضی در پیشبرد سایر علوم و فنون نیز مورد پذیرش همگان است، به طوری که نرسیدن به هدفهای آموزشی در زمینهی ریاضی موجب ضعف ، ناتوانی و دست نیافتن به اهداف مربوط به پیشرفت علوم و فنون دیگر خواهد بود بسیاری از دانش آموزان به دلایل گوناگون از جمله شیوه تدریس دبير، تجربه های ناموفق، فشارهای والدین، کم تمرینی و دشواری در یادگیری مفاهیم ریاضی چنان از این درس دچار ترس و اضطراب می شوند و از خود مقاومت نشان می دهند که گاهی ساده ترین اعمال ریاضی را هم نمی توانند انجام دهند.
تیترهایی که در این نمونه اقدام پژوهی درس ریاضی مقطع دبستان وجود دارد شامل موارد زیر است:
عنوان مطلب در رابطه با ضعف درسی
پیشگفتار در رابطه با ضعف درسی
مقدمه موضوع در رابطه با ضعف درسی
شناسایی مسئله در رابطه با ضعف درسی
توصیف وضع موجود
اينجانب ……….. است كه در آموزش و پرورش مشغول خدمت هستم. و هم اكنون آموزگار پایه .. آموزشگاه ………. هستم. آنچه ذهن مرا را به خود مشغول کرده بود ، به شرح زیر است: در اوایل سال تحصیلی یاد شده، همواره رفتار دانشآموزان در زنگ ریاضی، توجه مرا به خود جلب میکرد. بدان معنا که در این زنگ، شاهد چهرههای درهم رفته و بی حوصلهی آنان بودم. بعضی از دانش آموزان در این زنگ با یکدیگر صحبت میکردند، برخی از آن ها بی مورد اجازهی بیرون رفتن از کلاس را میگرفتند، چند تا از دانشآموزان سرشان را روی میز خود گذاشته چرت می زدند. گاهی اوقات کتاب ریاضیشان را نمیآوردند و هنگام انجام تمرینها، دائم در کلاس راه میرفتند. در واقع آن چه بیش از هر چیز مرا متعجّب میکرد، کمتحرکی و بیتوجهی آنان نسبت به درس ریاضی بود، زیرا آنها در زنگهای دیگر فعال و پرتحرّک بودند و برای انجام دادن فعالیّتهای مربوط به درسهای دیگر میل و رغبت زیادی از خود نشان داده و فعالیتهای مورد نظر را به خوبی، کامل و تمیز انجام میدادند، اما درکلاس ریاضی علاوه بر این که غیرفعال بودند، تکالیف و فعالیتهای مربوطه را نیز کامل و مرتب انجام نمی دادند! زمانی که فعالیتهای عملکردی ارائه میشد تا انجام دهند، مشاهده میکردم که بیحوصله، بیدقت و نامرتب انجام می دهند. از این که آنها این قدر نسبت به درس ریاضی بیتوجه بودند، متأثر میشدم
گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با ضعف درسی
تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با ضعف درسی
انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با ضعف درسی
اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با ضعف درسی
گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با ضعف درسی
ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با ضعف درسی
تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با ضعف درسی
نتیجه گیری در رابطه با ضعف درسی
پیشنهادات در رابطه با ضعف درسی
منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با ضعف درسی
برای دانلود نمونه اقدام پژوهی درس ریاضی مقطع دبستان و دریافت اقدام پژوهی معلم ابتدایی از لینک خرید استفاده نمایید.