نمونه اقدام پژوهی ایجاد انگیزه:چگونه توانستم در بین دانش آموزانم ( ابتدایی) ایجاد انگیزه نمایم

نمونه اقدام پژوهی ایجاد انگیزه

نمونه اقدام پژوهی ایجاد انگیزه

نمونه اقدام پژوهی ایجاد انگیزه با موضوع چگونه توانستم در بین دانش آموزانم ایجاد انگیزه نمایم

معلمان پژوهنــــــــــــــــده تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی معلم ابتدایی  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

انگیزه پیشرفت از جمله مسایلی است که باعث ایجاد انگیزش تحصیلی می شود که خود بر دو نوع الف:انگیزه پیشرفت مورد انتظار جامعه ب:انگیزه پیشرفت درونی نمایان می شود.و شکست و موفقیت برای گروه دوم از اهمیت بیشتری برخوردار است کارابنیک (1972). افرادی که انگیزه پیشرفت بالایی دارند علاقه مند به برتری ، به خاطر برتری هستند نه به خاطر پاداشی که به دنبال دارد آنان روی یک تکلیف، به سبب پولی که بعنوان پاداش به دنبال دارد کار     نمی کنند. آنها نقشها را بر اساس فرصتهایی که برای برتری فراهم می کنند و نه به خاطر اعتبار آنها ارزیابی می کنند البته سطح بالای انگیزش پیشرفت تنها هنگامی ظاهر شد که موقعیت نشانه هایی در ارتباط با موفقیت اجتماعی فراهم کند.

والدین در ایجاد انگیزه تحصیلی در فرزندان نقش اساسی دارند؛ هاماچک (1971) نشان داده است که چگونه رفتار والدین می تواند اثر چشمگیری بر،انگیزه تحصیلی دانش آموزان بگذارد. (با توجه به نتایج فرضی آن برای موفقیت تحصیلی آنان)، دانش آموزان یاد می گیرند که نگرشهای افراد با نفوذ (والدین ودبیران ) نسبت به خود، پیشرفت تحصیلی و توانایی بالقوه آنان را درک کرده و این ارزشیابی را بعنوان حقیقت بپذیرند. نتیجه جالبی از یک مطالعه در ارتباط با این موضوع توسط کتکاوسکی و دیگران(1964) بدست آمده است آنها متوجه نوعی ارتباط نیرومند بین نگرشهای پیشرفت تحصیلی والدین و رفتار آنها نسبت به دانش آموزان خود شدند. ارزشهای مادر بیشتر بارفتار آنها نسبت به پسران مرتبط بودند تا دختران و در مورد پدران بر عکس آن درست بود.

تیترهایی که در این نمونه اقدام پژوهی ایجاد انگیزه وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  انگیزه

پیشگفتار در رابطه با  انگیزه 

مقدمه  موضوع در رابطه با انگیزه 

شناسایی مسئله در رابطه با  انگیزه 

توصیف وضع موجود

اینجانب ………  ……….سال است که در آموزش و پرورش مشغول خدمت هستم و هم اکنون … ……………  می باشم . با توجه به اینکه دانش آموزان علی رغم برخورداری از سطح علمی نسبتا بالا  آن چنان که باید انگیزه کافی نسبت به درس خواندن و تحقیق و پژوهش  ندارند و فقط تحقیق آنها منوط به پژوهشی است که دبیران   از آنها می خواستند لذا بر آن شدم در زمینه ایجاد انگیزه در دانش موزان و علاقمند سازی دانش آموزان به پژوهش و تحقیق و استفاده از امکانات پژوهشی اقدام پژوهی خود را انجام دهم، بنده  در اوایل سال تحصیلی با تعداد بسیار کمی از دانش آموزان با انگیزه و علاقمند به درس و پژوهش مواجه بودم و همواره از دبیران مختلف می شندیم که بیشتر تحقیق هایی که از دانش آموزان می خواهند اینترنتی انجام می گیرد بنا بر این انگیزه این بود که ضمن افزایش تعداد دانش آموزان با انگیزه و علاقمند به پژوهش، علایق و عادتهایی را در آنها ایجاد نمایم، و این فرهنگ را در آنها نهادینه سازم.

 گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  انگیزه 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با انگیزه 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  انگیزه 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با انگیزه 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  انگیزه 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با انگیزه 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با انگیزه 

نتیجه گیری در رابطه با انگیزه

پیشنهادات در رابطه با انگیزه

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با انگیزه 

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی ایجاد انگیزه و دریافت اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی از لینک خرید استفاده نمایید.