نقش بانوان در انسداد مبادی بیسوادی

نقش بانوان در انسداد مبادی بیسوادی مقاله کامل در قالب ورد و قابل ویرایش در 34 صفحه

مقاله نقش بانوان در انسداد مبادی بیسوادی توسط معلمان پژوهنــــــــــــــــده طراحی و تدوین گردیده است و بسیار کامل و شامل کلیه موارد مورد نیاز در یک مقاله علمی پژوهشی است. بخشی از مقاله نقش بانوان در انسداد مبادی بیسوادی را مشاهده می کنیم .

چکیده

همانطور که می دانیم بانوان نقش مهمی در سواد آموزی کشور دارند و می توانند با قدرت و نفوذی که دارند پدیده بیسوادی را در کشور ریشه کن نمایند. بررسی نقش بانوان در انسداد مبادی بیسوادی سخن تازه ای نیست.فراگیری دانش و آموختن سواد نقش برازنده ای درتکامل شخصیت انسان و رشد جوامع بشری دارد. قبل ازینکه درین مورد سخنی داشته باشیم نخست باید بدانیم که سواد چیست ؟ و چند نوع است؟

سواد توان خواندن و نوشتن و محاسبات ساده ریاضی، بهره مندی از دانش عمومی و اطلاعات سطحی، یا در اختیار داشتن دانش تخصصی و عمیق، سواد تنها به مکتب رفتن ، کارکردن و یا آموختن نیست .سواد تنها این نیست که داکتر شدن باشد بلکه هدف والاتر و بالاتر آن، رسانیدن جامعه به سطح سواد علمی است و سواد علمی یعنی تربیت كودكان و جوانانی آگاه و سازنده كه:

ـ آماده گی رو به رو شدن با شرایط اجتماعی فردا را داشته باشند ، بتوانند مسایل و مشكلات پیچیده جهان فردا را حل كنند؛ مسایلی كه امروز بر ما پوشیده اند، خود را عضو موثر و مسوول جامعه بدانند و بتوانند در تصمیم گیری های اجتماعی مشاركت فعال داشته باشند، توانایی برقراری ارتباط با افراد، حفظ محیط زیست، تنظیم جمعیت و صرفه جویی را داشته باشند،مولد علم و فناوری باشند و توانایی تحلیل مسایل ناشناخته فردا و خلاقیت لازم را برای حل آنها داشته باشند، حافظ و مروج ارزش های اخلاقی و معنوی انسان باشند.  در مقاله حاضر قصد داریم به مقوله نقش بانوان در انسداد مبادی بیسوادی بپردازیم.

کلیدواژه : بانوان ، بی سوادی ، آموزشی ، پرورشی

فهرست مطالب

چکیده. 7

مقدمه. 8

بیان مسئله. 9

درصد باسواد بزرگسالان.. 11

چرا آموزش زنان؟. 12

نقش آموزشى زنان در خانواده‏. 13

نقش زنان در نظام آموزش رسمى کشور. 16

نقش‏هاى آموزشى غیر مستقیم در زنان‏.. 21

انواع سواد. 22

سواد علمی… 24

سواد دیجیتالی… 25

سواد اینترنتی… 25

روز جهانی سواد آموزی… 26

موانع و مشکلات… 29

نتیجه گیری… 30

منابع: 34

برای دانلود مقاله نقش بانوان در انسداد مبادی بیسوادی از این قسمت اقدام کنید.