دانلود کنش پژوهی کارورزی 3 مشاور نهادینه سازی نظم و انظباط در مدارس به کمک راهکار های جذاب

دانلود کنش پژوهی کارورزی 3 مشاور

دانلود کنش پژوهی کارورزی 3  مشاور نهادینه سازی نظم و انظباط در مدارس  به کمک راهکار های جذاب

خیر مقدم خدمت دانشجویان دانشگاه فرهنگیان این فایل دانلود کنش پژوهی کارورزی 3  مشاور می باشد که به صورت ورد و کامل می باشد. کارورزی به دانشجویان فرصت می دهد تا به بهترین نحو از یک محیط کاری عینی تجربه کسب کنند.

اهداف و پیامد های کارورزی در ترم سوم

دانشجو در این ترم باید با گذراندن کارورزی 3 و تدوین دانلود کنش پژوهی کارورزی 3  مشاور بتواند :

  • نتایج تجربیات خود ، از فرآیند طراحی، اجرا و ارزیابی و بازبینی و بازاندیشی در طرح آموزشی را با تکیه بر عقلانیت عملی در قالب کنش پژوهی فردی گزارش کند.
  • دانشجوی معلمی باید در این مرحله با کنش پژوهیِ فردی ، به بهسازی عمل، بهسازی درک و فهم، و اصلاح عملکرد حرفه ای خود بپردازد.

قسمتی از این مجموعه

بیان مسئله

دشواری کنترل دانش آموزان با توجه به ویژگی های سنی آنها روز به روز روبه افزایش است. بسیاری از دبیران و مدیران از برخورد با مسائل انضباطی دانش‌آموزان احساس ناتوانی می کنند و به طور معمول ممکن است برخورد های نامناسبی با این رفتار ها داشته باشند. در زمینه‌ی بی ‌انضباطی دانش‌آموزان، عوامل اجرایی آموزشگاه ها باید پاسخگوی سوالاتی از قبیل این سوالات باشند. 1 – بی‌انضباطی چیست و چگونه می توان انضباط را آموخت؟ 2- چگونه می توان از بروز رفتار های نا مناسب دانش‌آموزان که نظم و انضباط کلاس را مختل می‌کنند جلوگیری کرد؟ 3 – علل بی انضباطی دانش‌آموزان کدامند؟ 4 – چگونه میتوان این رفتارهارا کاهش داد یا از بین برد ؟

نظم و انضباط تعاریف متعددی دارد. عده‌ای کنترل رفتار فراگیرندگان و تسلط بر عوامل رفتاری آنان را انضباط می نامند, برخی معتقدند؛ نظم و انظباط شامل هر نوع سازماندهی در محیط مدرسه است، به نحوی که سبب افزایش یادگیری ‌شود.«انضباط عبارت است از :اعمال قواعد و مقرراتی که یادگیری را تسهیل می‌کند و اخلال در کلاس را به حداقل کاهش می دهد». «انضباط بدان دسته از اعمال اطلاق می‌شود که مانع سر زدن رفتارهایی از دانش آموز است که فعالیت را مختل یا تهدید به اخلال می کند» در جایی دیگر بی‌انضباطی را اینگونه تعریف می کنند :«هر نوع رفتاری که از ارزش‌های پذیرفته شده جامعه به دور است (با توجه فرهنگ)و دارای تکرار شدت و مداومت است و در زمانها و مکانهای متعدد اتفاق می افتد و همچنین رفتاری است که با درماندگی و کاهش کارایی فرد همراه است».

با وجود تعاریف بالا بی انضباطی را می توان اینگونه تعریف کرد : انجام دادن هر عمل یا رفتار پذیرفته نشده و نا معقول توسط دانش‌آموز که سازماندهی مدرسه را مختل یا تهدید به اخلال می کند و باعث کاهش کارایی دبیر و دانش‌آموزان شده و دبیر را در رسیدن به هدف اصلی خود باز می دارد.

برای دانلود بلافاصله پس از خرید فایل دانلود کنش پژوهی کارورزی 3  مشاور روی دکمه قرمز خرید در زیر کلیک کنید.