اقدام پژوهیبا موضوع چگونه توانستم کاربرد و تجلی اخلاق در ادبیات تعلیمی

اقدام پژوهی برای دبیر ادبیات فارسی

اقدام پژوهی  اخلاق در ادبیات تعلیمی

اقدام پژوهی برای دبیر ادبیات فارسی با موضوع چگونه توانستم کاربرد و تجلی اخلاق را که از مباحث مهم ادبیات تعلیمی است به دانش آموزان آموزشگاه بیاموزم

معلمان پژوهنــــــــــــــــده تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی دبیر ادبیات  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

ادبیات فارسی نقش‌های بسیاری دارد؛ ازجمله تبیین و تـوصیف جهـان، بازسازی انسانیت، امکان آفرینش‌گری، پرورش و تهذیب اخلاق، تبلیغ و ترویج ارزش‌ها و لـذت بخشی. اما زبان و ادبیات، مهم‌ترین وسیله انتقال اندیشه و تجربه هستند. ادبیات آزمایشگاه بزرگ حوادث اجتماعی و اخلاقی است. آیینه‌ای است تمام نمای که جرز و مدهای فرهنگی، اجتماعی و تاریخی ملت‌ها ازآن نمایان است. ادبیات چراغ راهنمای انسان‌ها به شمار می‌رود. (ر.ک. حدیدی، 1381 :‌ 3)

حال ادبیات چه می‌کند؟ این آینه راجلا می‌دهد و زنگار نامردمی‌ها و ناجوانمردی‌ها را  از آن می‌زدایـد.

ادبیات اخلاقی، اجتماعی و عرفانی ما همگی آینه سازند.ادبیات و تهذیب اخلاق: « اخلاقیّات»، یکی ازموضوعات مهم و گسترده در ادب فارسـی است

تیترهایی که در این اقدام پژوهی برای دبیر ادبیات فارسی وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  ادبیات تعلیمی

پیشگفتار در رابطه با  ادبیات تعلیمی 

مقدمه  موضوع در رابطه با ادبیات تعلیمی 

شناسایی مسئله در رابطه با  ادبیات تعلیمی 

توصیف وضع موجود

اينجانب . دبیر ….. آموزشگاه …. دوره … شهرستان … هستم. بنده حدود… سال سابقه خدمت در آموزش و پرورش دارم و هم اکنون در این آموزشگاه با مدیریت …. مشغول تدریس هستم.  پس از گذشت چند جلسه از آغاز سال تحصیلی در يكي از كلاس هاي پايه اول وقتی از آنها در باره ي نظرشان در مورد ادبیات فارسی پرسيدم؛ متاسفانه گفتند به دلیل اینکه همواره روی درس ادبیات فارسی همانند یک درس حفظی قضاوت می کرده اند تاکنون موفق به فهم دقیق این درس نشده اند. درس فارسی که به عنوان درس کسب مهارت های زبانی در برنامه درسی دانش آموزان گنجانده شده است، دارای مطالب و محتوای زیاد نگارشی، دستوری و آموزشی و …. است که از نظر من یکسری نارسایی هایی دارد که مهمترین آن عدم پرداختن به هدف غایی و نهایی این درس مهم می باشد . علاوه بر این ها که مربوط به مطالب خود کتاب می باشد، بیشتر دبیران تحصیلات لازم و آشنایی کامل با آموزش به صورت پیشرفته را ندارند که به نارسا بودن کتاب می افزاید و هم چنین بیشتر آموزش های کتاب در زندگی روزمره کاربردی نیستند و این یکی از مغایرت های کلی کتاب با اهداف آموزش و پرورش است، چنانکه در متن اصلی به آن اشاره شده است. حال با وجود همه اینها باید در هر چه کاربردی تر کردن آن در زندگی کوشید. از آنجایی که زبان فارسی، زبان رسمی و ملی کشور ماست و یکی از نهاد هایی که بیش از هر نهاد دیگر می تواند در ترویج آن در کشور تاثیر گذار باشد، و اخلاق را در دانش آموزان بسط دهد. بنده با توجه به نقش ادبیات فارسی در بحث اخلاقیات و اصول اخلاقی تصمیم گرفتم دانش آموزان این کلاس را هر چه بیشتر به این موضوع علاقه مند نموده و اخلاقیات و اصول اخلاقی را در این مبحث بسط دهم.

 گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  ادبیات تعلیمی 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با ادبیات تعلیمی 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  ادبیات تعلیمی 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با ادبیات تعلیمی 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  ادبیات تعلیمی 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با ادبیات تعلیمی 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با ادبیات تعلیمی 

نتیجه گیری در رابطه با ادبیات تعلیمی

پیشنهادات در رابطه با ادبیات تعلیمی

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با ادبیات تعلیمی 

برای دانلود اقدام پژوهی برای دبیر ادبیات فارسی و دریافت اقدام پژوهی معلم ادبیات از لینک خرید استفاده نمایید.