اقدام پژوهی برای دبیران ریاضی با موضوع بررسی علل افزایش یادگیری دانش آموزان با کاهش ترس از امتحان

اقدام پژوهی برای دبیران ریاضی

اقدام پژوهی برای دبیران ریاضی بررسی علل افزایش یادگیری دانش آموزان با کاهش ترس از امتحان نمونه ای دقیق و کامل در قالب ورد و قابل ویرایش

اقدام پژوهی برای دبیران ریاضی با موضوع بررسی علل افزایش یادگیری دانش آموزان با کاهش  ترس از امتحان

معلمان پژوهنــــــــــــــــده تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی معلم ریاضی  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

در پیدایش اضطراب عوامل متعدد اجتماعی، فرهنگی و خانوادگی به عنوان زمینه سازهای محیطی با استعداد زمینه ای ژنتیک همراه شده و علا یم خود را در سنین دانش آموزی و نوجوانی به تدریج آشکار می سازد.

▪ اضطراب آشکار: بیانگر احساس افراد مورد مطالعه درخصوص احساس تنش، بیم از آینده، ناآرامی، خودخوری، برانگیختگی و فعال سازی سیستم خودمختار (سمپاتیک و پاراسمپاتیک) است.

▪ اضطراب پنهان: به تفاوت های فردی نسبتا ثابتی در مستعد بودن به ابتلا به اضطراب اشاره می کند که از آن طریق بین افراد در آمادگی داشتن ادراک موقعیت های پراضطرابی مثل تجربه خطر یا موقعیت های تهدیدکننده تمایز گذاشته می شود و پاسخ به چنین موقعیت هایی با شدت بالا ی عکس العمل های اضطراب آشکار همراه است.

تیترهایی که در این اقدام پژوهی برای دبیران ریاضی وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  استرس

پیشگفتار در رابطه با  استرس 

مقدمه  موضوع در رابطه با استرس 

شناسایی مسئله در رابطه با  استرس 

توصیف وضع موجود

اينجانب ……….. دبیر   ریاضی آموزشگاه …………… شهرستان ………… می باشم بنده دارای ………… سال سابقه در آموزش و پرورش می باشم . از ابتدای سال تحصیلی در موارد متعدد متوجه شدم که آزمون های بسیاری که به عمل می آوردم و روش تدریس های متعدد و فعال که به کار می گرفتم تعدادی از دانش آموزانم شدیداً دچار اضطراب امتحان و در نهایت افت تحصیلی و دارای مشکل یادگیری در بازپس دادن دروس هستند.این دانش آموزان با وجود اینکه توانایی زیادی در پاسخگویی به سوالات درسی بودند ولی به علت اضطراب امتحان.   هر بار پس از بازپس دادن دروس واقعاً نگران می شدم و به این فکر می کردم که چرا اینگونه است ؟ و چگونه می توانم این وضعیت نامطلوب را تغییر دهم . و اضطراب دانش آموزانم را نسبت به ارزشیابی  های آزمون کم کنم؟

برای یادگیری بهتر گاهی امتحانات شفاهی برگزار می کردم و ابتدا افراد داوطلب را برای پاسخ دهی می آوردم ، سپس با هر گروه یکی ، دو نفر از شاگردان ضعیفم را نیز صدا  می زدم اما باز می دیدم که در بازپس دادن دروس نتیجه ی آن چنان مطلوب حاصل نمی شود .

 گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  استرس 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با استرس 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  استرس 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با استرس 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  استرس 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با استرس 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با استرس 

نتیجه گیری در رابطه با استرس

پیشنهادات در رابطه با استرس

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با استرس 

برای دانلود اقدام پژوهی برای دبیران ریاضی و دریافت اقدام پژوهی دبیر ریاضی از لینک خرید استفاده نمایید.