اقدام پژوهی آسیب های اجتماعی با موضوع چگونه توانستم دانش آموزان را با آسیبهای اجتماعی و روشهای پیشگیری از آن آشنا کنم

اقدام پژوهی آسیب های اجتماعی

اقدام پژوهی آسیب های اجتماعی با موضوع چگونه توانستم دانش آموزان را با آسیبهای اجتماعی و روشهای پیشگیری از آن آشنا کنم

معلمان پژوهنــــــــــــــــده تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی معلم ابتدایی  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

گسترش روز افزون آسیب های اجتماعی (ترک تحصیل ،فرار از مدرسه ،اعتیاد،سرقت،تشکیل گروههای معا رض و وندالیسم و…)به وی‍‍‍‍‍‍‍‍زه در سال های اخیر در بین نوجوانان وهمچنین شیوع مفسده های آشکار وپنهان ،افزایش قابل توجه بزهکا ری ها وکزروی های اجتماعی و آلودگی به مواد مخدر ،به ویزه در میان جوانان و نوجوانان جامعه مستلزم تعمق و چا ره اندیشی اساسی است.

دهه 80نقطه انفجار آسیب های اجتماعی است و ما نمی توانیم ا ز کاهش یا برطرف کردن این آسیب ها صحبت کنیم ،زیرا چنین کا ری ممکن نیست و تنها راه چا ره کنترل این آسیب هاست . تمام آسیب های اجتماعی میل به گسترش دارند که اگر در شکل ساختا ری به صورت جدی قصد پیشگیری داشته باشیم ،شاید تا حدودی موفق شویم. بنا براین انجام هرگونه برنامه ریزی و فعالیت در راستای کاهش آسیب های اجتماعی در بین نوجوانان جا معه ا ز چند جهت ضروری است چرا که از یک طرف با کاهش آسیب های اجتماعی ،ضریب امنیت اجتماعی بالا رفته،ا ز طرف دیگر سرمایه ای که به دلیل افت تحصیلی و فرا ر از مدرسه هزینه می شود،کاهش می یابد،هزینه هایی که صرف ایجاد ا منیت در جامعه می گردد در ا مر آموزش وتعالی فرهنگی جامعه صرف می شود ،پس می طلبد تا در راستای شناخت عوا مل کنترل کننده و کاهش دهنده آسیب های اجتماعی تلاش بیشتری کنیم.لذا ضروري است كه نظام تربيتي كشور، با در اختيار گذاشتن الگوهاي سازنده و متناسب با روحيه نوجوانان و جوانان، آنان را از گرايش به الگوهاي دروغين و ويرانگر بازدارند. نوجوانان و جوانان نيروهاي سازنده هر جامعه‏اي هستند؛ جامعه‏اي سالم و پويا است كه قشر نوجوان و جوان آن، از تربيت درست برخوردار باشد

تیترهایی که در این اقدام پژوهی آسیب های اجتماعی وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  آسیب اجتماعی

پیشگفتار در رابطه با  آسیب اجتماعی 

مقدمه  موضوع در رابطه با آسیب اجتماعی 

شناسایی مسئله در رابطه با  آسیب اجتماعی 

توصیف وضع موجود

اينجانب ……. آموزشگاه ….. …………….. شهرستان………. هستم و مدت ….. سال است كه در آموزش و پرورش مشغول به تدريس هستم. که البته …. سال است که در این آموزشگاه در خدمت دانش آموزان هستم. پژوهش مورد نظر در این آموزشگاه  روي دانش آموزان انجام گرفته است.بنا بر اين تصميم گرفتم دانش آموزان را با اين مقوله آشنا ساخته و از رخنه كردن تهاجم فرهنگي و آسيب هاي اجتماعي … در آنان جلوگيري كنم. در واقع می توان چنین استنباط نمود که ریشه ی اغلب آسیب پذیری های اجتماعی دانش آموزان را باید در عدم آشنایی کافی آنها با مها رتهای اجتماعی دانست ؛به طوری که نقطه ی کوری در رشد شخصیت دلخواه و اجتماعی جوانان وجود دا رد وآن این است که متا سفانه جوانان امروز خود را نشناخته اند وبه توان وقدرت فراوان خود باور ندارند،به علاوه از شرایط وموقعیت اجتماعی خود آگاهی ندا رند. مع الوصف بررسی نقش آموزش مها رتهای اجتماعی در کاهش آسیب های اجتماعی در مدا رس ضروری است.

گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  آسیب اجتماعی 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با آسیب اجتماعی 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  آسیب اجتماعی 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با آسیب اجتماعی 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  آسیب اجتماعی 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با آسیب اجتماعی 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با آسیب اجتماعی 

نتیجه گیری در رابطه با آسیب اجتماعی

پیشنهادات در رابطه با آسیب اجتماعی

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با آسیب اجتماعی 

برای دانلود اقدام پژوهی آسیب های اجتماعی و دریافت اقدام پژوهی معلم ابتدایی از لینک خرید استفاده نمایید.