گزارش تخصصی معلمان اول دبستان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی

گزارش تخصصی معلمان اول دبستان

گزارش تخصصی معلمان اول دبستان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان   چگونگی افزایش مهارت خواندن در دانش آموز کلاس اول

گزارش تخصصی معلمان اول دبستان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان   چگونگی افزایش مهارت خواندن در دانش آموز کلاس اول در دانش آموزان پايه اول با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 32  صفحه

معلمان پژوهنــــــــــــــــده تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت گزارش تخصصی خود را  به بهترین شکل ممکن ارائه داده است..در این مورد تیم تخصصی ما به همراه گزارش تخصصی معلمان اول دبستان پنج نمونه پیشنهاد و راهکار ارزشیابی را برای شما عزیزان به صورت رایگان قرار داده است.تیم تخصصی ما اصالت گزارش تخصصی معلمان اول دبستان را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی معلمان اول دبستان به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه   افزایش مهارت خواندن در دانش آموز کلاس اول

سرآغاز سخن پیرامون قضیه   افزایش مهارت خواندن در دانش آموز کلاس اول

دیباچه پیرامون قضیه  افزایش مهارت خواندن در دانش آموز کلاس اول

درک مشکل پیرامون قضیه   افزایش مهارت خواندن در دانش آموز کلاس اول

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه   افزایش مهارت خواندن در دانش آموز کلاس اول

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه   افزایش مهارت خواندن در دانش آموز کلاس اول

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه  افزایش مهارت خواندن در دانش آموز کلاس اول

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با   افزایش مهارت خواندن در دانش آموز کلاس اول

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات   افزایش مهارت خواندن در دانش آموز کلاس اول

بررسی بیشتر در رابطه با  افزایش مهارت خواندن در دانش آموز کلاس اول

ارائه مستندات پیرامون  افزایش مهارت خواندن در دانش آموز کلاس اول

پیش بینی نتایج در مورد  افزایش مهارت خواندن در دانش آموز کلاس اول

راهکارها پیرامون قضیه  افزایش مهارت خواندن در دانش آموز کلاس اول

رفرنس و منبع مورد استفاده  افزایش مهارت خواندن در دانش آموز کلاس اول

اجرای راه حل و نظارت برآن:

     برای اجرای روش های مورد نظر ابتدا مدیر مدرسه را از انجام چنین فعالیت هایی در جریان گذاشتم  ، سپس با همکاری وی از والدین خواستم تا در جلسه توجیهی حضور یابند . در این جلسه برنامه های مورد نظر و اهمیت آن را تشریح  کردم  و تذکرات  مورد نیاز هنگام  اجرا را به والدین  یادآوری  نمودم . در اولین جلسه اجرا ، چند نمونه از کارت های آموزشی را به کلاس برده و در اختیار دانش آموزان قرار دادم  و از آنها خواستم ابتدا هر بسته کارت را باز نموده و به مشاهده بپردازند . سپس کارت ها را جمع آوری کرده و روش بازی را به آنها آموختم .  برای آموزش  بهتر با  هر یک  از گروه های دانش آموزان که دو یا سه نفره بودند  یک  بار بازی را انجام  دادم .   در مرحله  بعد  از دانش آموزان خواستم  هر گروه یک بسته کارت را دریافت نموده و به  بازی  بپردازند  و  اشکالات  آنها را  برطرف  نمودم .  در ضمن  بازی از  دانش آموزان خواستم هر  موقع دو کارت مکمل را برمی دارند  به هر دو کارت نگاه کنند و نام آن را به دوستانشان بگویند. به مدت یک هفته بازی در کلاس انجام می گرفت . و در پایان  بازی  شکل  نوشتاری  کلماتی که روی کارت بود از آنها سوال می کردم .

 از هفته دوم به بعد به هر یک از دانش آموزان یک بسته کارت دادم و از آنها خواستم هر شب با کمک اعضای خانواده به بازی بپردازند . و روز بعد از آن تعداد کلماتی را که یاد گرفته اند بخوانند در کلاس مطرح نمایند . هر زمان بتوانند تمام کلمات آن بسته را بخوانند یک بسته کارت دیگر دریافت می کنند .

  برای تشویق بیشتر دانش آموزان از تابلو ارزشیابی توصیفی استفاده کردم . تابلو روی دیوار کلاس نصب شد و عکس دانش آموزان روی آن بود . پس از ارزیابی دانش آموزان در مهارت های خواندن به طور روزانه تصویر آنها  را  به  ترتیب  میزان  پاسخگویی  و  مشارکتشان  از  بالا  به   پایین  مرتب  می نمودم . دانش آموزانی که عکس آنها به مدت یک هفته در بالاترین قسمت قرار می گرفت مورد تشویق واقع می شدند وپاداش در یافت می کردند . مشارکت  دانش آموزان  به  شکل  جدی  در آمد ،  در هفته اول همکاران و مدیر مدرسه طرح اجرا شده را موجب ایجاد  شعف  در دانش آموزان دانستند  و حتی دانش آموزان سایر پایه ها از معلم مربوطه  می خواستند  از این روش استفاده نماید .  والدین  نیز تابلو ارزیابی  توصیفی  را موجب  تلاش بیشتر فرزندشان می دانستند .

 چند هفته از اجرای طرح گذشته بود . علاقه و اشتیاق فراوانی از طرف دانش آموزان در اجرای طرح دیده می شد و حتی  اگر یک روز به علت خاصی  از دادن کارت  به آنها خودداری می شد  با اعتراض شدید  مواجه  می شدم . همچنین  دانش آموزانی که  توانسته  بودند  پاداش  دریافت نمایند علاقه بیشتری نشان می دادند. ولی مشکلاتی هم دیده شد که تجدید نظر در اجرای طرح را موجب شد . اولا : بعضی دانش آموزان پیشرفت  زیادی نداشتند  و موقعی که علت را جویا  شدم  معلوم شد  آنها در منزل کسی را ندارند که به آنها به بازی بپردازد . بنابراین تصمیم   گرفتم از میان  همکلاسان دوستانی را برای بازی با آنها معرفی نمایم . دوما : با  توجه به این که  هر روز یک  دانش آموز می توانست  بالاترین  موقعیت  را کسب  نماید . احتمال کسب پاداش  برای  بسیاری از دانش آموزان و به خصوص دانش آموزان ضعیف تر وجود نداشت ، بنابراین منطقه قرمز را منطقه پاداش تعیین نموده واعلام کردم دانش آموزانی که بتوانند یک هفته در این منطقه بمانند پاداش دریافت می کنند.

   همزمان  با پایان یا فتن  بخش  دوم کتاب  بخوانیم  تعداد زیادی  از دانش آموزان  توانستند  تمام کارت های مربوط به نشانه ها را به پایان برسانند و تمام کلمات را به راختی بخوانند . همچنین دانش آموز ضعیفم نیز از وضعیت بالایی برخوردار شده بود.

 شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی معلمان اول دبستان را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.