کنش پژوهی کارورزی دبیر کار و فناوری افزایش میزان فراگیری دانش اموزان در درس کار وفن اوری با استفاده کامپیوتر

کنش پژوهی کارورزی دبیر کار و فناوری

کنش پژوهی کارورزی دبیر کار و فناوری افزایش میزان فراگیری دانش اموزان در درس کار وفن اوری با استفاده کامپیوتر

خیر مقدم خدمت دانشجویان رشته دبیری  دانشگاه فرهنگیان این فایل کنش پژوهی کارورزی دبیر کار و فناوری می باشد که به صورت ورد و کامل می باشد. کارورزی به دانشجویان فرصت می دهد تا به بهترین نحو از یک محیط کاری عینی تجربه کسب کنند.

اهداف و پیامد های کارورزی در ترم سوم

دانشجو در این ترم باید با گذراندن کارورزی 3 و تدوین کنش پژوهی کارورزی دبیر کار و فناوری بتواند :

  • نتایج تجربیات خود ، از فرآیند طراحی، اجرا و ارزیابی و بازبینی و بازاندیشی در طرح آموزشی را با تکیه بر عقلانیت عملی در قالب کنش پژوهی فردی گزارش کند.
  • دانشجوی معلمی باید در این مرحله با کنش پژوهیِ فردی ، به بهسازی عمل، بهسازی درک و فهم، و اصلاح عملکرد حرفه ای خود بپردازد.

قسمتی از این مجموعه

چکیده :

با توجه به اینکه امسال اولین سالی است که پایه ششم به مقطع ابتدایی اضافه شده ودر آن درس “کار وفن آوری”گنجانده شده است .

هدف این درس که برای اولین بار اجرا می شود آشنایی با دنیای کار وکسب بعضی از مهارتهاست.

با توجه به این درس وآشنا شدن دانش آموزان با آن وگذراندن آن در دوره های بعدی تحصیلی وکشف استعداد های خود  می توانند تصمیم بگیرندکه به دبیرستان بروند یا هنرستان و یاچه رشته ای را انتخاب کنند.

از انجا که استفاده از رایانه (کامپیوتر) در سن دانش آموزان ابتدایی اصولابه عنوان وسیله بازی می باشد نه یک ابزار کار لذا برآن شدیم تا با این  وسیله که امروزه جز دانش روز بشری است وکسی

که کار با آن واستفاده ازان را  نمی داند بیسواد تلقی میشودمیزان یادگیری را در دانش آموزان افزایش دهیم.

اینجانب اسماعیل یارمحمدزئی شاغل در اموزش وپرورش شهرستان سرخس  که در سال72از مرکز تربیت معلم شهید مطهری قوچان  مدرک کاردانی آموزش ابتدایی  را دریافت ودر اداره آموزش وپرورش شهرستان سرخس مشغول به تدریس شدم. اکنون دارای 21سال سابقه خدمت می باشم که در این مدت سابقه 10سال تدریس در پایه پنجم – 7سال را در پست مدیریت مدرسه و1سال سرپرستی دبیرستان شبانه روزی و3سال منتهی به آخر رادرپست معاونت اجرایی مجتمع سیدالشهداء (ع) روستای تپه میر احمد را دارم.

این مجتمع روستایی دارای دو مقطع راهنمایی وابتدایی که هر مقطع شامل یک مدرسه دخترانه وپسرانه با مجموع 412نفر دانش اموز می باشدکه تقریبا به علت محرومیت شدید مالی 97درصد با کامپیوتر آشنایی ندارند.

امکانات موجود برای این درس جدید در این مدارس فقط دو دستگاه سیستم می باشد که یکی از آنها مختص اطلاعات دانش اموزی است ودیگری برای استفاده همکاران خصوصاپایه ششم وسایر همکارانی که علاقمند به استفاده از رایانه وتدریس به روشهای نوین را دارند می باشد

لذا برای پیدا کردن راه حل این مشکل با همکار خود آقای غلامعلی یوسفی اسکندری که دانشجوی هم ترم هستیم این مشکل را عنوان کرده ووی نیز جهت همکار ی اعلام امادگی نمودند.

برای دانلود بلافاصله پس از خرید فایل کنش پژوهی کارورزی دبیر کار و فناوری روی دکمه قرمز خرید در زیر کلیک کنید.