کنش پژوهی کارورزی دبیر جغرافیا برطرف کردن مشکل یادگیری دانش آموزان در درس جغرافیا پایه اول راهنمایی

کنش پژوهی کارورزی دبیر جغرافیا

کنش پژوهی کارورزی دبیر جغرافیا برطرف کردن مشکل یادگیری دانش آموزان در درس جغرافیا پایه اول راهنمایی

خیر مقدم خدمت دانشجویان رشته دبیری  دانشگاه فرهنگیان این فایل کنش پژوهی کارورزی دبیر جغرافیا می باشد که به صورت ورد و کامل می باشد. کارورزی به دانشجویان فرصت می دهد تا به بهترین نحو از یک محیط کاری عینی تجربه کسب کنند.

اهداف و پیامد های کارورزی در ترم سوم

دانشجو در این ترم باید با گذراندن کارورزی 3 و تدوین کنش پژوهی کارورزی دبیر جغرافیا بتواند :

  • نتایج تجربیات خود ، از فرآیند طراحی، اجرا و ارزیابی و بازبینی و بازاندیشی در طرح آموزشی را با تکیه بر عقلانیت عملی در قالب کنش پژوهی فردی گزارش کند.
  • دانشجوی معلمی باید در این مرحله با کنش پژوهیِ فردی ، به بهسازی عمل، بهسازی درک و فهم، و اصلاح عملکرد حرفه ای خود بپردازد.

قسمتی از این مجموعه

بیان مسئله:

جغرافیا یک دانش است که ما را با محیط پیرامون خود آشنا می کند.

جغرافی از دو کلمه Geo,Graphusگرفته شده وبه معنای شناسایی محیطی که در آن زندگی می کنیم است.

علم جغرافیا از علوم اجتماعی است که تمرکز اصلی آن بر روی پراکندگی مکانی است و باید محیط زندگی خود را بهتر بشناسیم که جغرافی سال اول راهنمایی مارا با محیط آب وهوایی که در آن زندگی می کنیم ودیگر مناطق آب وهوایی کشورمان آشنا می کند.

موضوع یا عنوان مشکل:

چگونه می توانم مشکل یادگیری دانش آموزان در درس جغرافیا پایه اول راهنمایی را برطرف کنم؟

تحلیل موقعیت تدریس

اینجانب مستانه بابایی دبیر …. مدرسه راهنمایی حدیث واقع در شهرستان خرم آباد؛منطقه اسپستان هر سال هنگام تدریس درس جغرافیا پایه اول راهنمایی که در باره موقعیت ایران در جهان ومنطقه ومبحث اصلی آن  نوع آب وهوای ایران و آشنا شدن با سه ناحیه آب وهوایی کشور است.متوجه مشکل یاد گیری دانش آموزان در این پایه بودم وامسال وضعیت بدتر از سالهای گذشته بود؟

با توجه به اینکه مهم ترین مسئله در آموزش این درس تشخیص آب وهوای سه ناحیه با خصوصیات جداگانه است بعد از تدریس فصل اول وبا توجه به اینکه استان ما (لرستان)در ناحیه آب وهوای کوهستانی قرار دارد درشروع تدریس این ناحیه متوجه شدم دانش آموزانم مطالب را خوب یاد نمی گیرند ومطالب را  طوطی وارحفظ می کنند وهنگام پرسش جواب های ناقص ویا اشتباه می دهند.

برای دانلود بلافاصله پس از خرید فایل کنش پژوهی کارورزی دبیر جغرافیا روی دکمه قرمز خرید در زیر کلیک کنید.