کنش پژوهی معلم دوم دبستان بهبود تفکر خلاق در فراگیران  با كمك درس انشا

کنش پژوهی معلم دوم دبستان

کنش پژوهی معلم دوم دبستان بهبود تفکر خلاق در فراگیران  با كمك درس انشا

خیر مقدم خدمت دانشجویان رشته آموزگار ابتدایی  دانشگاه فرهنگیان این فایل کنش پژوهی معلم دوم دبستان می باشد که به صورت ورد و کامل می باشد. کارورزی به دانشجویان فرصت می دهد تا به بهترین نحو از یک محیط کاری عینی تجربه کسب کنند.

اهداف و پیامد های کارورزی در ترم سوم

دانشجو در این ترم باید با گذراندن کارورزی 3 و تدوین کنش پژوهی معلم دوم دبستان بتواند :

  • نتایج تجربیات خود ، از فرآیند طراحی، اجرا و ارزیابی و بازبینی و بازاندیشی در طرح آموزشی را با تکیه بر عقلانیت عملی در قالب کنش پژوهی فردی گزارش کند.
  • دانشجوی معلمی درس مربی بهداشت باید در این مرحله با کنش پژوهیِ فردی ، به بهسازی عمل، بهسازی درک و فهم، و اصلاح عملکرد حرفه ای خود بپردازد.

قسمتی از این مجموعه

بیان مسئله:

انسان تنها آفریده ای است که می تواند منظور خود را با زبان و به وسیله نمادهای کلامی و گفتاری، به دیگران انتقال دهد. او یاد گرفت که از تصاویر نیز به عنوان نمادهای ارتباطی استفاده کند و دوباره آموخت که بنویسد. واقعاً قابل تحسین است که انسان گفتن را به نوشتن تبدیل کرد و این یعنی ثبت و ماندگاری کلام و گفته¬ها. شاید اگر کلام خداوند هم در ادیان مختلف، نوشته نمی¬شد، به شکل امروزی در اختیار جامعه قرار نمی¬گرفت

نوشتن و انشا نعمت عظیمی است که با هیچ نعمت دیگری قابل مقایسه نیست. خداوند تبارک و تعالی دو نعمت اساسی خواندن و نوشتن را در سوره مبارکه علق، بیان فرموده است. از این نکته می¬توان استفاده کرد که برای خوب نوشتن باید بتوان خوب خواند و خوانده¬ها را خوب فهمید تا بتوان نوشت. این منطقی است که هر کسی خوانده¬اش را خوب بفهمد، می¬تواند آن را به زبان خودش، خیلی خوب بنویسد. .

اگر معلمان جامعه به تفکر خلاق و منطقی و انتقادگر معتقد و متصف بوده و در پی اعمال این تفکر باشند، بالطبع باعث انتقال به افراد تحت آموزش خود شده، آنان نیز به صورت نسبی به این گونه اندیشیدن مسلح می شوند .

برای دانلود بلافاصله پس از خرید فایل کنش پژوهی معلم دوم دبستان روی دکمه قرمز خرید در زیر کلیک کنید.