نوآوری در روش های تدریس با تاکید بر روش های تلفیقی و مدرسه محور

نوآوری در روش های تدریس با تاکید بر روش های تلفیقی و مدرسه محور مقاله کامل در قالب ورد و قابل ویرایش در 27 صفحه

مقاله نوآوری در روش های تدریس با تاکید بر روش های تلفیقی و مدرسه محور توسط معلمان پژوهنــــــــــــــــده طراحی و تدوین گردیده است و بسیار کامل و شامل کلیه موارد مورد نیاز در یک مقاله علمی پژوهشی است. بخشی از مقاله نوآوری در روش های تدریس با تاکید بر روش های تلفیقی و مدرسه محور را مشاهده می کنیم .

چکیده

از مرحله مهدکودک و دبستان تا دانشگاه و عالی ترین سطوح تحصیلی ، مربی ، آموزگار و استاد شخصیت هایی تأثیر گذار در سرنوشت انسان ها هستند . اگر چه دارا بودن توانایی ها و استعدادهای فطری و علاقمندی برای شغل معلمی از ابزارهای موفقیت در این فعالیت انسان ساز است ، ولی اکتساب بسیاری از مهارت ها و هدایت و پرورش استعداد نیز دارای نقشی عمده در این زمینه هستند . بررسی های آموزشی و جامعه شناسی نشان می دهند که در سال های اخیر که اغلب مشاغل مربوط به علوم انسانی و آموزش متحول شده اند ، برای هماهنگی با تحولاتی که در نظام های آموزشی و محتوای آموزش به وجود می آید ، نقش و تخصص معلمان نیز باید متحول شود . معلم اگر دارای سوابق خدمت و تجربیات طولانی و دانش کافی باشد ، به دلیل تحولات اجتماعی و افزایش روز افزون اطلاعات و نیازهای جدید فراگیران ، هرگز از یادگیری های جدید بی نیاز نیست . یک معلم توانا و با صلاحیت می تواند به تجزیه و تحلیل وضعیت های مشکل بپردازد و با داشتن ذخیرهای کافی شناختی در روبرو شدن با محتویات و اهداف جدید ، روش های متناسب را به سرعت انتخاب کند ، فنون و ابزارها و وسائل مناسب برگزیند و دانسته های نظری خود را عملا پیاده کند و از همه مهمتر این که می تواند با فراگیران ارتباطی صمیمانه و مناسب برقرار کند ، تسلط کافی بر کلاس و جریان تدرسی داشته باشد و نتایج فعالیت های خود و فراگیران را مورد ارزیابی قرار دهد.

در مقاله حاضر به مبحث نوآوری در روش های تدریس با تاکید بر روش های تلفیقی و مسئله محور پرداخته و چالش ها و راهکار های این مهم را مورد بررسی قرار می دهیم.

کلیدواژه :

نوآوری ، روش های تدریس ،روش های تلفیقی ، مسئله محور

فهرست مطالب

چکیده  7

مقدمه : 8

بیان مسئله  8

اهمیت موضوع   11

غلبه بر قطع شدن کلام در کلاس درس     13

تاثیر معرفی بر نوآوری روش تدریس     15

جلوگیری از بی انضباطی در کلاس درس : 17

علل پیدایش رفتار بد  در کلاس درس     19

استفاده از تابلو در تدریس     19

سازماندهی دروس عملی (کاربردی)  22

اطمینان از تدارک فرصت های برابر برای دانش آموزان در حین تدریس     24

منابع و ماخذ   27

برای دانلود مقاله نوآوری در روش های تدریس با تاکید بر روش های تلفیقی و مدرسه محور از این قسمت اقدام کنید.