نمونه کنش پژوهی کارورزی 3 دبیر کار و فناوری برقرار کردن نظم و انضباط در ساعت تدریس کار و فناوری سال سوم راهنمایی

نمونه کنش پژوهی کارورزی 3 دبیر کار و فناوری

نمونه کنش پژوهی کارورزی 3 دبیر کار و فناوری برقرار کردن نظم و انضباط در ساعت تدریس کار و فناوری سال سوم راهنمایی

خیر مقدم خدمت دانشجویان رشته دبیری  دانشگاه فرهنگیان این فایل نمونه کنش پژوهی کارورزی 3 دبیر کار و فناوری می باشد که به صورت ورد و کامل می باشد. کارورزی به دانشجویان فرصت می دهد تا به بهترین نحو از یک محیط کاری عینی تجربه کسب کنند.

اهداف و پیامد های کارورزی در ترم سوم

دانشجو در این ترم باید با گذراندن کارورزی 3 و تدوین نمونه کنش پژوهی کارورزی 3 دبیر کار و فناوری بتواند :

  • نتایج تجربیات خود ، از فرآیند طراحی، اجرا و ارزیابی و بازبینی و بازاندیشی در طرح آموزشی را با تکیه بر عقلانیت عملی در قالب کنش پژوهی فردی گزارش کند.
  • دانشجوی معلمی باید در این مرحله با کنش پژوهیِ فردی ، به بهسازی عمل، بهسازی درک و فهم، و اصلاح عملکرد حرفه ای خود بپردازد.

قسمتی از این مجموعه

تحلیل موقعیت تدریس

اينجانب ……….. ، دبیر کار و فناوری ،  در سال …… به استخدام رسمي آموزش و پرورش در آمدم . در حال حاضر با …..سال سابقه مشغول به کار در آموزش و پرورش و حرفه ی دبیری می باشم.  سال هاي نخستین خدمتم را در روستاهاي دور و نزديك و همراه با دانش آموزاني گذراندم كه اغلب داراي شخصيت هاي پر تحرك و در عين حال سر شار از فهم و نجابتي شايسته يك پسر ايراني بودند شايد نحوه زندگي آن ها سبب شده بود بزرگتر از سن شان رفتار كنند. آن ها بچه هايي آرام و منضبط بودند و مشكلي برايم ايجاد نمي كردند فقط به فكر درسشان بودن چون در خانه هايشان وظايف زيادي را بايد انجام مي دادند. پس در منزل فرصت كمتر مي داشتند و سعي مي كردند از همه لحظات كلاس براي برطرف كردن مشكلات درسي شان استفاده كنند . امادر این چند سال اخیر  كه بیشتر ساعات کاری را در شهر مشغول خدمت شدم، شاهد مسأله ي بي انضباطي بچه ها و مشكلات مدرسه که باعث آزار برخي همکاران مي شد، بودم. من در مدرسه راهنمايي سيدجمال الدين اسدآبادي شهر فاضل آباد شهرستان علی آبادکتول، مشغول به كار شده ام و نسبت به ديگر مدارس كه درس داشته ام كلاس هايي پر جمعيت دارد..

ساختمان آموزشگاه دارای نماز خانه کتابخانه وفضایی برای آزما یشگاه وکارگاه حرفه وفن که امکانات محدودی دارداختصاص یافته ودفتر آموزشگاه واتاق دفتری داری می باشد.اکثر دانش آموزان دارای وضعیت اقتصادی وفرهنگی متوسطی واغلب آنها در خانوادهای با باورهای دینی قوی رشد کرده اند.وطبق پرسشنامه ای که از والدین داشته ایم .بیشتر با مشکلات اقتصادی وخانوادگی دست وپنجه نرم می کردنددر عین حال تعدادی از والدین به لحاظ اجتماعی از رتبه خوبی برخوردار بودند.

البته من در مدارس پرجمعيت ديگري هم تدريس داشته ام كه مي توان گفت در آن مدارس هم اين مشكل احساس مي شد البته خود من از جهت برقراري ارتباط با بچه ها راحت هستم و مشكل چنداني نداشتم اما از تنش هايي كه بين بچه ها و ساير معلمان ، مدير و معاون و … ايجاد مي شد بسيار رنج مي بردم تقريباً هفته اي سه بار و هر هفته يكي از همكاران مي ناليد در حالي كه از شدت عصبانيت گر گرفته بود از كلاسش وارد دفتر مي شد و معمولاً هم از دانش آموزان كلاس سوم   مي ناليدند و آن ها را دانش ‌آموزاني نفهم و بي انضباط مي خوانند كه به همه چيز توّجه دارند مگر درس و تكاليفشان و اينك آن ها هيچ احساس مسئوليتي در قبال وظايف تحصيلي و مدرسه خود ندارند و تنها براي گذراندن وقت به مدرسه مي آيند و هيچ ارزشي براي زحمات معلم هايشان قائل نيستند.

برای دانلود بلافاصله پس از خرید فایل نمونه کنش پژوهی کارورزی 3 دبیر کار و فناوری روی دکمه قرمز خرید در زیر کلیک کنید.