نمونه کارورزی دانشگاه فرهنگیان حل مشکل انزوا طلبی و گوشه گیری دانش آموز طلاق

نمونه کارورزی دانشگاه فرهنگیان

نمونه کارورزی دانشگاه فرهنگیان حل مشکل انزوا طلبی و گوشه گیری  دانش آموز طلاق

خیر مقدم خدمت دانشجویان دانشگاه فرهنگیان این فایل نمونه کارورزی دانشگاه فرهنگیان می باشد که به صورت ورد و کامل می باشد. کارورزی به دانشجویان فرصت می دهد تا به بهترین نحو از یک محیط کاری عینی تجربه کسب کنند.

اهداف و پیامد های کارورزی در ترم سوم

دانشجو در این ترم باید با گذراندن کارورزی 3 و تدوین نمونه کارورزی دانشگاه فرهنگیان بتواند :

  • نتایج تجربیات خود ، از فرآیند طراحی، اجرا و ارزیابی و بازبینی و بازاندیشی در طرح آموزشی را با تکیه بر عقلانیت عملی در قالب کنش پژوهی فردی گزارش کند.
  • دانشجوی معلمی باید در این مرحله با کنش پژوهیِ فردی ، به بهسازی عمل، بهسازی درک و فهم، و اصلاح عملکرد حرفه ای خود بپردازد.

قسمتی از این مجموعه

بیان مسئله :

هيچ كس  در خانواده از تأثيرات نامطلوب طلاق گريزي  ندارد . طلاق و جدايي والدين پديده اي ناخوشايند و نامطلوب است كه غالباً پس از يك دوره كشمكش  و درگيري هاي شديد خانوادگي به وقوع مي پيوندد . علاوه بر فشارهاي رواني كه در پي كشمكش هاي فزاينده ي والدين طلاق بر نوجوان تحميل مي گردد ، فشارهاي رواني ديگري نيز به عنوان  پيامد هاي جانبي طلاق وجود دارد كه گاه مجموع اين فشارها مي تواند کودک را به مرز گوشه گیری و انزوا طلبی ،بيماري هاي اعصاب و روان ، ناهنجاري هاي رفتاري ،  ناسازگاري هاي اجتماعي و عاطفي نيز بكشاند . اولين سال هاي طلاق پرتنش ترين سال براي والدين است ، زيرا با بسياري از مشكلات تازه و دشواري هاي مربوط به امورمالي و خانوادگي مواجه اند .  (‌حجازي ، ص 33 )  اكثر اوقات در چنين شرايطي خود پنداره ي والدين دچار تزلزل مي شود و احساس اضطراب ، افسردگي ، خشم ،  طردشدگي و ناتواني وبي كفايتي در برقراري روابط پر معنا به وجود مي آيد . اين احساسات همانند امواجي حريم رواني و عاطفي کودک را متأثر  مي سازد و علاوه بر شرايط جديد والدين ، ناچار به تحمل   پديده هاي جانبي طلاق نيز خواهد بود.

کودک و نوجوان ، روش هاي دفاع ، تأثير و برداشت متفاوتي نشان مي دهند . با انكار و رويا ، به مقابله با اين پديده برمي خيزند درد مي كشند و غم فراوان خود را آشكار مي كنند .

برای دانلود بلافاصله پس از خرید فایل نمونه کارورزی دانشگاه فرهنگیان روی دکمه قرمز خرید در زیر کلیک کنید.