نمونه اقدام پژوهی دبیر شیمی: استفاده از همیاری,رویدادی,ساخت گرایی و تغییر روش تدریسم و بهبود رفتارهای نامطلوب دانش آموزانم

نمونه اقدام پژوهی دبیر شیمی

نمونه اقدام پژوهی دبیران شیمی

نمونه اقدام پژوهی دبیران شیمی با موضوع چگونه توانستم رفتارهاي نامطلوب دانش آموزان را با استفاده از روش هاي نوين تدريس: همياري،رويدادي،ساخت گرايي، ايجاد انگيزش و…بهبود بخشم

معلمان پژوهنــــــــــــــــده تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی دبیران شیمی  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

بسیاری از دانش آموزان نمی توانند رفتارشان را کنترل کنند. بسیاری از دانش آموزانی که به حد کافی رشد نکرده و به بلوغ لازم نرسیده اند، ممکن است حواسشان پرت شود، ممکن است توانایی های شناختی و مهارت های کلامی شان زیاد نباشد. این دانش آموزان خیلی ساده، نمی توانند در مدت طولانی تکانه های خود را کنترل کنند. وقتی این بچه ها به حد کافی رشد نکرده و به بلوغ لازم نرسیده باشند، نمی توانند رفتارشان را کنترل کنند. وقتی این دانش آموزان هنوز درست رفتار کردن را نیاموخته باشند، دبيرانشان باید در نقش راهنمای آنها ظاهر شوند تا آنان مسوولیت رفتار نادرست خود را به عهده بگیرند و در ضمن رفتارها و مهارت های اجتماعی سالم تر را نیز به آنها آموزش دهند. درخصوص بهبود رفتار این دسته از دانش آموزان، اغلب دبيران معتقدند باید با به کارگیری تقویت مثبت بر رفتارهای متناسب این دانش آموزان بیفزایند. تقویت مثبت رفتار متناسب زمانی مصداق پیدا می کند که پس از دادن محرک، دانش آموز رفتاری را به نمایش بگذارد که در آینده آن رفتار را بیشتر تکرار کنند. تیترهایی که در این نمونه اقدام پژوهی دبیر شیمی وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  شیوه های نوین

پیشگفتار در رابطه با  شیوه های نوین 

مقدمه  موضوع در رابطه با شیوه های نوین 

شناسایی مسئله در رابطه با  شیوه های نوین 

توصیف وضع موجود

اينجانب ….. مدت ….. سال است كه در آموزش و پرورش خدمت مي كنم و هم اكنون در دبيرستان …….. شهرستان ….در پايه اول با…… دانش آموز مشغول به تدريس درس شيمي هستم اوايل سال تحصيلی بود که هر جلسه به کلاس وارد می شدم، مي ديدم توسط نماينده ی کلاس اسامي يک سری از دانش آموزان بر روی تخته نوشته شده است. وقتی که رفتار آنها را زير نظر داشتم ديدم که آنها همان دانش آموزان قد بلند کلاس هستند که بعضي از آنها مي خواهند قدرت بدنی خود را به ساير بچه ها، نشان داده و قلدری کنند و براي ديگر دانش آموزان مزاحمت ايجاد مي نمودند. همچنين هميشه مي ديدم دو نفر از رديف آخر کلاس موقعي که از نظر آنها من متوجه نبودم سر خود را پايين انداخته و مشغول يک کاری هستند. برای متوجه نمودن آنها به تدريس و اشتباه خود از برنامه ی انضباطي ده مرحله ای مانند استفاده از الگوسازی مثبت و سئوال نمودن(هوک، پيتر، و واس، اندی،2004) سعي نمودم آنها را به انتخاب رفتار مناسب هدايت نمايم ولي آنها باز هم به کار خود ادامه مي دادند تا اينکه مجبور شدم جهت بررسي موضوع به آنها در کلاس نزديک شوم. مشاهده کردم که روی صندلي خود عکسي را کشيده و کتابي غير از کتاب شيمي در دست دارند اولش ناراحت شدم ولي سريعاً خودم را کنترل نموده و بر نقاشي زيبايي که کشيده بودند آفرين گفته و گفتم به جای اين، تصوير يک گل را مي کشيديد. در جواب گفتند « برايمان فرقي نمي کند فقط منتظر بوديم يک نفر بياييد و به ما به خاطر نقاشي هايي زيبايي که مي کشيم آفرين بگويد ».

گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  شیوه های نوین 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با شیوه های نوین 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  شیوه های نوین 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با شیوه های نوین 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  شیوه های نوین 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با شیوه های نوین 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با شیوه های نوین 

نتیجه گیری در رابطه با شیوه های نوین

پیشنهادات در رابطه با شیوه های نوین

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با شیوه های نوین 

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی دبیر شیمی و دریافت اقدام پژوهی دبیران شیمی از لینک خرید استفاده نمایید.