نمونه اقدام پژوهی با موضوع چگونه اختلال در خواندن دانش آموز

نمونه اقدام پژوهی برای معلمان مقطع دبستان

اقدام پژوهی اختلال خواندن

نمونه اقدام پژوهی برای معلمان مقطع دبستان با موضوع چگونه اختلال در خواندن رضا را برطرف کنيم

معلمان پژوهنــــــــــــــــده تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی معلم ابتدایی  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

خواندن یکی از عوامل بسیار مهم و تأثیر گذار در تمام مراحل زندگی می باشد و نقش بسیار مؤثری در کسب مهارت و پیشرفت تحصیلی دارد اختلال در خواندن بسیار متداول و در عین حال برای کودکانی دردآور است که این بیماری را دارند و نمی توانند دریابند که چرا خواندن برایشان دشوار است. در حالی که می دانند، به اندازه ی دوستانشان باهوش اند. کودکانی که دچار اختلال در خواندن هستند ممکن است اعتماد به نفس خود را از دست دهند و این اختلال کودکان را به تهاجم و بزهکاری هدایت می کند. بعضی از افراد بر این باورند که افراد نارسا خوان به علت مشکلات تحصیلی از نظر ذهنی کند هستند، برای زدودن این باور نادرست معلمان می توانند زندگینامه افراد موفقی که در خواندن و نوشتن مشکل داشته اند را برای دانش آموزان تعریف کنند؛ اختلال در خواندن در مقطع ابتدائی یکی از دغدغه هایی است که وزارت آموزش و پرورش، مدارس، کلیه معلمان و مربیان امر تعلیم و تربیت با آن دست و پنجه نرم می کنند و سالانه دولت هزینه های زیادی به جهت تکرار پايه براي این دانش آموزان متحمل می شوند؛ در طول این چند سال سابقه تدریس در مدارس محروم استان و در طی صحبت هایی که با همکاران داشته ام متوجه شدم که سالانه دانش آموزان زیادی وجود دارد که با این مشکل مواجه هستند لذا اهمیت و ضرورت موضوع مرا به تحقیق و تفحص در این موضوع وا داشته است و در پی آن برآمده ام چگونه می توان اختلال در خواندن را رضا را برطرف نمود؟

تیترهایی که در این نمونه اقدام پژوهی برای معلمان مقطع دبستان وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  اختلال خواندن

پیشگفتار در رابطه با  اختلال خواندن 

مقدمه  موضوع در رابطه با اختلال خواندن 

شناسایی مسئله در رابطه با  اختلال خواندن 

توصیف وضع موجود

ابتدا رفتارهای رضا را زیر نظر گرفتم و به دقت او را مشاهده کردم وقتی که از رضا خواستم خود را معرفی کند خیلی آهسته و دست و پا شکسته خود را معرفی کرد و دانش آموزان خیلی از ایشان گله داشتند و می گفتند در مواقعی که در کلاس نیستید ما را مورد آزار و اذیت قرار می دهد رضا دانش آموزی چپ دست و پوستی سیاه داشت با توجه به اینکه از همان ابتدا شروع تدریس، متوجه اوضاع رضا شده بودم که چندان به درس اهمیتی نمی دهد در بعضی مواقع دانش آموزان اصطلاح تنبل را برای ایشان به کار می بردند که این کار مرا به فکر وادار می کرد تا بتوانم کمکی به ایشان کنم، او کودکی دست و پا چلفتی بود در گرفتن مداد هماهنگی خوبی نداشت و نوشته هایش دارای نظم کافی نبود نمی توانست کلمات را مرتب کند و با اشتباهات مکرر کلمات را ادا می کرد؛ و نمی توانست کلماتی را که می خواهد ادا کند، به خاطر بیاورد، و در مواقعی که از ایشان سوالی می پرسیدم سردرگم بود و جواب قانع کننده ای نمی داد. اطلاعات روز رضا نسبت به بقیه ی همکلاسی های خود کمتر بود، با گذشت زمان متوجه شدم که جهت خواندن و نوشتن، ترکیب حروف بسیار ضعیف عمل می کند و مطلبی را که هم یاد می گرفت خیلی سریع فراموش می کرد، سخت گیری بیش از حد خودم در کلاس در درس منجر به فرار رضا از کلاس می شد و اکثر مواقع از انجام تکالیف سرباز می زد این موضوع را با شورای مدرسه در میان گذاشتم

 گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  اختلال خواندن 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با اختلال خواندن 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  اختلال خواندن 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با اختلال خواندن 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  اختلال خواندن 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با اختلال خواندن 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با اختلال خواندن 

نتیجه گیری در رابطه با اختلال خواندن

پیشنهادات در رابطه با اختلال خواندن

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با اختلال خواندن 

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی برای معلمان مقطع دبستان و دریافت اقدام پژوهی معلم ابتدایی از لینک خرید استفاده نمایید.