نمونه اقدام پژوهی با موضوع تشویق به درس پژوهی برای مدیر آموزشگاه

نمونه اقدام پژوهی برای مدیران مدرسه

نمونه اقدام پژوهی با موضوع درس پژوهی

نمونه اقدام پژوهی برای مدیران مدرسه با موضوع چگونه توانستم  همکارانم را به درس پژوهی در آموزشگاه علاقه مند سازم

معلمان پژوهنــــــــــــــــده تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی مدیر  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

پژوهش درآموزش وکلاس برای پیداکردن راه های اثربخش بهسازی و بازاندیشی درفرآیند یاد دهی به یادگیری جریانی است که دربرنامه درس ملی ومبانی نظری تحولی بنیادین در نظام تعلیم وتربیت آمده است.معلمان عموما همانی را آموزش می دهندکه می دانند و کار را چنان انجام می دهندکه می توانند دیدگاه ها،آموزش ها،تجربه ها،خاطره ها،گرایش ها، وفعالیت های پیشین معلم  همه وهمه در کار او اثر دارند.درس پژوهی درواقع به معنای«پژوهش مشارکتی معلمان درکلاس درس»می باشد.

پژوهش بدون برخورداری از یک فضای فرهنگی مساعد اثر چندانی عاید نظام نخواهد ساخت.فرهنگ به عنوان زیست بوم مناسب عمل می کند واز این روبا گسترش آن زمینه ی توسعه وتاثیرگزاری یافته های پژوهش درنظام   تاثیر می گزارد

تیترهایی که در این نمونه اقدام پژوهی برای مدیران مدرسه وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  درس پژوهی

پیشگفتار در رابطه با  درس پژوهی 

مقدمه  موضوع در رابطه با درس پژوهی 

شناسایی مسئله در رابطه با  درس پژوهی 

توصیف وضع موجود

اینجانب …. مدت ..سال است که در آموزش و پرورش… خدمت می نمایم و هم اکنون یعنی در سال تحصیلی …. به عنوان .. با مدرک … در .. که دارای . دانش اموز . بوده خدمت می نمایم . بنده حدود ..سال .. این آموزشگاه بوده ام که هرساله با مشکلات آموزشی و پرورشی و مالی زیادی روبه رو گشته ایم . اکثر آموزگاران ما با توجه به کلاس تحت تعلیم خود مسائل به وجود آمده را از طریق اقدام پژوهی حل می نمایند . در این سال تحصیلی بخش نامه ای از طرف اداره ی متبوع به آموزشگاه ارسال گردید و مفاد آن شرکت همکاران در طرح ( درس پژوهی) به عنوان مسابقه ای منطقه ای و استانی بود .

بنده چون در سمت …خدمت می نمایم در جلسه ی شورای معلمان مسئله را برای همکاران بیان نمودم . البته همزمان با آن شرکت همکاران در طرح اقدام پژوهی نیز ارسال شده بود . وقتی عنوان طرح ( درس پژوهی ) مطرح گردید ، اکثر همکاران با این طرح آشنایی نداشتند . اما با اقدام پژوهی خیلی از معلمان آشنا بودند . چون ئدر سالهای گدشته نیز مسائلی را از طریق اقدام پژوهی حل کرده بودند . بنابراین برای من این مسئله مهم بود که چگونه می توانم همکاران را به انجام طرح ( درس پژوهی ) ترغیب نمایم ؟

گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  درس پژوهی 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با درس پژوهی 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  درس پژوهی 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با درس پژوهی 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  درس پژوهی 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با درس پژوهی 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با درس پژوهی 

نتیجه گیری در رابطه با درس پژوهی

پیشنهادات در رابطه با درس پژوهی

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با درس پژوهی 

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی برای مدیران مدرسه و دریافت اقدام پژوهی مدیر از لینک خرید استفاده نمایید.