اقدام پژوهی و استفاده از فناوری های نوین در کلاس درس

اقدام پژوهی و استفاده از فناوری های نوین در کلاس درس

اقدام پژوهی و استفاده از فناوری های نوین در کلاس درس مقاله کامل و آماده به صورت ورد و قابل ویرایش در 28 صفحه

اقدام پژوهی و استفاده از فناوری های نوین در کلاس درس عنوان مقاله ای ست که توسط معلمان پژوهنــــــــــــــــده تهیه و تدوین گردیده است و در اختیار شما پژوهشگران گرامی قرار گرفته است.این مقاله بسیار کامل و آماده است و مناسب به عنوان مرجع برای پژوهشگران گرامی است. آنچه در فهرست مقاله اقدام پژوهی و استفاده از فناوری های نوین در کلاس درس وجود دارد، به قرار زیر است :

چکیده

مقدمه

بیان مسئله

فناوری های نوین در مـــدارس ابتدايـــــي

فناوری های نوین در مــــدارس متـــوسطه

اهمیت فناوری های نوین در تدریس

نتیجه گیری

پیشنهادات

منابع و مآخذ

حال چکیده مقاله اقدام پژوهی و استفاده از فناوری های نوین در کلاس درس را با هم مطالعه می نماییم.

با توسعه و پیشرفت فناوری‌های نوین در کشورهای مختلف، به خصوص در کشورهای پیشرفته و به دنبال آن انفجار اطلاعات در تمام بخش‌های مختلف جوامع، پاسخگویی با شیوه‌های سنتی، دیگر جوابگوی انسان‌ها در زمینه انتقال سریع اطلاعات نبوده و لذا نیاز به شیوه‌های جدیدتر به شدت احساس می‌شد.مسلما” يکي از مهم ترين ارکان پيشرفت هر جامعه، آموزش و پرورش آن جامعه است و تجربه نشان داده که چگونگي وضعيت آموزش و پرورش در کشورهاي مختلف، در مسير رشد و يا انحطاط هر کشور در طول حيات تاريخي آن، تاثيرگذار است. جامعه پيشرفته، قطعا” از سيستم آموزشي مدرن و مترقي برخوردار است و اين سيستم مترقي، مسلما در ابعاد مختلف سياسي، اقتصادي، فرهنگي، اجتماعي و حتي مذهبي و اخلاقي تاثيرگذار است.  می‌توان اظهار داشت که در آستانه قرن دانش و اطلاعات، هر نوع برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری و در مجموع هر نوع فعالیت حیاتی معقول، بدون کاربرد اطلاعات (به روز) و سازماندهی اطلاعاتی بر مبنای فناوری‌های جدید در امر اطلاع‌رسانی، امری به دور از واقعیت‌های جامعه جهانی یا به عبارت دیگر “دهکده جهانی ” خواهد بود. در عصر فنون جدید تبادل اطلاعات، هر نوع فعالیت ارتباطی به منزله یک سرمایه ملی و در حکم پشتوانه‌ایی برای نیل به اهداف برنامه‌های توسعه و نهایتا استقلال و خودکفایی کشورها محسوب می‌شود، بنابراین باید پذیرفت که بزرگراه‌های اطلاعاتی زمینه‌ساز بستری مناسب برای توسعه کشورها هستند و جوامعی که از این امکانات محرومند، عملا قدرت مانور تجاری و علمی خود را تا حد قابل توجهی محدود می‌بینند. در هزاره سوم، فن آوری اطلاعات و ارتباطات ICT ، به عنوان عمده ترین محور تحول و توسعه در جهان منظوره شده و دستاوردهای ناشی از آن نیز چنان بازندگی مردم در جنبه های مختلف عجین گردیده است که روی گردانی و بی توجهی به آن ، اختلالی عظیم را در جامعه و رفاه و آسایش مردم به وجود می آورد. نظام آموزشی نیز به عنوان اساس و پایه نظام آموزش و پرورش از این قاعده مستثنی نمی باشد.  امروزه از آموزش و پرورش انتظار می رود تا موجبات یادگیری فعال و مشارکتی را در بین دانش آموزان فراهم آورد. شیوه های آموزشی جاری مسلماً پاسخگوی نیازهای آموزشی متغیر عصر جدید نیست. در مقاله حاضر قصد داریم به مقوله اقدام پژوهی و استفاده از فناوری های نوین در کلاس درس بیشتر بپردازیم و راهکار های بهبود هر چه بیشتر سطح اقدام پژوهی و پژوهش را در راستای فناوری نوین مورد مطالعه قرار دهیم.

کلیدواژه :اقدام پژوهی ، فناوری های نوین ،کلاس درس

معلمان پژوهنــــــــــــــــده علاوه بر مقاله فوق در رابطه با اقدام پژوهی با موضوع اقدام پژوهی و استفاده از فناوری های نوین در کلاس درس در تهیه کلیه فایل های مورد نیاز فرهنگیان در حال فعالیت می باشد.شما فرهنگیان عزیز می توانید برای خرید مقاله حاضر از اینجا اقدام فرمایید.