اقدام پژوهی مناسب معلم ابتدایی با موضوع کمک به دانش آموز در غلبه بر مشکل لکنت زبان

اقدام پژوهی مناسب معلم ابتدایی

اقدام پژوهی مشکل لکنت زبان

اقدام پژوهی مناسب معلم ابتدایی با موضوع چگونه توانستم دانش آموز امیر حسین … را در غلبه بر مشکل لکنت زبانش یاری کنم

معلمان پژوهنــــــــــــــــده تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی معلم ابتدایی  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

یکی از مسائل و مشکلات خاص دانش آموزان اختلالات و ناروانی‌های گفتاری است که از جمله شایع‌ترین آنها می‌توان از لکنت زبان نام برد. بر طبق چهارمین راهنمای تشخیصی و آماری بیماری‌های روانی، لکنت زبان نوعی آشفتگی و اختلال در روانی گفتار است که به‌صورت تکرار صداها، کشش صداها، قطع روانی کلام، تکرار کلمات، تکرار کلمات، مکث بین واژه‌ها، ناموزنی تکلم و جایگزین کردن واژه‌ها به منظور جلوگیری از کشش صداها در بین کودکان و نوجوانان مشاهده می‌شود.

اغلب کودکان و نوجوانانی  که دچار لکنت زبان هستند، می‌دانند که چه می‌خواهند بگویند و شاید بارها نیز آن را تمرین و تکرار کرده‌اند، ولی به راحتی و در شرایطی خاص قادر به بیان آن نمی‌باشند. آنان برای این که بتوانند فشار حاصله از وقفه‌های غیر ارادی کلام‌شان را کاهش دهند، دچار پریشانی و آشفتگی می‌شوند و سعی دارند با تلاش و کلنجار بسیار حرف خودشان را بزنند.

همان‌طور که هیچ دو کودکی کاملاً شبیه به هم نمی‌باشند، لکنت نیز در همه کودکان و نوجوانان   به یک شکل نمی‌باشد. در گروهی از کودکان و نوجوانان   لکنت همراه با اضطراب، فشارهای عصبی، تیک‌های جسمانی، تغییر حالات چهره و حتی گریه است و در گروهی دیگر، لکنت موجب ناتوانائی‌های شدید ارتباطی در آن می‌شود.

تیترهایی که در این اقدام پژوهی لکنت زبان  وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  لکنت زبان

پیشگفتار در رابطه با  لکنت زبان 

مقدمه  موضوع در رابطه با لکنت زبان 

شناسایی مسئله در رابطه با  لکنت زبان 

توصیف وضع موجود

اینجانب …. آموزگار پایه ….آموزشگاه …. هستم. بنده مدت…. سال است که در آموزش و پرورش مشغول خدمت هستم.و هم اکنون در آموزشگاه فوق با ….نفر دانش آموز در حال تدریس می باشم.در اوایل  سال تحصیلی …بود وقتی برای اولین جلسه در کلاسم حاضر شدم ،هنگامی که دانش آموزان به نوبت خود را معرفی کردند تا اینکه نوبت به دانش آموزی به نام امیر حسین رسید. در نگاه اول پی بردم که این دانش آموز احساس خوبی نداشت گویا مشکلی داشت. اضطراب و نگرانی سراسر وجود این دانش آموز را فرا گرفته بود و با وصف اینکه با تعدادی از دانش آموزان آشنایی قبلی داشت باز هم از معرفی کردن خود وحشت داشت. وحشت و ترس امیر حسین از این لحاظ بود که مبادا همکلاسی ها او را مورد تمسخر قرار دهند. عاقبت پس از اندکی تامل راضی شد که خود را معرفی نماید و به خاطر اینکه دیگران متوجه نقص گفتاریش نشوند سریع نام خود را بر زبان آورد متاسفانه سلیس و روان نبود و بعدها به این نتیجه رسیدم که امیر حسین بیشتر مواقع مخصوصا هنگام پرسش از درس به طور شفاهی گریان و عاجز بود و مرتب از کلاس بیرون می رفت و این کار باعث به هم زدن نظم و آرامش در کلاس شده بود.

گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  لکنت زبان 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با لکنت زبان 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  لکنت زبان 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با لکنت زبان 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  لکنت زبان 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با لکنت زبان 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با لکنت زبان 

نتیجه گیری در رابطه با لکنت زبان

پیشنهادات در رابطه با لکنت زبان

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با لکنت زبان 

برای دانلود اقدام پژوهی مناسب معلم ابتدایی و دریافت اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی از لینک خرید استفاده نمایید.