اقدام پژوهی معلم کلاس پنجم مقطع دبستان با موضوع چگونه توانستم رغبت وانگیزه خواندن نماز ودینداری را در دانش آموزان افزایش دهم

اقدام پژوهی معلم کلاس پنجم مقطع دبستان

اقدام پژوهی معلم کلاس پنجم مقطع دبستان با موضوع چگونه توانستم رغبت وانگیزه خواندن نماز ودینداری را در دانش آموزان افزایش دهم در قالب ورد

اقدام پژوهی معلم کلاس پنجم مقطع دبستان با موضوع چگونه توانستم رغبت وانگیزه خواندن نماز ودینداری را در دانش آموزان افزایش دهم

معلمان پژوهنــــــــــــــــده تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی  معلم ابتدایی  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

تشويق برخلاف تنبيه كه از عوامل باز دارنده است از عوامل وادار كننده است وبه انسان نيرو وانرژي مي‌دهد.فردي كه تشويق مي‌شود از كار خود احساس رضايت مي‌كند وهمين احساس رضايت جلوي خستگي و بي‌ميلي او را مي‌گيرد . البته بعضي از افراد آنقدر به هدف‌هاي خود مومن هستند كه نيازي نيست كسي آنها را تشويق كند وخود مشوق خويش هستند اما همه افراد اين طور نيستند بخصوص کودکان براي  رسيدن به هدف هاي خود نياز به تشويق دارند.به‌ طور كلي بشارت يكي از وظايف پيامبران است يك رهبر ديني به وسيله تشويق مي تواند افراد را در تمامي جنبه هاي ديني به حركت وتكاپو وادار نمايد.

قرآن كريم در آيه 56سوره انفال گوشزدمي‌نمايد كه تشويق انسان را بزرگ مي‌كند وبه او نيرو مي‌دهد.

با توجه به اهميت و تأثير نماز جماعت در بهداشت رواني،روحي،فردي،اجتماعي وتأثير تشويق در برانگيختن افراد به فضايل اخلاقي بخصوص اقامه نماز به صورت جماعت در مدرسه لازم است تا تحقيقي در زمينه تشويق و ترغيب کودکان به نماز جماعت انجام شود ونتايج اين تحقيق مورد استفاده برنامه‌ريزان آموزشي وپرورشي،اوليا ومربيان وساير دست‌اندر كاران مدرسه قرار گيرد.

تیترهایی که در این اقدام پژوهی معلم کلاس پنجم مقطع دبستان وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  آموزه دینی

پیشگفتار در رابطه با  آموزه دینی 

مقدمه  موضوع در رابطه با آموزه دینی 

شناسایی مسئله در رابطه با  آموزه دینی 

توصیف وضع موجود

این جانب ….. معلم ……. مدت ………. سال است كه در آموزش و پرورش مشغول خدمت هستم.بنده در رشته …………. دارای ………. هستم و در آموزشگاه ………. با دانش آموزان سر و کار دارم. در آموزشگاه فوق بعضي این دانش آموزان با انگیزه زيادي در نماز جماعت مدرسه شرکت  نمی کنند ، برخی از آن ها در زمان برگزاری نماز در کلاس می مانند یا در گوشه ای ازحیاط مدرسه به بازی مشغول می شوند ، برخی دیگر بدون وضو درنماز حاضر می شوند ، بیشتر آن ها درحین برگزاری نماز جماعت با یکدیگر صحبت می کنند ، عده ای از آن ها مهر یکدیگر را به کناری می اندازند ، برخی با یکدیگر شوخی کرده وبا صدای بلند می خندند ، حتی دربعضی موارد باهم شوخی یا دعوا نیز می کردند با توجه به این که قبل ازشروع نماز دقایقی را جهت آموزش نماز و مقررات مربوطه اختصاص می دادم وهمچنین در خصوص فضایل نماز صحبت می کردم بازهم بیشتر دانش آموزان نسبت به نماز بی توجه بوده و با بی میلی درنماز شرکت کرده ونظم نماز را برهم می زدند ؛ از این رو تصمیم گرفتم به طور علمی به رفع این مشکل بپردازم .

 گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  آموزه دینی 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با آموزه دینی 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  آموزه دینی 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با آموزه دینی 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  آموزه دینی 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با آموزه دینی 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با آموزه دینی 

نتیجه گیری در رابطه با آموزه دینی

پیشنهادات در رابطه با آموزه دینی

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با آموزه دینی 

برای دانلود اقدام پژوهی معلم کلاس پنجم مقطع دبستان و دریافت اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی از لینک خرید استفاده نمایید.