اقدام پژوهی معلم کلاس پنجم :چگونه توانستم دانش آموزان ضعیفم را با تشویق به درس خواندن علاقه مند نمایم

اقدام پژوهی معلم کلاس پنجم دبستان

اقدام پژوهی تشویق به درس خواندن

اقدام پژوهی معلم کلاس پنجم دبستان با موضوع چگونه توانستم دانش آموزان ضعیفم را با تشویق به درس خواندن علاقه مند نمایم

معلمان پژوهنــــــــــــــــده تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی معلم پنجم ابتدایی  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

از جمله عواملی که در افزایش بهره وری در مطالعه و درک بهتر درسها و موفقیت در تحصیل بسیار موثر است ، داشتن تمرکز حواس به هنگام مطالعه است یعنی فرد در خود این توانایی را ایجاد کند که با اختیار و توجه دقت خود را بر روی موضوع یا کاری که انتخاب کرده با میل و اراده متمرکز نماید و از توجه به سایر موضوعات و کارها جلوگیری کند.

تمرکز نسبی است یعنی تقریبا همه افراد تا حدودی از آن بهره مند هستند و کسی نمی تواند ادعا کند کاملا بی دقت است و یا همیشه تمرکز حواس دارد. فراموش نکنیم تمرکز کارایی حافظه را افزایش می دهد. تمرکز یک امر اکتسابی است و با مهارت های لازم افزایش می یابد.

تمرکز حواس یعنی عوامل حواس پرتی را به حداقل رساندن.پس برقراری تمرکز حواس به میزان کاهش عوامل حواس پرتی بستگی دارد. یعنی هر چه عوامل مزاحم و مخل تمرکز بیشتر باشند توانایی حفظ تمرکز حواس کمتر است و برعکس

تیترهایی که در این اقدام پژوهی معلم کلاس پنجم دبستان وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  ضعف در درس

پیشگفتار در رابطه با  ضعف در درس 

مقدمه  موضوع در رابطه با ضعف در درس 

شناسایی مسئله در رابطه با  ضعف در درس 

توصیف وضع موجود

اینجانب ……….. آموزگار پایه پنجم   هستم.در این آموزشگاه بعضی از خانواده ها از نظر تحصیلات و شرایط اقتصادی در سطح خوبی هستند ولی اکثر آنها از طبقه محروم هستند.بعد از دو سه هفته تدریس ، نکته ای توجه من را به خودش جلب کرد و آن حواس پرتی و عدم تمرکز تعدادی از دانش آموزان در کلاس بود.

آنها در حین تدریس گاهی سرشان را روی میز می گذاشتند یا به من نگاه می کردند اما مشخص بود به کلاس و درس فکر نمی کندد و تمرکز ندارند.گاهی هم خودشان را مشغول کارهای دیگر مثل نقاشی کشیدن یا خط خطی کردن کتابشان می کردند .یک جلسه در حین تدریس وقتی فهمیدم حواسشان در کلاس نیست برای جلب توجه آنها از دو سه نفرشان  سئوالی پرسیدم ، عذر خواهی کردند . گفتند : ببخشید حواسم نبود.

 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  ضعف در درس 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با ضعف در درس 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  ضعف در درس 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با ضعف در درس 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  ضعف در درس 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با ضعف در درس 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با ضعف در درس 

نتیجه گیری در رابطه با ضعف در درس

پیشنهادات در رابطه با ضعف در درس

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با ضعف در درس 

برای دانلود اقدام پژوهی تشویق به درس خواندن معلم کلاس پنجم دبستان و دریافت اقدام پژوهی آموزگاران ابتدایی از لینک خرید استفاده نمایید.