اقدام پژوهی معلم دبستان: چگونه توانستم لرزش صدا ولرزش دست دانش آموزم را حین پاسخ به درس های شفاهی وکتبی کاهش دهم

اقدام پژوهی معلمان پنجم ابتدایی

اقدام پژوهی معلم  دبستان : اختلال اضطراب

اقدام پژوهی معلم پنجم دوره دبستان با موضوع چگونه توانستم لرزش صدا ولرزش دست  دانش آموزم را  در حین پاسخ دادن به درس های شفاهی وکتبی کاهش دهم

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

بچه ها، همه روزه مشق می نویسند، درس می خوانند، در فعالیت های گوناگون کلاسی شرکت می کنند و همه چیز به روال عادی پیش می رود. اما زمانی که امتحانات شروع می شوند، آرامش آنها به هم می خورد و همه چیز تغییر می کند، گروهی از دانش آموزان عصبانی، افسرده، پریشان، ناراحت و مضطرب می شوند و گروهی دیگر، چنان آشفته و نگران می گردند که پاسخ سوالات ساده را هم از یاد می برند. البته داشتن کمی استرس و دلهره در ایام امتحانات امری طبیعی و معقول است، چرا که موجب حرکت و انگیزه بچّه ها برای درس خواندن و موفقیت می شود. اما اگر این استرس به حدی برسد که تاثیر منفی بر روند آموزشی روزانه آنان بگذارد و مانعی برای پیشرفت آنها شود، غیر طبیعی و نامعقول است. «استرس» در فرهنگ لغت به معنای دلواپسی، دل شوره داشتن و پریشانی خاطر است. اما در اصلاح و در حوزه روان شناسی، استرس، حالتی است که فرد در قبال آینده غیر قابل پیش بینی دچار آن می شود به طوری که کارکرد او را عملاً تحت الشعاع قرار می دهد و فرد نمی تواند از موقعیت کنونی خود لذت ببرد.

تیترهایی که در این اقدام پژوهی معلم پنجم دوره دبستان وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  اضطراب

پیشگفتار در رابطه با  اضطراب 

مقدمه  موضوع در رابطه با اضطراب 

شناسایی مسئله در رابطه با  اضطراب 

توصیف وضع موجود

اینجانب  ……………. شهرستان …….. هستم. و مدت ……. سال است که در آموزش و پرورش در حال خدمت می باشم. بنده در این آموزشگاه در پایه ….. تدریس می کنم.  در کلاس من دانش آموزانی در حال درس خواندن هستند که از وضعیت درسی خوبی برخوردارند. در میان این دانش آموزان کودکی به نام (…..) …….. وجود دارد که در اوایل سال تحصیلی دچار استرس شدیدی بود او در پرسش های شفاهی و کتبی دچار لرزش صدا و لرزش دست می شد به طوری که مرا واقعا به فکر وا می داشت و موجب استرس من و هم کلاسی هایش شده بود. او همواره رنگ و رویش سفید بود. در پرسش های کلاسی دستپاچه می شد و دست و پایش را گم می کرد.سر کلاس آرام و قرار نداشت و همیشه به دستشویی و آبخوری می رفت بر اثر استرس گاهی حالت تهوع داشت و واقعا باعث استرس من شده بود . تا جایی که تصمیم گرفتم به او کمک نمایم و اقدام پژوهی خود را پیرامون کمک به مشکلات وی به مرحله اجرا در بیاورم.

 گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  اضطراب 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با اضطراب 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  اضطراب 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با اضطراب 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  اضطراب 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با اضطراب 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با اضطراب 

نتیجه گیری در رابطه با اضطراب

پیشنهادات در رابطه با اضطراب

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با اضطراب 

برای دانلود اقدام پژوهی معلم پنجم دوره دبستان و دریافت اقدام پژوهی معلم ابتدایی از لینک خرید استفاده نمایید.