اقدام پژوهی 1401 با موضوع تقویت حساسیت دیداری و شنیداری , سواد خواندن و حافظه لحظه ای دانش آموزان

اقدام پژوهی معلم پایه سوم ابتدایی

اقدام پژوهی حساسیت شنیداری و دیداری

جدیدترین نمونه اقدام پژوهی حساسیت شنیداری و دیداری – اقدام پژوهی 1401 با موضوع تقویت حساسیت دیداری و شنیداری , سواد خواندن و حافظه لحظه ای دانش آموزان در فرمت فایل ورد و قابل ویرایش حدود 25 صفحه و تدوین شده منطبق با شیوه نامه

 معلمان پژوهنــــــــــــــــده تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی آموزگار سوم ابتدایی  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

 

عوامل دخیل در اختلال دیداری و شنیداری

حساسیت دیداری و شنیداری را شاید بتوان مهمترین عامل تاثیر گذار در اختلالات مرتبط با روخوانی دانش آموزان دانست .

-عوامل جسمی(مانند نقایص بینایی-نقایص شنوایی-برتری جانبی وتصویر بدن).

-عوامل دخیل روانشناختی تحولی(مانندزبان-توجه یا دقت-عملکردهای شنیداری-تجسم یا حافظه بینایی-بندش بینایی وشنوایی(مانند تکمیل تصویر یا کلمه).

نارسایی هایی که به مشکلات خواندن منجر می شوند

– ضعف در تشخیص دیداری:مثال:کودک درتشخیص حروف مشابه مثل (ب-پ-ت-ث-)(ع-غ)(س-ش)(ک-گ)مشکل دارد.

-ضعف در تشخیص شنیداری: ضعف در تشخیص کلماتی که تلفظ آنها به هم شبیه است مثل:مار-تار-کار-و…

– ضعف در ترکیب صداها:کودک نمی تواند حروف را به هم پیوند دهد وکلمه بسازد مثال: ﺑ +ا+د=باد ( در این مورد معلم میبایستی بر ترکیب هجاها تاکید کند.)

-ضعف در حافظه:در بخاطر آوردن ترتیب حروف مشکل دارد.مثلا به جای کلمه کبریت میخواند=کربیت.

-در مهارتهای تحلیل کلمه(بخش وصدا کشی)مشکل دارد هرچند که ممکن است بخش وصدا کشی در آموزش مورد تاکید زیادی نباشد.

تیترهایی که در این اقدام پژوهی معلم پایه سوم ابتدایی وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب 

پیشگفتار

مقدمه  موضوع

شناسایی مسئله

توصیف وضع موجود

اینجانب ….. آموزگار پایه سوم آموزشگاه …..هستم و مدت …. سال است که در آموزش و پرورش خدمت می کنم.    از ابتدای سال تحصیلی در موارد متعدد متوجه شدم که دانش آموزان پایه سوم از لحاظ سواد خواندن مشکل دارند و در روخوانی و روانخوانی دروس دچار وقفه و مشکلات عدیده ای هستند . همواره  به این فکر می کردم که چرا اینگونه است ؟ و چگونه می توانم این وضعیت نامطلوب را تغییر دهم .

پس از چندین جلسه تدریس  . درباره پیشرفت دانش آموزان نگرانی هایی احساس کردم . به نظر می رسید  آنها در خواندن حروف و کلمات  تدریس شده  مشکل داشتند

گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) اقدام پژوهی حساسیت شنیداری و دیداری

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها

انتخاب راه جدید موقتی

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲)

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی

نتیجه گیری

پیشنهادات

منابع و ماخذ مورد استفاده 

برای دانلود اقدام پژوهی حساسیت شنیداری و دیداری و دریافت دانلود اقدام  معلم دوره ابتدایی از لینک خرید استفاده نمایید.