اقدام پژوهی معلم سوم مقطع دبستان :چگونه توانستم مشکل دزدی دانش آموزم را از وسایل همکلاسی ها به علت اعتیادش برطرف نمایم

اقدام پژوهی معلم سوم مقطع دبستان

اقدام پژوهی معلم سوم مقطع دبستان

اقدام پژوهی معلم سوم مقطع دبستان با موضوع چگونه توانستم مشکل دزدی دانش آموزم را از وسایل همکلاسی ها به علت اعتیادش برطرف نمایم

گویا طرح معلمان تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی معلم ابتدایی  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

توصیف وضعیت موجود و تشخیص مسئله

سرقت جلوه ی ناسازگاری و از انواع کج رفتاریهای دانش آموزان می باشد. دزدی عملی است نادرست و در همه فرهنگ ها ، مذاهب و اخلاقیات ناپسند و مذموم شمرده می شود . در اسلام برای دزد قوانین کیفری سختی تنظیم شده است که دامنه آن دانش آموزان را نیز در بر می گیرد ، اگر دزدی در جامعه ای رواج یابد، امنیت مالی جامعه از میان خواهد رفت  و زندگی در آن جامعه دشوار خواهد شد. زیرا بخش اعظم آرامش و سکون جامعه به این دلیل است که انسانها احساس می کنند حاصل تلاش و کوششان ، متعلق به خودشان است  و چنانچه این احساس به خطر بیفتد ، مردم دست از کار و تلاش کشیده و سرگرم حفظ ماحصل تلاش خود خواهند بود. اگر دانش آموز دست به دزدی بزند و به آن عادت کند زندگی برای او نیز دشوار خواهد شد زیرا دائماً درصدد اقدام به آن امر است و رسوایی و خفت آن تدریجا از میان خواهد رفت و بعدها رسوایی آن دامنگیر والدین و مربیان خواهد شد. دزدی طفل در صورت کشف نشدن نیز زیان بار است ، زیرا خیانت در افکار و روحیه اش اثر گذاشته آن را ویران و وجدانش را ناراحت و افسرده خواهد ساخت ، خطای اخلاقی ضمن تاثیر در روحیه دانش آموزان ، احساس شرمندگی های اولیه او را از درون می خورد و دانش آموز افسرده خواهد شد. ( به نقل از ابراهیمی و استیری (1386).

تیترهایی که در این اقدام پژوهی معلم سوم مقطع دبستان وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  دزدی

پیشگفتار در رابطه با  دزدی 

مقدمه  موضوع در رابطه با دزدی 

شناسایی مسئله در رابطه با  دزدی 

توصیف وضع موجود

اینجانب … ….. می باشم در اواخر آبان ماه سال جاری و بدنبال گلایه ها و شکایت ها پشت سرهم دانش آموزان در خصوص گم شدن پول و وسایل شخصی دانش آموزان گلاسم و مشکوک شدن آنان به یکی از دانش آموزان کلاس خودمان، بر آن شدم تا موضوع را دقیق تر بررسی نمایم با بررسی های میدانی و همچنین تحقیق و تفحص متوجه شدم که حدس و گمان دانش آموزان در خصوص دانش آموز خاطی درست بوده و دزد وسایل این دانش آموز است در نتیجه در اولین اقدام در جلسه شورای معلمان که با حضور تمامی معلمان، مدیر و معاونان برگزار شده بود موضوع را را مطرح نمودم مدیر مدرسه ضمن تقدیر و تشکر از بنده به خاطر توجه به مسئله مهمی چون دزدی در بین دانش آموزان در جهت جلوگیری وریشه کن نمودن این مشکل از من خواست تا با کمک همدیگر بتوانیم دلایل و ریشه ها این رفتار زشت توسط دانش آموز مذکور  به نام علی (اسم مستعار) را شناسایی و در جهت حل آن اقدام اساسی نماییم در نهایت نتیجه امر را در قالب یک گزارش اقدام پژوهی با عنوان « چگونه توانستم جلوی دزدی یکی از دانش اموزانم را که ناشی از اعتیاد او بود بگیرم» جهت بهره برداری همکاران در اختیار آنان قرار دهم بنده نیز با قبول این مسئولیت از همان روز فعالیت خود را در قالب آنچه که به پیوست ذکر شده است شروع نمودم و در نهایت توانستم حل نمایم.

 گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  دزدی 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با دزدی 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  دزدی 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با دزدی 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  دزدی 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با دزدی 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با دزدی 

نتیجه گیری در رابطه با دزدی

پیشنهادات در رابطه با دزدی

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با دزدی 

برای دانلود اقدام پژوهی معلم سوم مقطع دبستان و دریافت اقدام پژوهی معلم ابتدایی از لینک خرید استفاده نمایید.