اقدام پژوهی معلمان دبستان با موضوع چگونه توانستم رفتارهای نادرست و پرخاشگرایانه مجید را در کلاس اصلاح کنم

اقدام پژوهی معلمان کلاس سوم دبستان

اقدام پژوهی معلمان کلاس سوم دبستان چگونه توانستم رفتارهای نادرست و پرخاشگرایانه مجید را در کلاس اصلاح کنم در قالب رد و قابل ویرایش

اقدام پژوهی معلمان کلاس سوم دبستان با موضوع چگونه توانستم رفتارهای نادرست و پرخاشگرایانه مجید را در کلاس اصلاح کنم

معلمان پژوهنــــــــــــــــده تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی معلم ابتدایی  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

در طی چند هفته ی اول که در کلاس حاضر شدم  متوجه گردیدم که دانش اموزانم در درس کاروفن اوری  ضعیف مشکلات سلوک و پرخاشگری به آن دسته از رفتارهای ضداجتماعی اشاره دارد که نشان می دهد فرد در انطباق رفتار با انتظارات اشخاص صاحب قدرت در زندگی مثل والدین و معلم و یا هنجارهای اجتماعی یا احترام به حقوق دیگران ناتوان است .

این رفتارها می تواند کشمکش های خفیف با منابع قدرت مثل تقابل ، عدم اطاعت ، نافرمانی و بحث ، انحراف عمده ازهنجارهای اجتماعی مثل فرار از مدرسه و منزل تا دست اندازی جدی به حقوق دیگران مثل تهاجم را در برگیرد.

امروزه  از کلمه پرخاش یا پرخاشگری به طور کلی رفتاری درک می شود که به حمله به یک انسان و آسیب رساندن  به او می انجامد . پرخاشگری شکلی از تخلیه تنش های انباشته شده است . وقتی پرخاشی از کودک سر می زند ، دلیلی آشکار بر این است که مشکلی در زندگی احساسی او پیش آمده است .

رفتار پرخاشگرانه هرگز بی دلیل آشکار نمی شود .در مورد کودکان دلایل بسیاری وجود دارد که می توانند پرخاشگری را به عنوان یک رفتار  ناهنجار فرابخوانند مانند : کمبود حمایت روانی و تائید ، محدود کردن فعالیت  کودکان ، کمبود اعتماد به نفس ، الگوی بد بزرگسالان ، تجارب زورگویی شخصی و دلایل دیگری که هرکدام از اینها به تنهایی مشکلاتی به بار خواهد آورد . گاه نیز در فردی چند مشکل از این دسته کنار هم جمع شده و شخص را فردی ناسازگار و پرخاشگر خواهد ساخت.

تیترهایی که در این اقدام پژوهی معلمان کلاس سوم دبستان وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  پرخاشگری

پیشگفتار در رابطه با  پرخاشگری 

مقدمه  موضوع در رابطه با پرخاشگری 

شناسایی مسئله در رابطه با  پرخاشگری 

توصیف وضع موجود

اینجانب ……….. با شماره پرسنلی …….. مدت ……….. است که در کسوت مقدس معلمی مشغول به خدمت هستم . در حال حاضر پست سازمانی من آموزگاری پایه سوم ابتدایی ……….. می باشد . پژوهش حاضر مربوط به سال تحصیلی ……. می باشد .  روز اول مهر بود . در سال تحصیلی که گذشت پایه سوم را برای تدریس انتخاب کردم . کلاسی به من سپرده شد که …. دانش آموز داشت از آنها هیچ شناختی نداشتم ، چون از زمان ورود آنها به مدرسه در پایه اول در آن مدرسه نبودم . ساعت اول با معرفی بچه ها آغاز شد . هنوز چند دقیقه ای ازشروع کلاس نگذشته بود که رفتار یکی از شاگردان توجه مرا به خود جلب کرد . در میز دوم ردیف وسط دانش آموزی نشسته بود با جثه ای متوسط که وقتی نگاهم به او افتاد مشغول درآوردن شکلک به یکی از بچه ها بود . وقتی دید نگاهم بر روی اوست با گفتن ببخشید آرام گرفت ولی این آرامش چند لحظه ای بیشتر دوام نیاورد و او هراز چند گاهی با اذیت و آزار و حرفهای زشت و ناآرامی ، کلاس را از حالت عادی خارج می کرد . چندین بار به او تذکر دادم ولی فقط برای چند دقیقه او را آرام نگه می داشت .

گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  پرخاشگری 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با پرخاشگری 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  پرخاشگری 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با پرخاشگری 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  پرخاشگری 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با پرخاشگری 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با پرخاشگری 

نتیجه گیری در رابطه با پرخاشگری

پیشنهادات در رابطه با پرخاشگری

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با پرخاشگری 

برای دانلود اقدام پژوهی معلمان کلاس سوم دبستان و دریافت اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی از لینک خرید استفاده نمایید.