اقدام پژوهی بهبود و ارتقاء توانایی های نگارش و علاقه به نوشتن در دانش آموزان ابتدایی

اقدام پژوهی معلمان پنجم دبستان

اقدام پژوهی ارتقاء نگارش و علاقه به نوشتن

اقدام پژوهی ارتقاء نگارش و علاقه به نوشتن در دانش آموزان برای معلمان دبستان با موضوع چگونه توانستم با ارائه موضوع های پیشنهادی از سوی دانش آموزان ذوق نوشتن را در آنها تقویت نمایم

معلمان پژوهنــــــــــــــــده تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی معلم ابتدایی  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

انشا تراوشات فکری نویسنده در مورد موضوعی خاص است حال این که این تراوشات چگونه و با چه فکر و بیانی روی کاغذ جاری می شود و به قوانین احتیاج دارد و در این موارد هر آموزگار ادبیاتی راهکار و روش تدریس به خصوصی دارد که طی سالیان تدریس خود هر کدام را ارزیابی می کند و بهترین روش را در کلاس به کار می گیرد.

اکثر اوقات کلاس درس انشا و نگارش برای دانش آموزان کلاس خسته کننده تکراری و غیرقابل تحمل است، در حالی که این درس و این ساعت باید دهن را روشن، اندیشه را رها و روح و قلب را آرام سازد. دانش آموزان از عقاید بگویند، از نوشتن لذت ببرند، فکر کنند و تخیلشان را قوی سازند. کلاس درس انشا باید تمرین خوبی برای خوب نوشتن، خوب اندیشیدن و خوب سخن گفتن باشد، نه کلاس درس که فقط سوال گیج کننده «آیا می توانم بنویسم» را در ذهن دانش آموز بپروراند و غصه ی این که (این بار  انشایم را چه کسی بنویسد!؟) او را از نوشتن بیزار سازد یا موضوعات نازیبا، غیرادبی و تکراری شوق نوشتن را از او بگیرد.

تیترهایی که در این اقدام پژوهی معلمان پنجم دبستان وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  انشا نویسی

پیشگفتار در رابطه با  انشا نویسی 

مقدمه  موضوع در رابطه با انشا نویسی 

شناسایی مسئله در رابطه با  انشا نویسی 

توصیف وضع موجود

اینجانب …. آموزگار پایه…. آموزشگاه … شهرستان….هستم و مدت  …سال است که در آموزش و پرورش در حال خدمت می باشم. کلاسی که اقدام پژوهی فوق را مبتنی بر آن انجام می دهم پایه … این آموزشگاه می باشد که …. نفر جمعیت دارد. پس از چند جلسه تدریس در درس انشا به این نتیجه رسیدم که دانش آموزان به آسانی نمی توانستند بنویسند و افکار خود را بیان نمایند و درس انشا برای آنها جذابیتی نداشت . نارسایی حتی بر نحوه ی پاسخ دادن آنها در دروس کتبی نیز اثر گذاشته بود. این مسئله فکر مرا به خود مشغول ساخته بود که به راستی چگونه می توانم دانش آموزان را به درس انشا علاقه مندکنم ؟ و شیوه های اندیشیدن را پیرامون یک موضوع فراهم آورم؟ و کلاس انشا را از حالت خشک و سرد بیرون بیاورم؟ و با استفاده از روش های مختلف، تجربیات اولیا همکاران و مشاوران و متخصصین تعلیم و تربیت دانش آموزان را از منزلگاه مراحل تفکر تحلیل، ترکیب، نقادی و نوآوری و ابداع بگذرانم؟ و به پرورش قدرت تفکر و تحلیل آنها بپردازم.

 

 گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  انشا نویسی 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با انشا نویسی 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  انشا نویسی 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با انشا نویسی 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  انشا نویسی 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با انشا نویسی 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با انشا نویسی 

نتیجه گیری در رابطه با انشا نویسی

پیشنهادات در رابطه با انشا نویسی

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با انشا نویسی 

برای دانلود اقدام پژوهی معلمان پنجم دبستان و دریافت اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی از لینک خرید استفاده نمایید.