اقدام پژوهی معلمان مقاطع دبستان با موضوع چگونه توانستیم از فرار ثنا دانش آموز زرنگ درسی از مدرسه جلوگیری کنیم

اقدام پژوهی معلمان مقاطع دبستان

اقدام پژوهی معلمان مقاطع دبستان با موضوع چگونه توانستیم از فرار ثنا دانش آموز زرنگ درسی از مدرسه جلوگیری کنیم در قالب ورد و قابل ویرایش

اقدام پژوهی معلمان مقاطع دبستان با موضوع چگونه توانستیم از فرار ثنا دانش آموز زرنگ درسی از مدرسه جلوگیری کنیم

انک فایل پژوهشی معلمان تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی معلم ابتدایی  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

تا زمانی که به چیزی احساس نیاز نشود فرد برای رسیدن به آن تلاش نمی کند. اگر فردی نتواند در زندگی چیزهای مهم را تشخیص دهد و آنها را نشناسد، نباید امید زیادی به بهبود زندگی و رفاه او داشته باشیم. اگر فرد نداند چه چیزی برایش اهمیت دارد و چه باید انجام دهد، به هدف های خود نخواهد رسید.

عده ای از روانشناسان رفتار انسان را متأثر از احساسات او می انگارند. یعنی احساسات انسان ایجاد کننده رفتار او است. به عبارت دیگر احساسات، طرز فکرها، اعتقادات و ادراکات انسان به وجود آورنده رفتارند. از نظر تربیتی نیز این عقیده بسیار اهمیت دارد. اگر دانش آموزی احساس کند که معلمش او را دوست دارد، رفتارش نسبت به آن معلم دوستانه خواهد بود و به درس آن معلم نیز علاقه مند خواهد شد. در مقابل اگر احساس کند که معلم او را دوست ندارد، احتمالاً نسبت به درس آن معلم نیز علاقه ای نخواهد داشت. بنابراین باید کوشید تا چیزهایی را که دانش آموز در زندگی به آنها علاقه دارد شناسایی نمود و کار کردن با دانش آموز را از چیزهای دوست داشتنی آغاز کرددعواهاي خانوادگي زن و شوهر و تداوم آنها يکي از عواملي است که بشدت سبب تضعيف روحيه و بی علاقگی تحصيلي دانش آموزان مي شود. اگر کودکی نتواند بین این دو قطب متضاد صلح و سازش ایجاد کند دچار ناکامی خواهد شد.  تلاش کودک در این سن و سال برای انجام کاری جدید و بکار بستن ابتکار از سوی احساس درونی مقصر بودن و گناهکاری تهدید می‌شود. ولی همین کودک از 6 – 7 سالگی تا آغاز نوجوانی روابط عمده اجتماعی‌اش را در محیط آموزشی و گروه همسالان سپری می‌کند. فقدان احساس کارآمد بودن و مثمرثمر بودن کودک را متزلزل می‌کند و بهره‌وری و کارآمدی فرد را تهدید می‌نماید.

تیترهایی که در این اقدام پژوهی معلمان مقاطع دبستان وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  فرار از درس

پیشگفتار در رابطه با  فرار از درس 

مقدمه  موضوع در رابطه با فرار از درس 

شناسایی مسئله در رابطه با  فرار از درس 

توصیف وضع موجود

اینجانب …. به کمک دو تن از همکارانم  در این آموزشگاه  با دانش آموزی به نام ثنا برخورد کردم که علاقه زیادی به درس و مدرسه نداشت و علاقه ای به در کلاس ماندن نداشت. متاسفانه تعدادي از معلمين زماني که در شروع سال تحصيلي به کلاس وارد مي شوند، دانش آموزان گستاخ و شلوغ را شناسايي کرده و براي جلوگيري از مشکلات بعدي با طعنه و دشنام و تحقير سعي در سرکوب کردن او مي نمايند. اين عمل ممکن در مورد تعداد انگشت شماري از دانش آموزان، به ظاهر با موفقيت همراه باشد اما آتش لجاجت را در وجود او شعله ور مي کند و حداقل کاري که مي کند توجه نکردن و دل سردشدن از درس مي باشد و در مورد تعدادي از دانش آموزان نيز باعث درگيري هاي لفظي و زمينه تنبيه هاي بدني و غير بدني مي گردد.

 گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  فرار از درس 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با فرار از درس 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  فرار از درس 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با فرار از درس 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  فرار از درس 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با فرار از درس 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با فرار از درس 

نتیجه گیری در رابطه با فرار از درس

پیشنهادات در رابطه با فرار از درس

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با فرار از درس 

برای دانلود اقدام پژوهی معلمان مقاطع دبستان و دریافت اقدام پژوهی آموزگار دبستان از لینک خرید استفاده نمایید.