اقدام پژوهی معلمان مدارس مقطع ابتدایی با موضوع چگونه توانستم تمرکز کردن حنانه را بهبود بخشم

اقدام پژوهی معلمان مدارس مقطع ابتدایی

اقدام پژوهی معلمان مدارس مقطع ابتدایی چگونه توانستم تمرکز کردن حنانه را بهبود بخشم نمونه ای دقیق و کامل در قالب ورد و قابل ویرایش

اقدام پژوهی معلمان مدارس مقطع ابتدایی با موضوع چگونه توانستم تمرکز کردن حنانه را   بهبود بخشم

معلمان پژوهنــــــــــــــــده تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی معلم ابتدایی  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

از جمله عواملی که در افزایش بهره وری در مطالعه و درک بهتر درسها و موفقیت در تحصیل بسیار موثر است ، داشتن تمرکز حواس به هنگام مطالعه است یعنی فرد در خود این توانایی را ایجاد کند که با اختیار و توجه دقت خود را بر روی موضوع یا کاری که انتخاب کرده با میل و اراده متمرکز نماید و از توجه به سایر موضوعات و کارها جلوگیری کند.

تمرکز نسبی است یعنی تقریبا همه افراد تا حدودی از آن بهره مند هستند و کسی نمی تواند ادعا کند کاملا بی دقت است و یا همیشه تمرکز حواس دارد. فراموش نکنیم تمرکز کارایی حافظه را افزایش می دهد. تمرکز یک امر اکتسابی است و با مهارت های لازم افزایش می یابد.تمرکز حواس یعنی عوامل حواس پرتی را به حداقل رساندن.پس برقراری تمرکز حواس به میزان کاهش عوامل حواس پرتی بستگی دارد. یعنی هر چه عوامل مزاحم و مخل تمرکز بیشتر باشند توانایی حفظ تمرکز حواس کمتر است و برعکس.لذا حواس پرتی یعنی خارج شدن از روند مطالعه یا جریان کاری و فرورفتن در افکار و تخیلات و یا انجام کار دیگر.برای ایجاد تمرکز حواس باید عواملی را که مانع از تمرکز می شود شناخت و در جهت رفع آنها اقدام کرد.

تیترهایی که در این اقدام پژوهی معلمان مدارس مقطع ابتدایی وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  حواس پرتی

پیشگفتار در رابطه با  حواس پرتی 

مقدمه  موضوع در رابطه با حواس پرتی 

شناسایی مسئله در رابطه با  حواس پرتی 

توصیف وضع موجود

اینجانب …….. …………. هستم.در این آموزشگاه بعضی از خانواده ها از نظر تحصیلات و شرایط اقتصادی در سطح خوبی هستند ولی اکثر آنها از طبقه معمولی هستند.بعد از دو سه هفته تدریس ، نکته ای توجه من را به خودش جلب کرد و آن عدم تمرکز حنانه در کلاس بود.

او در حین تدریس گاهی سرش را روی میز می گذاشت یا به من نگاه می کرد اما مشخص بود به کلاس و درس فکر نمی کند و تمرکز ندارد.گاهی هم خودش را مشغول کارهای دیگر مثل نقاشی کشیدن یا خط خطی کردن کتابش می کرد.یک جلسه در حین تدریس وقتی فهمیدم حواسش در کلاس نیست برای جلب توجه او سئوالی پرسیدم ، عذر خواهی کرد . گفت : ببخشید حواسم نبود.

ضمن اینکه حنانه دختری مودب ،مرتب می باشد. در فعالیتهای علمی و  درسی علاقمند و فعال هست اما نمره هایی پایانی که کسب می کرد پائین بود .لذا با توجه به تعهد و مسئولیت معلمی و نیز برگزاری کلاس اقدام پژوهی،ویژگی های خوب اخلاقی حنانه و توجه او به من ،  انگیزه ای در من ایجاد کرد که یکی از اولویتهای من حل مشکل او باشد.تا تغییراتی در رفتار از لحاظ بهبود یادگیری به عمل آورم.

گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  حواس پرتی 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با حواس پرتی 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  حواس پرتی 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با حواس پرتی 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  حواس پرتی 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با حواس پرتی 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با حواس پرتی 

نتیجه گیری در رابطه با حواس پرتی

پیشنهادات در رابطه با حواس پرتی

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با حواس پرتی 

برای دانلود اقدام پژوهی معلمان مدارس مقطع ابتدایی و دریافت اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی از لینک خرید استفاده نمایید.