اقدام پژوهی کنترل مضرات و مخاطرات استفاده و اعتیاد دانش آموزان به اینترنت و فضای مجازی

اقدام پژوهی ابتدایی با موضوع فضای مجازی

اقدام پژوهی اعتیاد به فضای مجازی و اینترنت

اقدام پژوهی اعتیاد به فضای مجازی – همکار گرامی این نمونه اقدام پژوهی کنترل مضرات و مخاطرات استفاده دانش آموزان از اینترنت و فضای مجازی و جلوگیری از اعتیـــــــــــاد دانش آموزان مزایا و معایب استفاده از اینترنت و فضای مجازی با موضوع چگونه توانستم با افزایش آگاهی دانش آموزان در زمینه فضای مجازی،میزان آسیبهای ناشی از سوء استفاده و اعتیاد به آنرا کاهش دهم

با توجه به گسترش استفاده از اینترنت و فضای مجازی قطعا یکی از مهمترین اختلالاتی که همکاران عزیز در مواجهه با دانش آموزان مشاهده میکنند عدم کنترل و گاها اعتیاد دانش آموزان به فضای مجازی , بازی های موبایلی و … میباشد . در تدوین نمونه موجود اقدام پژوهی با محوریت موضوعی کنترل مخاطرات و استفاده دانش آموزان از فضای مجازی , اینترنت و بازی های رایانه ای  سعی شده است نگارشی منعطف و قابل تغییر برای استفاده اکثر همکاران مقطع ابتدایی و متوسطه اععم از آموزگاران و دبیران , مشاورین و مربیان مدارس  مناسب باشد . 

جهت دانلود و استفاده از نمونه اقدام پژوهی کنترل مضرات و مخاطرات استفاده و اعتیاد دانش آموزان به اینترنت و فضای مجازی روی دکمه زیر کلیک کنید .

اهداف پژوهش

با انجام این اقدام پژوهی می توان فقط زنگی را به صدا در آورد که والدین را نسبت به یک پدیده بسیار مهم که بر سر راه فرزندانشان قرار دارد آگاه کند و بطور کلی مزایا و معایب و نحوه برخورد با آنرا گوشزد نماید و مخاطرات و مضرات استفاده از فضای مجازی را به حداقل رساند و از اعتیاد دانش آموزان به فضای مجازی جلوگیری کرد.  نه اینکه ما ادعای حل کامل مشکلات استفاده از فضای مجازی را داشته باشیم.

بخش هایی از فایل:

در 2 سال اخیر همه گیری ویروس کرونا به نوعی هم تهدید بود هم فرصت و استفاده بهینه و موثر تر  از فضای مجازی و اینترنت در آموزش  را میتوان مهمترین ثمره همه گیری گرونا دانست. با اینحال فضای مجازی و اینترنت همانند اکثر قریب به اتفاق تکنولوژی ها علاوه بر مزایای زیاد قطعا معایبی هم همراه خود وارد زندگی ما میکنند . که اگر بدرستی درک و کنترل نشود میتواند تاثیر عمیقی در بافت فرهنگی , اجتماعی و زندگی و سنت ها ی کشورمان خواهد گذاشت . 

هدف کلی: آموزش صحیح استفاده از فضای مجازی به دانش آموزان

اهداف جزئی: افزایش سطح آگاهی والدین در مورد مزایا و معایب استفاده از فضای مجازی

  • آموزش خویشتن داری و تقویت فطرت نیکوی درونی دانش آموزان در مواجهه با جاذبه های منفی
  • تغییر نگرش منفی و سطحی والدین نسبت به فناوری های جدید
  • اتخاذ برنامه های مدون و قابل قبول برای فرزندان در مورد استفاده از رایانه و فضای مجازی
  • آشنایی و آموزش والدین در مورد رایانه بصورت سطحی و مورد نیاز

تیترهایی که در این اقدام پژوهی مزایا و معایب استفاده از اینترنت و فضای مجازی وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب 

پیشگفتار   

مقدمه اقدام پژوهی اعتیاد به فضای مجازی

شناسایی مسئله اقدام پژوهی اعتیاد به فضای مجازی

توصیف وضع موجود در اقدام پژوهی اعتیاد دانش آموزان به فضای مجازی و سوء استفاده از آن

اینجانب ……… مدت ……………. سال است که در آموزش و پرورش در حال خدمت می باشم. و هم اکنون در آموزشگاه ………….. در سمت ………… در حال خدمت به دانش آموزان می باشم. تعداد دانش آموزان این آموزشگاه ………. نفر است که تقریبا اکثر آنها با فضای مجازی و رایانه در ارتباط هستند.   با گذشت چند هفته اول سال تحصیلی و رونق گرفتن سیر صعودی تدریس و امور آموزشی در مدرسه مراجعاتی توسط والدین داشتیم و اعتراض آنان را در این مورد شنیدیم که بچه ی آنها فقط به چند درس علاقه نشان داده و وقت خود را کامل صرف موضوعات خاصی مانند بازی های موبایلی و فضای مجازی می نماید. موارد دیگری به چشم می خورد که از تغییرات رفتاری در نوع حرف زدن و حتی پوشش دانش آموزان خبر می داد و یا حتی در بعضی موارد ما شاهد بی میلی دانش آموزان نسبت به شنیدن و درک مطالب مذهبی، تاریخی و به قول خودشان کهنه ی مربوط به گذشته بودیم. در اولین جلسه ی انجمن اولیاء که تشکیل شدد همه ی این موارد توسط والدین بازگو شده و به شکل جدید در برابر ما مجسم شد. شواهد حاکی از آن بود که برخی از والدین از میزان زیاد استفاده فرزندانشان از رایانه , گوشی و فضای مجازی و تأثیرات آن حسابی کلافه و شاکی بودند. ما بدون هیچ پیش داوری در مورد دلیل تغییر رفتار دانش آموزان اولین و بارزترین موضوع مرتبط با این بحث را فضای مجازی و چگونگی استفاده از آن را شالوده ی اصلی مشکل بوجود آمده دانستیم. بنابراین من به عنوان اقدام پژوه باید اطلاعاتی را برای بررسی وضعیت موجود جمع آوری می کردم

گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) اقدام پژوهی کنترل استفاده از فضای مجازی

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها اقدام پژوهی اعتیاد به فضای مجازی

انتخاب راه جدید موقتی اقدام پژوهی کنترل استفاده از فضای مجازی

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲)

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی اقدام پژوهی اعتیاد به فضای مجازی

نتیجه گیری

پیشنهادات

منابع و ماخذ

برای دانلود اقدام پژوهی کنترل اعتیاد به فضای مجازی , مزایا و معایب استفاده از اینترنت و فضای مجازی و دریافت اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی از لینک خرید استفاده نمایید.